Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Var CCCD's hjemmeside nede i går?

  1. #1

    Var CCCD's hjemmeside nede i går?

    Jeg prøvede at få adgang til CCCD' hjemmeside i går, men det lykkes ikke ??

    Var vores hjemmeside nede i går?

    Mvh
    kent

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    ja desværre var vores udbyder nede i går, her er loggen:

    17:15 Leverandør har meddelt at fejlen nu er rettet, og samtlige VM's nu er under langsom opstart. Dette forventes at tage minimum 2 timer. Hvor vores maskinel er i den rækkefølge er svært at spå om.

    19:20 leverandøren har "leveret" vores maskine tilbage, vi har startet med at firewalle den og er begyndt at tjekke skaderne.

    19:55 Vi har konstateret at vores maskine er beskadet, hvor slemt, og om det er til at redde er pt noget vi kigger på. Vi har stadig en restore kørende på anden lokation.

    20:32 Vi har erklæret maskinen for død. Vi går nu efter plan B. Nye ip'er vil blive udstedt om kort tid, og ttl sættes ned hos gratisdns og skiftes automatisk for kunder her. Vi mangler pt ca 4 timer af en restore.

    21:00 Vi har allokeret ip'er nu i datacenteret i ballerup til den plan b vi har haft undervejs. Vi vil om kort tid sætte ttl ned på alle web3.netplads.dk/77.66.53.146 kunder på gratisdns.dk. vi ændre IKKE ip eller annoncere den nye før vi er sikre på vi har noget at pege på som virker.
    Da jeg forventer at vi går over midnat før backup job returnere, så vil arbejdet blive suspenderet mellem kl 1 og 6 am d. 16/5-2012.
    Når backup er restored skal den tjekkes efter for fejl, evt andre backup restore's skal iværksættes for at rette fejl, dette kan jeg først afgøre sent i aften.

    21:45 TTL er nu sat til 600 sekunder for alle kunder med 77.66.53.146. Vi anbefaler externe DNS kunder at gøre det samme.

    21:55 restore kører stadig, etc ca kl 01. Ingen update før dette er sket

  3. #3
    Tak for svaret David,

    VM så er det vel en VMware platform vi har vores server på?? Så burde restore af en VM ikke tage så lang tid?? Nu ved jeg ikke hvem udbyderen er, men har de hørt om snap-short? ;0)

    Men sådan går det nogle gange, og det giver jo brød på bordet til en masse IT-folk


    Mvh
    kent

  4. #4
    Arhh jo, nu kan jeg se hvem udbyderen er....

  5. #5
    Citer Skrevet af KSondergard Vis Indlæg
    Arhh jo, nu kan jeg se hvem udbyderen er....
    http://www.netgroup.dk/information-v...loud-platform/

    Udbyderen er netplads.dk og deres udbyder er Netgroup. Netgroup's Cloud løsning gik ned fra omkring kl 05.00 igår.

    Læser jeg Netplads status korrekt så var deres VM hos Netgroup beskadiget ved reetablering (Netgroups reetablering var færdig omkring kl 19.00 igår)

    Netplads har så sideløbende indlæst en backup til en anden VM som de så skiftede over til. Serveren var kørende igen ca 24 timer efter nedbruddet og der er mistet data fra omkring 04.00 - 05.00 15.05.2012
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  6. #6
    Hej Roald,

    Tak for dit svar

    Tak for dit svar... Og det var ikke fordi jeg ville "koge suppe" på denne, men jeg undre mig bare over at det kan tage så langt tid at genskabe en VM i et virtuelt miljø.

    Mvh
    Kent

  7. #7

Lignende Tråde

  1. CCCD's nye mødested om Lørdagen !
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 02-05-2012, 08:38
  2. CCCD's fødselsdag!
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 15
    Sidste Indlæg: 31-03-2011, 21:19

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •