Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Slidmærker i knastaksel

  1. #1

    Slidmærker i knastaksel

    Hej CCCD'ere

    Jeg har for leden hentet nogle af delene (blok, topstykker, krumtap, plejlstænger og lidt andet)

    Jeg undre mig over de slidmærker jeg så på knasten. Hvad går det nu ud på?

    Nu er bilens originale blok sikret. Topstykkerne er nok ikke til at rede.
    Skal den genopbygges skal det gøres ordenligt.

    Mvh Ole Brinch

    Klik Billede for en større version

Navn:	2012-05-11 19.55.22.jpg
Vist:	33
Str:	776.2 KB
ID:	3099

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Hej CCCD'ere

    Jeg har for leden hentet nogle af delene (blok, topstykker, krumtap, plejlstænger og lidt andet)

    Jeg undre mig over de slidmærker jeg så på knasten. Hvad går det nu ud på?

    Nu er bilens originale blok sikret. Topstykkerne er nok ikke til at rede.
    Skal den genopbygges skal det gøres ordenligt.

    Mvh Ole Brinch

    Klik Billede for en større version

Navn:	2012-05-11 19.55.22.jpg
Vist:	33
Str:	776.2 KB
ID:	3099
    Det skyldes sandsynligvis at knasten har gået mod den endeprop som sidder i blokken (ligesom en frostprop), hvis man banker den for langt ind vil den gå mod knasten, hvis det er en rulleknast kan man have glemt at montere et rulleleje mod blokken (og en cambutton mod knastkædedækslet), alm. knaster centerer automatisk pga. designet mendes rulleknaster skal være styret af cambutton og rulleleje ellers vil de ramme endeproppen og knastkædedækslet.

  3. #3
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det skyldes sandsynligvis at knasten har gået mod den endeprop som sidder i blokken (ligesom en frostprop), hvis man banker den for langt ind vil den gå mod knasten, hvis det er en rulleknast kan man have glemt at montere et rulleleje mod blokken (og en cambutton mod knastkædedækslet), alm. knaster centerer automatisk pga. designet mendes rulleknaster skal være styret af cambutton og rulleleje ellers vil de ramme endeproppen og knastkædedækslet.
    Det ER en rulleknast. Nu har jeg ikke adskilt motoren, så jeg ved ikke om der har manglet noget ved monteringen. Jeg undrede mig bare over hvor mærkerne kom fra. Nysgerrig som altid.

  4. #4
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Hej CCCD'ere

    Jeg har for leden hentet nogle af delene (blok, topstykker, krumtap, plejlstænger og lidt andet)

    Jeg undre mig over de slidmærker jeg så på knasten. Hvad går det nu ud på?

    Nu er bilens originale blok sikret. Topstykkerne er nok ikke til at rede.
    Skal den genopbygges skal det gøres ordenligt.

    Mvh Ole Brinch

    Klik Billede for en større version

Navn:	2012-05-11 19.55.22.jpg
Vist:	33
Str:	776.2 KB
ID:	3099
    Det tror jeg du bliver glad for i fremtiden, gem nu også topstykkerne.....
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  5. #5
    Ole. Fandt de egentlig ud af hvorfor den "bøvsede vand af"?

    Kunne være spændende at høre hvad fejlen var?

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Det tror jeg du bliver glad for i fremtiden, gem nu også topstykkerne.....
    Ja, jeg kan mærke at jeg aldrig rigtigt kommer til a holde af den motor der ligger i. Det er ikke "min" motor, Den har slet ikke det træk den gamle motor havde inden selvmordet og den nye motor ryster en del som om den ikke helt er i balance.

    Jeg var ude ved Carl Cristensen. De mener bloken kan redes ved en opboring til 0.060. Topstykkerne mente han der imod ikke kunne redes. Ikke så han kunne stå inde for arbejdet og prisen. Jeg har snak med http://www.mcs-itop.dk/. Jeg har fået dem anbefalet af andre der roder meget med game amerikanere. De skulle være dygtige...og billigere end Carl.

    Lige nu går jeg vist bare og leger med forskellige løsninger.

    Jeg har fået 8 gode stempler/plejlstænger med så måske man bare skulle få slebet den gamle krumtap og genbruge stempler/pejlstænger. Alternativt drømmer jeg om et strokerkit. Så er der ren røv og trutte i hvad shortblocken angår.

    Jeg har siddet og kigget priser og kan godt se at med indkøb af alutopstykker, strokerkit, pakninger, vippearme, nyt rulleknastsystem osv, så løber det hurtigt op hvor jeg ikke kan være med (og det ikke kan betale sig). Jeg tror jeg vil gå og hygge mig med at lede efter et sæt gode brugte toppe.

    Lige nu kører Corvetten jo, så om det tager et par år gør ikke noget.

    Generelt er jeg lidt inspireret af det de gør her http://www.superchevy.com/technical/...d/viewall.html, men kan man nu reducerer udgifterne lidt ved genbrug er det klar en fordel for min økonomi.

    Mvh Ole Brinch

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Ole Brinch Vis Indlæg
    Det ER en rulleknast. Nu har jeg ikke adskilt motoren, så jeg ved ikke om der har manglet noget ved monteringen. Jeg undrede mig bare over hvor mærkerne kom fra. Nysgerrig som altid.
    Gem den endelig sammen med løfterne, det er halvdyre grejer.

    Hvis du skal genbruge den bør du købe ny knastkæde med indbygget leje : http://www.summitracing.com/parts/LUN-93116/ og en cam-button/thrust button : http://www.summitracing.com/parts/CLO-9-202/

  8. #8
    God ide Ole (gå at hygge sig med et projekt)
    Jeg har også en fin L46 motor stående (350/350) som jeg gerne vil bygge lidt op når jeg engang (om mange år) får tid.

    Det vil ikke kunne betale sig, hvis den skal laves rigtigt. Men for sportens skyld, og som hygge projekt, er det ok.

    En short block, eller en long block koster jo "ingenting" i USA.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  9. #9
    Fandt du ud af det med vandbøvserne, Ole?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  10. #10
    Fandt du ud af det med vandbøvserne, Ole?
    Nej, jeg har været noget hængt op med andre biler det skal have kærlighed, job og studie.
    Jeg tænker stadig i retning af stoppet køler. I den kommende uge ryger termostaten ud og så skal den ud og arbejde.
    Hvis ikke det gør en forskel så kan jeg ikke se anden mulighed end at købe en ny alukøler.
    Den gjorde det samme inden motoren blev adskildt. Vandpumpen er ny, der er spiral i nederste slange.

    Jeg drømmer jo om at genopbygge den gamle motor med lidt mere "Umpf", så vil en effektiv alukøler ikke være en dum plan.

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •