Resultater 1 til 19 af 19

Tråd: Lidt klapren ved acceleration

  1. #1
    ngendk
    Guest

    Lidt klapren ved acceleration

    Jeg skal bruge én af jer tech heads til at kigge på vetten.
    Den er begyndt med en spøjs klapren når den er i fart. Så vidt jeg kan teste så gør den det ikke i tomgang, men det er ret udtalt når den accelerere. Det lyder som en blæser eller lign. der sidder løs og som kun vibrerer når den kommer op på nogle omdrejninger, men hvad ved jeg (ikke meget).

  2. #2
    Bankmand
    Guest
    Og du er sikker på det ikke er tændingsbanken ??

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    du skal være velkommen til at komme forbi, fredag-lørdag

  4. #4
    ngendk
    Guest
    Hej David, hva' siger du til at jeg kommer forbi en gang efter middag?

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af ngendk Vis Indlæg
    Hej David, hva' siger du til at jeg kommer forbi en gang efter middag?
    No problemo

  6. #6
    ngendk
    Guest
    Hey David - tak for skruedag, du fik da spændt og gjort en del ved den.
    Men det løste desværre ikke problemet og det virker som det bliver værre. Jeg testede det lige på vejen hjem, det kommer kun når man accelerere og over de 2000 omdrejninger. Lyden forsvinder så snart man cruiser i en bestemt fart, og det lyder efterhånden som en decideret bankelyd.

    Det skal lige tilføjes at det er der ikke når man gasser op i tomgang...

    Hvis du har tid så ville jeg blive rigtig glad hvis du har mulighed for at kigge på den (igen igen igen) inden jeg skal til sverige med den.

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af ngendk Vis Indlæg
    Hey David - tak for skruedag, du fik da spændt og gjort en del ved den.
    Men det løste desværre ikke problemet og det virker som det bliver værre. Jeg testede det lige på vejen hjem, det kommer kun når man accelerere og over de 2000 omdrejninger. Lyden forsvinder så snart man cruiser i en bestemt fart, og det lyder efterhånden som en decideret bankelyd.

    Det skal lige tilføjes at det er der ikke når man gasser op i tomgang...

    Hvis du har tid så ville jeg blive rigtig glad hvis du har mulighed for at kigge på den (igen igen igen) inden jeg skal til sverige med den.

    Jeps det gør vi bare, det lyder mest som en træt løfter, hvis det havde været et plejl eller hovedleje ville du ikke have været i tvivl

  8. #8
    Hvad oktan kører du på? Det kunne nemlig også lyde lidt som tændingsbanken. ?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    ngendk
    Guest
    Tak David, så må jeg skylde en omgang eller noget

    Claes: 92 blyfri - men det har nu aldrig været et problem.

  10. #10
    92 blyfri - det kunne altså meget vel give tændingsbanken. Prøv for sjov en tank vpower fra shell. Måske den er blevet justeret lidt anderledes i tændingen efter motordagen, så den først får symptomer nu. Det skader ikke at prøve en tank Vpower.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  11. #11
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    92 blyfri - det kunne altså meget vel give tændingsbanken. Prøv for sjov en tank vpower fra shell. Måske den er blevet justeret lidt anderledes i tændingen efter motordagen, så den først får symptomer nu. Det skader ikke at prøve en tank Vpower.
    Motoren har godtnok kun 8.5:1 i kompression, men man ved jo aldrig også mht. koks tænkte også på om Rochesteren var blevet dyset om efter at der er kommet headers på den skal jo have lidt mere at leve af når man giver den headers.

    Men idag testede vi to teorier, at det var en ventil som ikke var justeret rigtigt, det var det ikke, de stod alle justeret 1 1/4 omgang nede fra klik, lidt vel rigeligt så vi gik op til 1/2 omgang fra den klikkede. Så var der den klassiske med headersboltene som går løs og det var de ganske rigtigt, det var så hvad vi nåede idag, det tager lidt længere tid når der er aircon på.

  12. #12
    Hva så Andreas. har du fået prøvet en tank Vpower?

    Claes..
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  13. #13
    ngendk
    Guest
    Jeg har ikke testet det endnu - har stadig en halv tank med 92 i. Og har ikke rigtig haft tid til at køre siden i lørdags.

    Men jeg kan vel bare hælde oveni og se om det bliver bedre.

  14. #14
    Hej Andreas. Ja, det kan du godt - men så bliver oktanen jo kun hævet en smule - så er det ikke sikkert det forsvinder helt. Du skriver når du har prøvet ikke?

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  15. #15
    ngendk
    Guest
    Tak til Brian, David og René for at kigge på bilen.
    Forhåbentligt kan Michael få den på benene igen inden jeg skal til Sverige.


    I øvrigt super hyggelig motor-dag!

  16. #16
    ngendk
    Guest
    Hurra! Michael har virkelig knoklet igennem, og bilen er klar til at trille i morgen. Så nu kan jeg alligevel tage mit Sverige-road trip

    Tak til Niels for at formidle kontakten!

  17. #17
    Hvad fejlede den? Var det utætte minifolder? Hvad er der lavet ved den? Tilykke med den er lavet!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  18. #18
    ngendk
    Guest
    Michael sagde at det 8. lejer var helt slidt ned. Så det tyder på der er nogen der har kørt med for lidt olie i den på et tidspunkt...
    Så det var nye lejer og så fik han slibet knasten.

  19. #19

Lignende Tråde

  1. så er jeg lidt klar igen.....
    Af merc i forum Teknisk Forum
    Svar: 18
    Sidste Indlæg: 14-10-2010, 12:02
  2. Lidt billeder fra Classic Race i Århus
    Af John i forum Generelt Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 28-06-2010, 15:29

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •