Resultater 1 til 2 af 2

Tråd: Generator fejl ?

  1. #1

    Generator fejl ?

    Hej

    Ja hvem af alle end lige elektrikeren skal spørge om råd vedr. en elfejl på Vetten

    Var ude at køre en lang tur, 150km eller deromkring, i torsdags og opdagede, sidst på turen at mit amperemeter stod med en ladestrøm på 20A, hjem i garagen i en fart og op med låget til batteriet og ja der var temmeligt varmt dernede i hullet.
    Har aldrig bemærket det før og der er normalt ikke varmt i hullet, ved det da jeg plejer at slukke for hovedafbryderen som sidder der.

    Nillerdrengen ringede tilfældigvis til mig senere og vi snakke lige om det og blev enige om at det var absolut ikke rigtigt.

    Idag prøvede jeg så at starte Vetten op igen og på med et amperemeter og voltmeter.

    Når den er ikke er startet kan jeg måle en lille strøm omkring 200mA men det er sikkert uret og måske alarmen der trækker det.
    Når den kører jaså var der idag ingen fejl, lader med 15-20A lige ved start i et ½ minut og falder derefter og ved kørsel så lader den med 2-3A men det er vel meget normalt.
    Jeg kan måle 12,6V på batteriet når den er slukket og når den kører 14,6V og 14,8V på generatoren.

    Mit batteri er et Optima med sidepoler fra 08 og generatoren er en Delco-Remy stemplet 9H15 - 63A så den er fra d. 15 august i et år der slutter på 9, gætter på 79 eller 89.

    Nogen ideer, har selv en om at det sandsynligvis er en periodisk fejl i generatoren.

    Elektrikeren
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  2. #2

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •