Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: Et spørgsmål omkring sidepipes

  1. #1

    Et spørgsmål omkring sidepipes

    Hej CCCD'ere

    Jeg var i dag til told- og registrerings syn med min 1969'er.
    I den forbindelse blev det påtalt at at mine fabriksmontere sidepipes var tilsluttet, samt at de var rettet i en vinkel nedad på 45 grader.
    Dette var ok for den venstre, mens den højre skal have åbningen rettet nedaf (mod kørebanen), alternativt skal udstødningen føres over i venstre sidepipe.

    Er dette korrekt, eller foreligger der en undtagelse, som den lokale synsmand ikke kender?

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  2. #2
    Allan
    Guest
    Hej Langeland :-)

    Ja det er rigtigt , den højre mod fortov skal vende ned af . Det kan klares ved at montere en anden "synspipe" der vender ned af , alternativ kan det muligvis lade sig gøre at løsne den nuværende og dreje denne så dennne kommer til at vende ned af , der er så lige befæstigelsen der skal tages stilling til



    mv8
    Allan

  3. #3
    Hej Allan

    Mange tak for din hurtige tilbagemelding.
    Da jeg kører med de originale sidepipes, tror jeg at det letteste er at skære de sidste 10-15 centimeter af og dreje stykket 45 grader nedaf.
    Det bliver knapt synligt bag varmeskjoldene.

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    ja eller find en anden synshal, det er ikke forkert at de skal pege lige ned, meeen den flexible synsmand godkender det

  5. #5
    Allan
    Guest
    orginale sidepipes til c3 mener jeg at kunne huske kun var options i 1969 . De blev fjernet igen da kvinderne brændte deres nylon stømper ved ind/udstigning ,............ lidt ærgeligt for hvem pokker kan finde på at plante en kvinde bag rattet i en c3 ...

  6. #6
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    orginale sidepipes til c3 mener jeg at kunne huske kun var options i 1969 . De blev fjernet igen da kvinderne brændte deres nylon stømper ved ind/udstigning ,............ lidt ærgeligt for hvem pokker kan finde på at plante en kvinde bag rattet i en c3 ...
    Nu er der er jo også et rør på passager siden og der må de da gerne sidde?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  7. #7
    Citer Skrevet af Hr. Nielsen Vis Indlæg
    Hej CCCD'ere

    Jeg var i dag til told- og registrerings syn med min 1969'er.
    I den forbindelse blev det påtalt at at mine fabriksmontere sidepipes var tilsluttet, samt at de var rettet i en vinkel nedad på 45 grader.
    Dette var ok for den venstre, mens den højre skal have åbningen rettet nedaf (mod kørebanen), alternativt skal udstødningen føres over i venstre sidepipe.

    Er dette korrekt, eller foreligger der en undtagelse, som den lokale synsmand ikke kender?
    Eller lav alternativt en form for "forlængelse" af afgangsrøret - en lille tud du kan spænde på inden du kører til syn, og pille af igen når du kommer hjem. Den behøver jo ikke være særlig stor, for at lede udstødningen nedad.

    ...og synsmanden ved jo godt, at skidtet ryger af igen, så snart du kommer hjem...

    Hvis det er originale sidepipes ville jeg ihvertfald ikke begynde at modificere dem.

    ...men du har nu nok også mødt dén synsmand, der lige har fået benet forkert ud af sengen...- og der findes jo mange andre synshaller...
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  8. #8

    Det blev en 'røgvender'

    Løsningen på mit synsproblem med højre sidepipe, blev en 'røgvender'. Eller rettere en lille stump karrosseri plade der leder udstødningen nedad, så de stakkels cyklister ikke bliver forbrændt når jeg kører forbi dem!

    Klik Billede for en større version

Navn:	Sidepipe_01.jpeg
Vist:	24
Str:	92.3 KB
ID:	3485

    Klik Billede for en større version

Navn:	Sidepipe_02.jpeg
Vist:	24
Str:	89.1 KB
ID:	3486

    Corvetten er nu både told- og registreringssynet, papirarbejdet hos SKAT er klaret, så nu er det 'bare' at vente i cirka otte uger på et svar fra dem!!
    Det er dog utroligt, at det skal tage så lang tid at få lov til frivilligt at betale skat og afgifter - tænk hvad staten går glip af i mellemtiden af skatter og afgifter på både vægtafgift, forsikringer samt ikke mindst al den gode benzin jeg kunne nå at forbrænde.


    Lidt Corvette historie:
    Første gang Chevrolet introducerede sidepipes som fabriksoption var i 1965, og sidste årgang der kunne leveres med sidepipes var 1969.
    1965 #N14 Side Mount Exhaust System = $134,50
    1966 #N14 Side Mount Exhaust System = $131,65
    1967 #N14 Side Mount Exhaust System = $131,65
    1968 ikke på option listen
    1969 #N14 Side Mount Exhaust System = $147,45

    Vi ses til Sensommer Cruise.
    Sidst rettet af Hr. Nielsen; 04-09-2012 kl 09:18. Grund: Almindelige bogstaveringsfejl og ordvendteomstillinger!!

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  9. #9
    Citer Skrevet af Hr. Nielsen Vis Indlæg

    Corvetten er nu både told- og registreringssynet, papirarbejdet hos SKAT er klaret, så nu er det 'bare' at vente i cirka otte uger på et svar fra dem!!
    Det er dog utroligt, at det skal tage så lang tid at få lov til frivilligt at betale skat og afgifter - tænk hvad staten går glip af i mellemtiden af skatter og afgifter på både vægtafgift, forsikringer samt ikke mindst al den gode benzin jeg kunne nå at forbrænde.
    Tjaa, og efter de 8 uger får du besked, hvis de ikke har alle oplysninger og så kan du vente igen


    I mit tilfælde havde synshallen åbenbart ikke fået indsendt alle oplysninger til Skat og det reagerede de sjovt nok først på efter 8 uger og 2 dage. Jeg ringede endda ind og spurgte om de havde alt hvad de skulle bruge lige efter anmeldelsen var sendt ind.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  10. #10
    Hej Roald

    Hvem ringede du til for at følge op på dagen?
    Hvilken afdeling og på hvilket telefonnummer?

    Venlig hilsen
    #130
    Hr. Nielsen
    Langeland

    "Restored Cars are nice, but the ones you can drive are even better"

  11. #11
    Hej Roald

    Hvem ringede du til for at følge op på dagen?
    Hvilken afdeling og på hvilket telefonnummer?
    Jeg ringede bare ind på hovednummeret og fik fat i en lettere irriteret medarbejder, som sagde at hvis jeg intet havde hørt fra dem, så havde de alle oplysninger og jeg ikke skulle foretage mig yderligere før jeg hørte fra dem. Jeg tror ikke der er nogen der overhovedet kigger på sagen før der ca er gået 8 uger...

    Jeg sendte ekstra oplysninger ind til dem via snailmail (dokumentation for kørte kilometer) og det nåede heller ikke frem til den sagsbehandler som skal vurdere min C4.

    Godt nok tog det gerne en hel dag at få bilen vurderet i gamle dage, men det er da lige før det gik nemmere end nu

    Forhåbentligt sparer det nye system i det mindste nogle ressourcer.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

Lignende Tråde

  1. Spørgsmål fra en Norsk Corvette-ven!
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 04-07-2012, 10:49
  2. Tætning omkring køler
    Af Finn Olesen i forum Teknisk Forum
    Svar: 34
    Sidste Indlæg: 31-03-2012, 12:13
  3. Spørgsmål til køb af corvette
    Af Ej Registreret i forum Guestbook - gæstebog.
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 25-10-2011, 10:11
  4. Overvejelser omkring ændring af motor
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 19
    Sidste Indlæg: 03-10-2010, 20:29

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •