Resultater 1 til 13 af 13

Tråd: Styrehus

  1. #1

    Styrehus

    Hej venner

    Jeg kiggede lidt på mit styretøj idag og kunne konstatere, at der er slør i udgangsarmen på mit styrehus. Når jeg drejer i rattet er der sidelæns slør dér. Det er nok ikke det bedste.

    Er der nogen, som har et fungerende styrehus liggende ? Jeg tænkte nogen måske har skiftet til tandstang og har et i overskud?



    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  2. #2
    Allan
    Guest
    HR. Knas...tandstang ....falder det ikke uden for stilen af 75`r ?

  3. #3
    Jo for søren da. Sådan én skal jeg ikke have. Jeg søger et gammelt styrehus uden for meget slør. ;-)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  4. #4
    Du er sikker på at det ikke kan justeres væk? Der sidder en justerbolt (den med kontramøtrikken) på huset.
    Jeg har et nyt liggende, men det er nok desværre til en pre 1970 model.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Hej Shark.

    Jeg tror det ikke. Det er ikke inde i selve styrehuset, der er slør - det er selve armen som går ud for neden, som har sidevers slør. Jeg tror ikke umiddelbart det kan justeres - tænker det er et leje eller noget, som sidder derinde, som der er slør i.

    Man kan se når man drejer på rattet, at det først vrider lidt sidlæns i det inden den drejer armen rundt.

    Jeg tror 1969 styrehus er det samme. Det står der i reklamerne hos f.eks Ecklers.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    Uha, slør i styrehus. Det skal du helst ikke køre med, tænk hvis du skal undvige en betonklods......

    Den lå lige til højrefoden, beklager hehe


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  7. #7
    Det kunne jo lige være en opgave for en vinter kom sammen?
    Jeg er sikker der er mange der har problem som dig
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  8. #8
    Citer Skrevet af KSondergard Vis Indlæg
    Uha, slør i styrehus. Det skal du helst ikke køre med, tænk hvis du skal undvige en betonklods......

    Den lå lige til højrefoden, beklager hehe


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Haha, ja. Men det kræver først og fremmest jeg ser den! Tror ikke umiddelbart det er styrehuset's skyld.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Det kunne jo lige være en opgave for en vinter kom sammen?
    Jeg er sikker der er mange der har problem som dig
    Ja, helt sikkert John. Mange kan nok justeres på hvis det "bare" er det sædvanlige slør. Kunne vare genialt med en tech-dag omkring dette.

    Jeg vil dog helst ikke vente til vinter - bilen skal jo køre resten af sæsonen. Jeg er normalt ikke så bange af mig - men lige i styrhuset er jeg ikke så glad for defekter - tænk hvis det pludselig falder helt fra hinanden - ville trods alt være lige lovligt Rock'n Roll.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  10. #10
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Ja, helt sikkert John. Mange kan nok justeres på hvis det "bare" er det sædvanlige slør. Kunne vare genialt med en tech-dag omkring dette.

    Jeg vil dog helst ikke vente til vinter - bilen skal jo køre resten af sæsonen. Jeg er normalt ikke så bange af mig - men lige i styrhuset er jeg ikke så glad for defekter - tænk hvis det pludselig falder helt fra hinanden - ville trods alt være lige lovligt Rock'n Roll.
    Hej Claesen

    Inden du anskaffer dig et nyt styrehus så find lige en plan flade.
    Sæt styring i nul (drej helt til højre og tæl antal rat omgange for at komme helt til venstre og så halvvejs tilbage)

    Og så spænde justerskruen med uret, i små nøk, af cirka 1/8 omgang. du kan mærke på rattet efter hver spænding om det samler sig.
    Jeg har lige justeret min egen og der er nul komma nul slør tilbage efter ovenstående.

    Det tager 5-10 minutter og er værd lige at prøve.


    Martedal

    (fjerne ved samme lejlighed det gamle olie, der havde konsistent som fedt og har skiftet det med frisk kugleleje fedt)

  11. #11
    Hej Flymo

    Jeg kender godt måden, at justere for slør. Det er ikke der mit slør er - det er sidevers i den aksel, som pitman-armen er monteret på. Jeg har en idé om, at styrehuset er flækket på én eller anden måde. Det giver sig også lidt i selve styrehuset når man drejer i rattet..

    Arbejder igen - kigger på det når jeg har nogle fridage!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  12. #12
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej venner

    Jeg kiggede lidt på mit styretøj idag og kunne konstatere, at der er slør i udgangsarmen på mit styrehus. Når jeg drejer i rattet er der sidelæns slør dér. Det er nok ikke det bedste.

    Er der nogen, som har et fungerende styrehus liggende ? Jeg tænkte nogen måske har skiftet til tandstang og har et i overskud?



    Claes
    Jeg har et styrehus liggende jeg engang købte bare fordi jeg kunne....det er i ukendt stand, men jeg tror ikke det er så slemt.
    Hvor længe brugte de egentlig det samme styrehus.....hele C3 serien? vist egentligt C2 med eller hvad?

    Er der forskel på SB og BB?

    /Ole

  13. #13
    Det kunne jo lige være en opgave for en vinter kom sammen?
    Jeg er sikker der er mange der har problem som dig
    Jeg er helt klart med på den ide....styretøj, tænding, motor o.s.v.....kører gerne til øen efter lærdom og hygge, men et jydsk tech træf kunne også være skønt.

    Det sorte (blå) får er (igen) på værksted og få lavet en "ommer" på reklamationen, men på et eller andet tidspunkt får jeg vel chancen for at skue selv.

    /Ole

Lignende Tråde

  1. Styrehus
    Af david i forum Teknisk Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 15-12-2010, 15:50
  2. Styrehus søges
    Af Claes i forum Reservedele til salg
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 19-08-2010, 20:25

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •