Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Bremserforstærker - bøvl

  1. #1

    Lightbulb Bremserforstærker - bøvl

    Hej Vettefolket.

    Nogen der har et forslag til en løsning på dette problem.


    Min bremseforstærker, trykker bremsen i når den får vacum.
    Hvis jeg piller vacum slangen af - fint friløb og ingen kontakt i bremserne.

    I samme øjeblik jeg tilsslutter vacum hænger bremserne.
    Jo mere vacum - jo mere hænger den (hvis jeg slutter direkte til bremser den ret kraftigt, og hvis jeg kobler sammen med det almindelige vacum system, bremser den ganske let)

    Jeg kan ikke lige greje problemer, den burde jo ikke trykke fordi den får vacum

  2. #2
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Martedal Flymo Vis Indlæg
    Hej Vettefolket.

    Nogen der har et forslag til en løsning på dette problem.


    Min bremseforstærker, trykker bremsen i når den får vacum.
    Hvis jeg piller vacum slangen af - fint friløb og ingen kontakt i bremserne.

    I samme øjeblik jeg tilsslutter vacum hænger bremserne.
    Jo mere vacum - jo mere hænger den (hvis jeg slutter direkte til bremser den ret kraftigt, og hvis jeg kobler sammen med det almindelige vacum system, bremser den ganske let)

    Jeg kan ikke lige greje problemer, den burde jo ikke trykke fordi den får vacum
    Er det et problem der ligepludselig er opstået ? Uden at du har haft noget skilt ad ? For mig lydder det som en fejl i din hovedcylender men kun et gæt .

  3. #3
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Er det et problem der ligepludselig er opstået ? Uden at du har haft noget skilt ad ? For mig lydder det som en fejl i din hovedcylender men kun et gæt .
    Den har hængt længe men kun ganske lidt, så jeg har fokuseret på kalibere.
    (har dermed også 4 rødmalede topdollar kalibere til salg :-)

    I forgårs fjernede jeg så vacumslanger for at sætte el på lygter og satte bremseforstærker direkte på vacuum, og bang så var problemet helt tosset.

  4. #4
    For mit ukyndige øre lyder det som en fejl i bremseforstærkeren. Måske problemet så er blevet forværret af, at den har fået mere vacum end før?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Jeg hælder også lidt til Claes's teroi måske for meget bremsevæske i hovedcylinder kan være årsagen - et gæt men måske?

    (har dermed også 4 rødmalede topdollar kalibere til salg :-)
    Hmm og hvad kan sådanne nogen så mon koste når nu du alligevel bare har dem liggende og tage plads op ?

  6. #6
    Citer Skrevet af Martedal Flymo Vis Indlæg
    Hej Vettefolket.

    Nogen der har et forslag til en løsning på dette problem.


    Min bremseforstærker, trykker bremsen i når den får vacum.
    Hvis jeg piller vacum slangen af - fint friløb og ingen kontakt i bremserne.

    I samme øjeblik jeg tilsslutter vacum hænger bremserne.
    Jo mere vacum - jo mere hænger den (hvis jeg slutter direkte til bremser den ret kraftigt, og hvis jeg kobler sammen med det almindelige vacum system, bremser den ganske let)

    Jeg kan ikke lige greje problemer, den burde jo ikke trykke fordi den får vacum
    Har den kørt med bremseforstærker altid, eller er det en som er eftermonteret.??

    Hvis den er efter monteret, har du så den rigtige afstand på stangen fra pedalen ud til forstærkeren??

    Hvis afstanden er forkert har du et mindre pedalfrigang, og når der kommer vaccum og tryk på pedalen bremser den for meget.

    Det bøvl havde jeg på min, problemet blev løst på følgende måde, bremse ( hoved cyllinderen ) blev skruet løs og trukket frem således at den lille pind der sidder imellen hovedcyllinderen og forstærkeren kunne komme ud, så blev der filet lidt af, af gangen
    indtil den slap trykket på pedalen, håber dette her kan hjælpe dig.

    Kim

  7. #7
    Har den kørt med bremseforstærker altid, eller er det en som er eftermonteret.??

    Hvis den er efter monteret, har du så den rigtige afstand på stangen fra pedalen ud til forstærkeren??

    Hvis afstanden er forkert har du et mindre pedalfrigang, og når der kommer vaccum og tryk på pedalen bremser den for meget.

    Det bøvl havde jeg på min, problemet blev løst på følgende måde, bremse ( hoved cyllinderen ) blev skruet løs og trukket frem således at den lille pind der sidder imellen hovedcyllinderen og forstærkeren kunne komme ud, så blev der filet lidt af, af gangen
    indtil den slap trykket på pedalen, håber dette her kan hjælpe dig.

    Kim
    Det kan godt være at jeg må se i øjnene at have lavet en monteringsfejl..
    (synes nu ellers jeg brugte tid på at tilpasse vandringen)

    Tak for indspil, jeg lader forum vide om problemet blev løst.

    Elektriker, du kan jo lige ringe på 24645681 (der er jo både et sæt renoverede og et sæt spritnye vi kan handle)

    Martedal

Lignende Tråde

  1. Karburator bøvl
    Af Martedal Flymo i forum Teknisk Forum
    Svar: 11
    Sidste Indlæg: 16-06-2011, 22:18

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •