Resultater 1 til 5 af 5

Tråd: Bremser bag

  1. #1

    Post Bremser bag

    Hej

    Kiggede lidt på mine bremser bag idag da de havde en tendens til at give lyde især i venstre side syntes jeg og.........
    Pillede klodser ud for at kigge på dem og sætte nye i hvis det kunne være det og på de venstre sad belægningen ligesom lidt løst på metalpladen.
    Kiggede så lidt nærmere på det hele og fandt ud af følgende:
    Venstre side 1 stk. udluftningskrue knækket og i højre side ser det ud til at et af stemplerne safter lidt men ikke meget og forklaringen på det er at Bubba har løst det problem, se billed.
    Klik Billede for en større version

Navn:	rør.jpg
Vist:	33
Str:	226.3 KB
ID:	3344 rør er simpelthen bare klemt sammen, det er dog ikke helt lukket for der løber væske ud når der luftes ud men godt nok ikke meget.
    Kiggede så lidt på castingnummer på caliper nu jeg var igang og venstre side er "5473807" = 2 design 73-82 og højre side er "5465905" = 1 design 65-66 hvilket jo ikke passer med min 72'er.
    Så nu er planen sikkert først til vinter for den bremser endeligt godt nok at skifte slanger og bremserør ved caliper, skifte caliper til nogen renoverede også samtidig kan jeg jo sætte mine nye skiver på.

    Så summasumarum er der nogen problemer i det / noget jeg skal passe på eller er det noget selv en elektriker kan klare?

  2. #2
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Hej

    Kiggede lidt på mine bremser bag idag da de havde en tendens til at give lyde især i venstre side syntes jeg og.........
    Pillede klodser ud for at kigge på dem og sætte nye i hvis det kunne være det og på de venstre sad belægningen ligesom lidt løst på metalpladen.
    Kiggede så lidt nærmere på det hele og fandt ud af følgende:
    Venstre side 1 stk. udluftningskrue knækket og i højre side ser det ud til at et af stemplerne safter lidt men ikke meget og forklaringen på det er at Bubba har løst det problem, se billed.
    Klik Billede for en større version

Navn:	rør.jpg
Vist:	33
Str:	226.3 KB
ID:	3344 rør er simpelthen bare klemt sammen, det er dog ikke helt lukket for der løber væske ud når der luftes ud men godt nok ikke meget.
    Kiggede så lidt på castingnummer på caliper nu jeg var igang og venstre side er "5473807" = 2 design 73-82 og højre side er "5465905" = 1 design 65-66 hvilket jo ikke passer med min 72'er.
    Så nu er planen sikkert først til vinter for den bremser endeligt godt nok at skifte slanger og bremserør ved caliper, skifte caliper til nogen renoverede også samtidig kan jeg jo sætte mine nye skiver på.

    Så summasumarum er der nogen problemer i det / noget jeg skal passe på eller er det noget selv en elektriker kan klare?
    Nej, når du lufter ud ,sæt et rør mellem pedal og sæde når pedal er i bund og ( ja )

  3. #3
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Hej

    Kiggede lidt på mine bremser bag idag da de havde en tendens til at give lyde især i venstre side syntes jeg og.........
    Pillede klodser ud for at kigge på dem og sætte nye i hvis det kunne være det og på de venstre sad belægningen ligesom lidt løst på metalpladen.
    Kiggede så lidt nærmere på det hele og fandt ud af følgende:
    Venstre side 1 stk. udluftningskrue knækket og i højre side ser det ud til at et af stemplerne safter lidt men ikke meget og forklaringen på det er at Bubba har løst det problem, se billed.
    Klik Billede for en større version

Navn:	rør.jpg
Vist:	33
Str:	226.3 KB
ID:	3344 rør er simpelthen bare klemt sammen, det er dog ikke helt lukket for der løber væske ud når der luftes ud men godt nok ikke meget.
    Kiggede så lidt på castingnummer på caliper nu jeg var igang og venstre side er "5473807" = 2 design 73-82 og højre side er "5465905" = 1 design 65-66 hvilket jo ikke passer med min 72'er.
    Så nu er planen sikkert først til vinter for den bremser endeligt godt nok at skifte slanger og bremserør ved caliper, skifte caliper til nogen renoverede også samtidig kan jeg jo sætte mine nye skiver på.

    Så summasumarum er der nogen problemer i det / noget jeg skal passe på eller er det noget selv en elektriker kan klare?
    Hvem fanden kan finde på bare at klemme sit bremserør hæ hæ så har man også set det med , hvis du ikke har en bremsevæske udlufter er det godt at være to når der skal luftes ud , jeg har en bremsevæske udlufter du må låne hvis du altså har trykluft , jeg har valgt ikke at fylde bremsevæske på min jeg har skiftet bremser hele vejen rundt men da den ikke skal ud og køre før tidligst til næste år venter jeg .

  4. #4
    Bagbremser er opreklameret.....

    Jeg har iøvrigt bedste erfaringer med bare at åbne udluftningskruerne og lade væsken løbe igennem - og blive ved med at holde beholderen fyldt. Stenhård pedal, som bare bliver ved og ved og ved og ved med at være hård.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5

Lignende Tråde

  1. Nye bremser!
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 11-09-2012, 10:44
  2. bremser
    Af Johnny i forum Teknisk Forum
    Svar: 6
    Sidste Indlæg: 02-09-2010, 19:46

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •