Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Sidepibes

  1. #1
    Macfly
    Guest

    Sidepibes

    Manifold til sidepibes passer ikke over fra en smallblock til bigblock vel ?

  2. #2
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Manifold til sidepibes passer ikke over fra en smallblock til bigblock vel ?
    Nej, der er stor forskel på small/bigblog

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Manifold til sidepibes passer ikke over fra en smallblock til bigblock vel ?
    Smallblocken kører med assymetriske udstødningsporte og bigblocken kører med symetriske, men topstykkerne på bigblocken er også bredere og afgangsportene er større, så de passer ikke. Sidepipes blev oprindeligt lavet af GM i 60'erne til højkomprimerede bigblocks hvor hastigheden i rørene før collectoren var stor pga. omdrejningerne og den høje kompression op til 13:1.

    Klik Billede for en større version

Navn:	44_air-race-car-at-daytona_1968.jpg
Vist:	93
Str:	556.2 KB
ID:	3100

  4. #4
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Smallblocken kører med assymetriske udstødningsporte og bigblocken kører med symetriske, men topstykkerne på bigblocken er også bredere og afgangsportene er større, så de passer ikke. Sidepipes blev oprindeligt lavet af GM i 60'erne til højkomprimerede bigblocks hvor hastigheden i rørene før collectoren var stor pga. omdrejningerne og den høje kompression op til 13:1.

    Klik Billede for en større version

Navn:	44_air-race-car-at-daytona_1968.jpg
Vist:	93
Str:	556.2 KB
ID:	3100
    Mange tak for hurtigt svar :-)

  5. #5
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Smallblocken kører med assymetriske udstødningsporte og bigblocken kører med symetriske, men topstykkerne på bigblocken er også bredere og afgangsportene er større, så de passer ikke. Sidepipes blev oprindeligt lavet af GM i 60'erne til højkomprimerede bigblocks hvor hastigheden i rørene før collectoren var stor pga. omdrejningerne og den høje kompression op til 13:1.

    Klik Billede for en større version

Navn:	44_air-race-car-at-daytona_1968.jpg
Vist:	93
Str:	556.2 KB
ID:	3100
    Larmer det alt for meget hvis man ikke montere muffers i sidepibes ?

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Larmer det alt for meget hvis man ikke montere muffers i sidepibes ?
    Det er en smagssag, det er helt sikkert rock'n roll , en bigblock snakker noget mere end en smallblock, men den går ikke igennem syn det er helt sikkert.

  7. #7
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det er en smagssag, det er helt sikkert rock'n roll , en bigblock snakker noget mere end en smallblock, men den går ikke igennem syn det er helt sikkert.
    Hæ hæ jeg tror jeg starter med at montere uden muffers så må vi se jeg kan godt lide når det larmer ,jeg har jo en 454 i så den kan nok give lyd fra sig .

  8. #8
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Hæ hæ jeg tror jeg starter med at montere uden muffers så må vi se jeg kan godt lide når det larmer ,jeg har jo en 454 i så den kan nok give lyd fra sig .

    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Hæ hæ jeg tror jeg starter med at montere uden muffers så må vi se jeg kan godt lide når det larmer ,jeg har jo en 454 i så den kan nok give lyd fra sig .
    Macfly ,hvis du hørte min til forårsmønstring ,så tror jeg du vil vælge muflers i ...der er muflers i mine og cones


    mv8
    Allan

  10. #10
    Macfly
    Guest
    Macfly ,hvis du hørte min til forårsmønstring ,så tror jeg du vil vælge muflers i ...der er muflers i mine og cones


    mv8
    Allan
    Jeg kan ikke huske at jeg har hørt din men kan jo nå det inden jeg skal montere mine ,kommer du på havnen i roskilde en gang i mellem ?

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •