Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: C1 front Disc brake kit

  1. #1
    Glenn Svane
    Guest

    C1 front Disc brake kit

    Hej gutter
    Efter at have ligget stille i 7 måneder, er jeg kommet lidt igang igen.
    Men jeg har fået et problem.
    Jeg har monteret front disc brake conversion kit "SSBC force 10 2-piston" på den GAMLE vette fra 62, MEN jeg kan ikke få dem til at tage ordentligt ved.
    Jeg har monteret dual master cylinder med booster, trukket nye rør for og bag, har monteret reducer til tromler bag, men jeg kan stadig ikke få forbremserne til at tage ordenligt ved.
    Er der nogle der har en god ide´

    Glenn

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Glenn Svane Vis Indlæg
    Hej gutter
    Efter at have ligget stille i 7 måneder, er jeg kommet lidt igang igen.
    Men jeg har fået et problem.
    Jeg har monteret front disc brake conversion kit "SSBC force 10 2-piston" på den GAMLE vette fra 62, MEN jeg kan ikke få dem til at tage ordentligt ved.
    Jeg har monteret dual master cylinder med booster, trukket nye rør for og bag, har monteret reducer til tromler bag, men jeg kan stadig ikke få forbremserne til at tage ordenligt ved.
    Er der nogle der har en god ide´

    Glenn
    Kan man lukke den bagerste kreds helt af?, det ville måske være en idé som test, hvis der ikke er luft i systemet må det være hovedcylinderen som ikke laver tryk nok medmindre der er noget mekanisk som blokerer trykket til de forreste kalipre/er der fuld vandring ved hovedcylinderen. Jeg har en hovedcylinder til manuel liggende som du er velkomnen til at låne/prøve med, de har en større boring og giver derfor højere tryk.

  3. #3
    Glenn Svane
    Guest
    Tak for dit råd
    Jeg er ikke i DK pt.
    Jeg kan ikke umiddelbart ikke lukke helt af for trykket til tromlerne, men det er der råd for.
    Jeg vil meget gerne låne din hovedcylinder, kan jeg kontakte dig når jeg er tilbage i DK?
    Jeg tænker på, ville det hjælpe, hvis jeg satte et større bremserør på, altså et med større volume, mellem hovedcylinderen og fordelerblock til skiverne?

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Glenn Svane Vis Indlæg
    Tak for dit råd
    Jeg er ikke i DK pt.
    Jeg kan ikke umiddelbart ikke lukke helt af for trykket til tromlerne, men det er der råd for.
    Jeg vil meget gerne låne din hovedcylinder, kan jeg kontakte dig når jeg er tilbage i DK?
    Jeg tænker på, ville det hjælpe, hvis jeg satte et større bremserør på, altså et med større volume, mellem hovedcylinderen og fordelerblock til skiverne?
    Jeg tror ikke størrelsen af bremserørene betyder så meget, som jeg har forstået det er hydraulik ret simpelt, det tryk man laver i hovedcylinderen resulterer i tryk i bremsecaliprene afhængingt af størrelsesforskellen, det er kun diameteren af stemplerne som afgør hvad udvekslingen bliver, derfor kunne det være sjovt at prøve med en hovedcylinder som giver større tryk/kræver mindre vandring for samme tryk.

    http://science.howstuffworks.com/tra...hydraulic1.htm

  5. #5
    Hård eller blød pedal?
    Har du affedtet skiverne inden du gik igang?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6
    Glenn Svane
    Guest
    Skiver rengjort, bremseklodser slebet med sandpapir, bremser hårde.
    Jeg monterede ny hovedcylinder, 2 kreds på sidste år. System virker fint med tromler for og bag, problemet kom først da jeg monterede skiver. Kalliber har 2 stempler.
    Det virker som om kalliberne ikke får væske nok.
    Hovedcylinder har en stempeldiameter på 1", det anbefalede fabrikanten af kaliberne "ssbc"

  7. #7
    Citer Skrevet af Glenn Svane Vis Indlæg
    Skiver rengjort, bremseklodser slebet med sandpapir, bremser hårde.
    Jeg monterede ny hovedcylinder, 2 kreds på sidste år. System virker fint med tromler for og bag, problemet kom først da jeg monterede skiver. Kalliber har 2 stempler.
    Det virker som om kalliberne ikke får væske nok.
    Hovedcylinder har en stempeldiameter på 1", det anbefalede fabrikanten af kaliberne "ssbc"
    Hej Glenn.

    Hydralik virker ved at fylde væske fra et rum til et andet. meget enkelt fortalt uden at blive for tektnisk.
    Det vil sige fylder man fra et stort rum til et lille rum får man et højre tryk. eks stor hovedcylinder 1", til lille hjulcylinder i tromlebremser.
    Og omvendt, 1" hovedcylinder til 2 stempled caliber giver et mindre tryk pr kvardrat milimeter.
    Det vil sige at når man træder på bremsen fyldes hjulcylinderne i bag hjulene først og bremsepedalen bliver hård.
    inden trykket i caliberen er tilstrækkeligt højt til at give den ønskede bremsekræft.
    Normalt er for og bag bremser afstemt efter hinanden, så 80% af bremsekraften ligger på forhjulende.
    Man kan få nogle tryk reduseringsventiler som man kan sætte ind på den bagerste bremsekræs og ændre på bremsefordelingen.
    I "Gamledage" var der hjælp at hendte hos Autobremsen i rødovre, men nu hvor lars ikke længer er i blandt os ved jeg ikke
    hvem man skal spørge. Men mon ikke nogle af de andre kan hjælpe.

    Hilsen Jesper
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  8. #8
    Glenn Svane
    Guest
    Hej Smed
    Jeg er godt klar over, at trykket fra en stor volume til en mindre bliver større, men genmenstrømningen bliver også mindre.
    Så derfor vil jeg mene, at når man har samme diameter, på bremserør fra hovedcylinder til fordelerblok og fra fordelerblok til 2 kalliber,
    ville væskemængden falde ydeligere, når kredsen fordeler sig i 2.
    Jeg tror det er væske der mangler og ikke tryk.
    Men jeg er ikke helt sikker, så derfor mit spørgsmål.

  9. #9

    bremser

    Hej Glenn
    Jeg kan tage fejl, men jeg syntes der var et og andet med når man gik fra tromler til skive foran, skifter man også den pind/stempel der går ind i hovedcylinderen.

    vh
    Leif

  10. #10
    Glenn Svane
    Guest
    Hej Leif

    Mener du, at så vil hovedcylinderen´s stempel, få en længere vandring og dermed flytte mere væske?

  11. #11
    Hej Glenn
    Ja hvis stemplet er for kort kommer det ikke ud og laver det det skal til yderstekreds, hvis det så er den kreds der er koblet på forvognen, kunne det godt give den virkning du beskriver. Det er kun en teori, men da du skriver du har fået skiftet hovedcylinderen og alt andet er kontrolleret kunne det være en mulighed.
    vh
    Leif

  12. #12
    Hej Leif

    Mener du, at så vil hovedcylinderen´s stempel, få en længere vandring og dermed flytte mere væske?
    Hej Glenn

    Her står hvad du skal gøre når du opgrader dine bremser, håber det er til lidt hjælp



    http://www.ecklerscorvette.com/asset...ette/46861.pdf

    http://www.ecklerscorvette.com/asset...ette/46862.pdf

Lignende Tråde

  1. [ACCIDENTS] Corvette Hits Tree, Lands on Home’s Front Porch
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 03-06-2011, 18:17
  2. Brake
    Af Glenn Svane i forum Teknisk Forum
    Svar: 1
    Sidste Indlæg: 19-02-2011, 20:02
  3. Disc Brake
    Af Glenn Svane i forum Generelt Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 13-10-2010, 21:30
  4. Disc brake kit
    Af Glenn Svane i forum Teknisk Forum
    Svar: 9
    Sidste Indlæg: 03-09-2010, 16:45
  5. Corvette Racing Le Mans Six-Hour Report: Battle at the Front
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 13-06-2010, 03:17

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •