Resultater 1 til 8 af 8

Tråd: Ez-efi

  1. #1

    Ez-efi

    Hej folkens

    Er der nogen der har erfaringer med det her?
    http://www.summitracing.com/parts/FST-30227-KIT/

    Jeg har fundet et brugt, men det kan vel resettes.
    Nogen der har praktisk erfaring med om det er så godt i praksis som beskrevet i teorien.

    Motoren er en 454 (måske ender den som en stroker) samt alutoppe en fornuftig rulleknast.
    Jeg tænker at den nok ender inden for de 550 hk der beskrives som max for efi'en men alt er jo kun planer lige nu


    /Ole

  2. #2
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Hej folkens

    Er der nogen der har erfaringer med det her?
    http://www.summitracing.com/parts/FST-30227-KIT/

    Jeg har fundet et brugt, men det kan vel resettes.
    Nogen der har praktisk erfaring med om det er så godt i praksis som beskrevet i teorien.

    Motoren er en 454 (måske ender den som en stroker) samt alutoppe en fornuftig rulleknast.
    Jeg tænker at den nok ender inden for de 550 hk der beskrives som max for efi'en men alt er jo kun planer lige nu


    /Ole
    Hej Ole

    Ja John og Karsten kører med det kit, så du hører nok noget mere om dette

    Kim

  3. #3

    ez efi

    Hej ole

    Jeg kører også med det på en 454.

    Det kan resettet , så ingen problem i det.
    Det eneste problem jeg har haft , var den benzin pumpe der fulgte med i kittet var meget glad for at hyle.
    Så den er skiftet ud med en walbro pumpe istedet.

    Jeg har kørt med det i lidt over et år, og er meget tilfreds.

    Mvh
    Tom

    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Hej folkens

    Er der nogen der har erfaringer med det her?
    http://www.summitracing.com/parts/FST-30227-KIT/

    Jeg har fundet et brugt, men det kan vel resettes.
    Nogen der har praktisk erfaring med om det er så godt i praksis som beskrevet i teorien.

    Motoren er en 454 (måske ender den som en stroker) samt alutoppe en fornuftig rulleknast.
    Jeg tænker at den nok ender inden for de 550 hk der beskrives som max for efi'en men alt er jo kun planer lige nu


    /Ole

  4. #4
    Morten36
    Guest
    Citer Skrevet af excalibur Vis Indlæg
    Hej ole

    Jeg kører også med det på en 454.

    Det kan resettet , så ingen problem i det.
    Det eneste problem jeg har haft , var den benzin pumpe der fulgte med i kittet var meget glad for at hyle.
    Så den er skiftet ud med en walbro pumpe istedet.

    Jeg har kørt med det i lidt over et år, og er meget tilfreds.

    Mvh
    Tom
    Hej Tom

    Kunne være spændende at høre hvad motor yder samt hvad den gik pr. L før/efter mont. af EFI

  5. #5

    ez efi

    Hej

    Jeg har ikke haft den på dyno hverken før eller efter, så effekt kan jeg ikke sige noget om.
    Men den føles helt klart mere livlig efter efi.

    På en tankfuld har det givet ca en km/l mere på blandet kørsel. Dette er ud fra en løs beregning, fylder bare tanken
    Op når den er ved at være nede :-)

    Tidligere kørte den med en 750 edelbrock carb.


    Citer Skrevet af Morten36 Vis Indlæg
    Hej Tom

    Kunne være spændende at høre hvad motor yder samt hvad den gik pr. L før/efter mont. af EFI

  6. #6
    Jeg har købt det, jeg har et fint TPI sæt også, men jeg ved ikke om jeg tør sætte det på pga. af de nye regler.

    Det er super nemt at monterer i bilen. Mit EZ startede første gang jeg prøve at starte op. (som alle andre tror jeg)

    Hvis du er til "indsprøjtning" så er det et fint sæt at købe. Man kan naturligvis også købe et "rigtigt" indsprøjtningssæt, men de koster ca. $4000 og op. Og du skal så derefter programmere det.

    Det kan jo være et minus hvis man ikke kan det, men omvendt giver det nogle muligheder som EZ-EFI ikke har!

    Jeg går udfra du har set sættet på smallbolck til 15-16000kr?

    Jeg ved de koster ca. $1800-1900 i USA for det store sæt med pumpe og det hele.

    EZ-EFI i USA
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Jeg har købt det, jeg har et fint TPI sæt også, men jeg ved ikke om jeg tør sætte det på pga. af de nye regler.

    Det er super nemt at monterer i bilen. Mit EZ startede første gang jeg prøve at starte op. (som alle andre tror jeg)

    Hvis du er til "indsprøjtning" så er det et fint sæt at købe. Man kan naturligvis også købe et "rigtigt" indsprøjtningssæt, men de koster ca. $4000 og op. Og du skal så derefter programmere det.

    Det kan jo være et minus hvis man ikke kan det, men omvendt giver det nogle muligheder som EZ-EFI ikke har!

    Jeg går udfra du har set sættet på smallbolck til 15-16000kr?

    Jeg ved de koster ca. $1800-1900 i USA for det store sæt med pumpe og det hele.

    EZ-EFI i USA
    Jo, det var det jeg havde set. Nu tager jeg en hver pris som et forhandlingsoplæg. Prisen skal jo stå mål med at det er brugt. Jeg har bare efterhånden læst meget spændende om bla. EZ-EFI så når jeg alligevel skal ud og shoppe karburator, så var det oplagt.

    Luke nu ligger Corvetten i respirator....igen. Den fik en frygtelig larm fra toppen og en kontrol af ventiler viste et der var 2 mm slup i indsugningsventilen til cylinder 6. Så den må afsted igen......suk

  8. #8
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •