Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Tændingspistol Innova 5568

  1. #1

    Tændingspistol Innova 5568

    Man køber en god tændingspistol (i USA naturligvis), for at købe en tændingspistol engang for alle.
    Den virker ca. 5 gang, så begynder den at være ustabil.

    Nu virker den ikke mere, men så er det jo godt jeg har en ca. 20 år gammel 99kr tændingspistol som stadigvæk virker !!

    Nu har jeg åbnet min "fede" tændingspistol, for der er noget der "rasler" inden i den.

    Her kan i se hvad der rasler.

    Kan den mon skiftes? (det er den modstand under det hvide stik)

    DSC02570.JPG
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  2. #2
    Lige for at uddybe John's fejlbeskrivelse, så virker selve tændingspistolen fint. Der er gang i displayet og den måler RPM fint. Den vil blot ikke blinke selvom displayet viser at den blinker - det kan ikke være noget så "simpelt" som en afbrændt pære? Hvis det altså ikke bare er den løse modstand?

    Jeg havde iøvrigt en model magen til som gjorde nøjagtig det samme. Kvaliteten står vist ikke helt mål med prisen...
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Lige for at uddybe John's fejlbeskrivelse, så virker selve tændingspistolen fint. Der er gang i displayet og den måler RPM fint. Den vil blot ikke blinke selvom displayet viser at den blinker - det kan ikke være noget så "simpelt" som en afbrændt pære? Hvis det altså ikke bare er den løse modstand?

    Jeg havde iøvrigt en model magen til som gjorde nøjagtig det samme. Kvaliteten står vist ikke helt mål med prisen...
    Jeg ved det ikke rigtigt, det er en spec. pære, den er ligesom et "gløderør".

    Jeg kan ikke måle gennemgang i pæren, men måske skal man ikke kunne det, på sådan en pære?

    DSC02571.JPG
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  4. #4
    Jeg mindes noget med at der stod Xenon på kassen?
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  5. #5
    Hej John

    Jeg kan ikke lige se den modstand du nævner, men når man zoomer ind på billedet ser det ud som om transistor Q2 er brændt af?
    Kan du evt. læse hvad der står på den?
    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej John

    Jeg kan ikke lige se den modstand du nævner, men når man zoomer ind på billedet ser det ud som om transistor Q2 er brændt af?
    Kan du evt. læse hvad der står på den?
    /Karsten
    Det er en transisitor (i min verden det sammen som en modstand:-)
    Jeg har fundet nummeret, og har købt en i dag, og jeg har monteret den. Nu skal bare prøve om den virker nu.

    Jeg håber den virker, for det er en god tændingspistol.

    Transistor nr. er UTC TIP 41 CL
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •