Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: Lysalarm

  1. #1
    Macfly
    Guest

    Lysalarm

    Hejsa alle sammen og rigtig god sommer , jeg ved ikke om i har lys alarm i jeres corvetter den hyler også når man sætter tænding på med døren åben jeg syntes det er meget generende og vil gerne slippe helt for den alarm er der nogen måde at fjerne den på uden at ødelægge det org ledningsnet , kan man evt fjerne (hyle højtaller) og hvor sidder den ? Håber der er en af jer der ved det .

    Mvh Mac

  2. #2
    Er det mon nøglealarmen du tænker på? Den der herlige buzzer, som fortæller hvis nøglen efterlades i bilen. Jeg plejer bare at hive nøglen en anelse ud når jeg åbner døren med nøglen siddende i. Så holder den mund.

    Jeg synes det er en herlig lyd - måske fordi den minder mig om min mors gamle camaro, som sagde på præcis samme måde.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  3. #3
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Er det mon nøglealarmen du tænker på? Den der herlige buzzer, som fortæller hvis nøglen efterlades i bilen. Jeg plejer bare at hive nøglen en anelse ud når jeg åbner døren med nøglen siddende i. Så holder den mund.

    Jeg synes det er en herlig lyd - måske fordi den minder mig om min mors gamle camaro, som sagde på præcis samme måde.
    Ja det er den, den må da kunne fjernes jeg bliver sindsyg af den lyd .

  4. #4
    Man kan bare hive en anelse ud i det der metal, som man putter nøglen i. Så holder den kæft. ;-)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Jeg troede da kun det var mig, som kunne finde på at gå fra bilen med nøglen i. Haha..
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    Peter1030
    Guest

    nøglesummer

    Du skal bare pille rattet af, løsne midterskruen , sætte en aftrækker på og løsne dette, så flyver der en fjeder a f h... til og derefter kan du samle det igen og buzzer lyden er væk for altid, for du finder garanteret ikke fjederen igen.
    Hilsen Peter

  7. #7
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Jeg troede da kun det var mig, som kunne finde på at gå fra bilen med nøglen i. Haha..

    Ha ha claes ,jeg har fundet den tingest hvor summer lyden kommer fra både som lys alarm og nøgle alarm jeg har afmonteret stikket det er en stor fornøjelse nu at kunne tænde lys og høre musik uden at skulle høre på den åndsvage lyd :-)

    Hvor meget el udstyr har i i jeres vetter af ældre årgang jeg har både lys ved fødder lys i handskerum det syntes jeg da er flot af sådan en gammel bil .

  8. #8
    Den skal da ikke summe bare man har tændt lyset? Da kun med døren åben?

    Jeg hiver helt standard nøglen 1 mm ud når jeg skal ud af bilen med nøglen i. Så siger den ikke noget. Det sidder bare i hånden. Lagde mærke til det idag da jeg skulle vaske. Tænker normalt slet ikke over jeg lige hiver den lidt ud - når jeg jo alligevel slukker motoren. Det er én bevægelse. Tror det er en vanesag. Jeg lader nøglen sidde i og summe hvis der er tilkuere og lyttere - bare for at blære mig over summeren virker.

    Du går vel ikke rundt og vasker bil med åben dør og lyset tændt?? Lys summeren summer vel ikke når du kører med lyset tændt?

    Jeg husker det ikke helt, men, når man drejer nøglen baglæns -så giver den jo strøm til radioen - og kun radioen - i den position tror jeg altså heller ikke den "summer"?

    I praksis og ved normal brug af bilen kan jeg virkelig ikke se, at diverse buzzerlyde er generende. De buzzer jo kun hvis man gør "noget forkert". Og i de tilfælde man skal pudse dørfalsen, så kan man bare hive lidt ud i nøglen - eller dreje den baglæns - så kan man ovenikøbet høre radio samtidigt.
    Jeg har lys ved fødder, "bagagerum" Handskerum har jeg jo ikke. Og så har jeg lys i bakspejlet(kortlys)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Den skal da ikke summe bare man har tændt lyset? Da kun med døren åben?

    Jeg hiver helt standard nøglen 1 mm ud når jeg skal ud af bilen med nøglen i. Så siger den ikke noget. Det sidder bare i hånden. Lagde mærke til det idag da jeg skulle vaske. Tænker normalt slet ikke over jeg lige hiver den lidt ud - når jeg jo alligevel slukker motoren. Det er én bevægelse. Tror det er en vanesag. Jeg lader nøglen sidde i og summe hvis der er tilkuere og lyttere - bare for at blære mig over summeren virker.

    Du går vel ikke rundt og vasker bil med åben dør og lyset tændt?? Lys summeren summer vel ikke når du kører med lyset tændt?

    Jeg husker det ikke helt, men, når man drejer nøglen baglæns -så giver den jo strøm til radioen - og kun radioen - i den position tror jeg altså heller ikke den "summer"?

    I praksis og ved normal brug af bilen kan jeg virkelig ikke se, at diverse buzzerlyde er generende. De buzzer jo kun hvis man gør "noget forkert". Og i de tilfælde man skal pudse dørfalsen, så kan man bare hive lidt ud i nøglen - eller dreje den baglæns - så kan man ovenikøbet høre radio samtidigt.
    Jeg har lys ved fødder, "bagagerum" Handskerum har jeg jo ikke. Og så har jeg lys i bakspejlet(kortlys)
    Hæ hæ nu kan jeg faktisk ikke huske hvornår den kom med buzzer lyde ved bare at det generede mig så er glad for jeg har fjernet det .
    sejt du har lys i dit bakspejl :-) og lys i bagaerumet er jo ikke nødventigt når man har den rigtige bagrude i griner .

  10. #10
    Tror du ikke også du har det lille lys i bakspejlet. Jeg fandt det først efter flere år. Man ser det nærmest ikke. Mit virkede ovenikøbet. Ret sjovt! Lille bitte, bitte pære i underkanten af spejlet..
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  11. #11
    Macfly
    Guest
    Tror du ikke også du har det lille lys i bakspejlet. Jeg fandt det først efter flere år. Man ser det nærmest ikke. Mit virkede ovenikøbet. Ret sjovt! Lille bitte, bitte pære i underkanten af spejlet..
    Det vil jeg da prøve at kigge efter i morgen :-)

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •