Resultater 1 til 3 af 3

Tråd: Opboring til over 0.060?

  1. #1

    Opboring til over 0.060?

    Hej folkens.

    Jeg arbejder videre med min drøm om at genoplive min gamle LS5 blok. Den er p.t. boret 0.030 over men skal nok i 0.060 for at fjerne mærkerne i cylindervægen efter ventilerne kom i klemme.
    Jeg troede egentligt, at festen sluttede ved 0.060, men så så jeg dem her:
    http://www.ebay.com/itm/BBC-454-BIG-...ht_5991wt_1241

    Kan man gå over 0.060?

    Grunden til at jeg spørger er at en af løsningerne jeg fidler med et et strokerkit fra eagle eller scat med 0.060 stempler, men det er mange penge at smide i en motor, hvis den af en eller anden grund skulle bores op senere i livet.

    Alternativt kunne jeg få sat nye forringer i de 2 cylindre der har taget skade og så formentlig blive i 0.30, få slebet krumtappen og benytte de plejlstænger/stemper (L2377) jeg har fået med.

    Der er så mange løsningsmuligheder at jeg får helt stress. Godt jeg slet ikke har råd til at gå i gang lige nu, men det er sjovt at lege med tanken.

    /Ole

    Update:

    Jeg fandt lige det her:

    If you mean L-2377 ,they are Forged Big block chevrolet 454 pistons Made by TRW/Speedpro
    They are low compression flat top around 7.5:1 with openchamber heads 8.5:1 with closed chamber
    heads. Good for Blower ,turbo or nitrous.
    Could be brought up to 9.5:1 with deck and head milling.

    Måske de stempler ikke er det oplagte valg til en motor der sparker r**?

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Tja man kan sågar gå til .125 i overstørrelse hvis det er en af de gode gamle støbninger, men man bør dog teste tykkelsen af væggene hvis man skal så langt op (sonic-teste). Stemplerne som du har giver en meget lav kompression ved brug af alm. topstykker og egner sig bedst hvis der skal blower på motoren. Jeg har f.eks. en .100 shortblock liggende som vi skal lege med til sommertræffet som færdig motor

    Med hensyn til "roatating assembly" altså stempler/plejlstænger/krumptap er det vigtigt at huske at det er afbalanceret til en bestemt bobweight, dvs, vægt på plejlstangs-søglen det billigste/nemmeste vil næsten altid være at købe et færdigt kit af en god kvalitet fra en anderkendt leverandør, prisen vil ikke være i bund men ærgrelserne vil til gengæld være minimale. Fra fabrikken er 454'eren eksternt afbalanceret, mange kits er internt afbalanceret dvs. svingningsdæmper/flexplade/svinghjul er nulafbalanceret det er klart det nemmeste at have med at gøre på hobbyplan.

    Men prøv at regne lidt på hvad der bedst kan betale sig, hvis du har en godt maskinværksted som kan sætte to forringer i er det måske det billigste.

    Forskellige kits fra summit, bemærk prisvariationenerne : http://www.summitracing.com/search/P...ank|Asc&page=2

    Ohio Crank kits : http://www.ohiocrank.com/chevbb_rotate.html

  3. #3

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •