Resultater 1 til 8 af 8

Tråd: Øh...

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Øh...

    En ejer af en original 74 Corvette cab er blevet stoppet af politiet med besked om at hans Rally-Wheels ikke er originale

    Da jeg efter at have haft min vette i 29 år er "rendt" ind i en meget OVEREMSIG færdsels betjent som mener at mine originale rally fælge,som har siddet på bilen siden 1974 (og som har været synet gentagne gange) er for brede og stikker ud fra skærmen bag på,søger jeg oplysninger om sporvidde/hjulstørrelser i 74- OG ALT ANDET-der kan hjælpe til at få betjenten OFF MY BACK !!!!!!!

    Han har ydermere har tilladt sig at oplyse mig om (pr. telefon) at han vil blive ved med at indkale min gamle bil til syn og give mig en bøde på 1000.- kr INDTIL disse ulovligheder er ophørt og jeg har fået fælge og dæk på som er godkendt !!!!!!????????"


    Så er det jo godt at der findes masser af dokumentation, f.eks. denne GM annonce fra 1974



    Eller denne road test også fra 74:





    Man kan så tænke lidt over hvordan ordensmagten vil stille sig overfor denne "71" bigblock :



    http://www.smallblock.dk/modules/MyA...ces&lid=138551

  2. #2
    Kors hvor trykker skoen hårdt, hos dem der lider af misundelse og manglende proportionssans. :(-
    Fossette

  3. #3
    Det er utroligt. Intet mindre. Jeg håber Ivan får sat tegneseriebetjenten på plads med denne dokumentation.

    Lagde lige mærke til accelerations-kurven. Efter 10 sekunder kørte den omkring 70 miles i timen. Vildt nok. Min langsomme bil er så hurtigere, tror jeg. Hvis jeg kører en tid på 10 sekunder til streetrace så er min udgangshastighed ca. 125. Sgu da meget godt af en 40 årig l48. Den i artiklen er vist oven i købet en l82 ?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  4. #4
    ngendk
    Guest
    Det skulle tilfældigvis ikke være en betjent der render rundt oppe i Hellerup området?
    Ham har jeg haft lidt clashes med grundet min nummerplade foran.

  5. #5
    En ejer af en original 74 Corvette cab er blevet stoppet af politiet med besked om at hans Rally-Wheels ikke er originale

    Da jeg efter at have haft min vette i 29 år er "rendt" ind i en meget OVEREMSIG færdsels betjent som mener at mine originale rally fælge,som har siddet på bilen siden 1974 (og som har været synet gentagne gange) er for brede og stikker ud fra skærmen bag på,søger jeg oplysninger om sporvidde/hjulstørrelser i 74- OG ALT ANDET-der kan hjælpe til at få betjenten OFF MY BACK !!!!!!!

    Han har ydermere har tilladt sig at oplyse mig om (pr. telefon) at han vil blive ved med at indkale min gamle bil til syn og give mig en bøde på 1000.- kr INDTIL disse ulovligheder er ophørt og jeg har fået fælge og dæk på som er godkendt !!!!!!????????"


    Så er det jo godt at der findes masser af dokumentation, f.eks. denne GM annonce fra 1974

    Det er som altid skide irriterende at blive stoppet og få påpeget, at ens bil ikke opfylder kravene efter at have kørt i den i så mange år,samt synet adskillige gange, lige pludselig er ulovlig og skal forfølges af en betjent.

    Men hvis vi ikke kan finde et sted hvor der står, at dækkene der rager ud over skærmkanten er godkendt, eller at det er fabriksfremstillet kan det blive et problem. Jeg personligt har rådet Ivan til at skifte til mindre dæk som jeg har, og kan sætte på, og så køre uden at blive kaldt til syn og bøde med div. Skal lige tilægge at Ivan er min bedste kammerat.

  6. #6
    Hvor bredde dæk er den født med ? Mine er 235 og rager også en smule ud. Mest i den ene side Haha.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  7. #7
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hvor bredde dæk er den født med ? Mine er 235 og rager også en smule ud. Mest i den ene side Haha.

    Hej Claes

    75'eren er født med 165/70-14". 75er'en er den eneste årgang med disse hjul..... Dertil hører malede stålfælge som er 6,5" X 14".

  8. #8
    Hej Claes

    75'eren er født med 165/70-14". 75er'en er den eneste årgang med disse hjul..... Dertil hører malede stålfælge som er 6,5" X 14".
    Ja. Og peter plys kunne fåes, som ekstraudstyr.. Faktisk utroligt!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •