Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: fremgang

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    fremgang

    tak til Jesper (63split) for hjælpen med gearkassen, med en næsten færdig drivlinie er der håb for at den kan rulle til fællestræffet, selve skiftet er et hurst competition i en version jeg ikke har set før, man skal trykke gearvælgeren ned for at komme i baggear og skifterstængerne skal være ultra-alignet for at det fungerer, men det lykkedes så nu sidder der en Jerico gearkasse i min C2, det bliver sjovt



  2. #2
    Wov så vidt jeg husker er den ikke med ligeskåret tænder, hvis ja, så bliver det sjovt, næsten ingen tab i omdr ved gearskift, og så den lyd gearkassen laver, er det med lang 1 og 2 gear????
    Jeg havde en ligeskåret 5 trins gearkasse i min alm borgerbil for mange år siden, motor havde 180-190 hk, ok på det tidspunkt,
    men gearkassen var med lang 1 - 2 gear 1gear 80 k/m 2gear 140 k/m


  3. #3
    Det bliver bare spændede om du bliver klar til Fællestraf 2. Juni. Jeg krydser fingre!!!

    Kunne være fedt!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Wov så vidt jeg husker er den ikke med ligeskåret tænder, hvis ja, så bliver det sjovt, næsten ingen tab i omdr ved gearskift, og så den lyd gearkassen laver, er det med lang 1 og 2 gear????
    Jeg havde en ligeskåret 5 trins gearkasse i min alm borgerbil for mange år siden, motor havde 180-190 hk, ok på det tidspunkt,
    men gearkassen var med lang 1 - 2 gear 1gear 80 k/m 2gear 140 k/m

    tror faktisk det er med lavt 1 gear, lavere end noget man kan få i muncie, vi får se hvormeget den snakker hvis man kan høre det for vind og udstødning

  5. #5
    Hej David

    jeg kom lige i tanke om noget, min gamle ligeskåret gearkasse skulle køre på en special olie, mener den var syntetisk, tjek lige hvilken olie de anbefaler,.

    Kim


  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej David

    jeg kom lige i tanke om noget, min gamle ligeskåret gearkasse skulle køre på en special olie, mener den var syntetisk, tjek lige hvilken olie de anbefaler,.

    Kim

    Det tror jeg du har ret i, de skriver ihvertfald:

    GEAR OIL: SYNTHETIC MULTI-VISCOSITY GEAR OIL MUST BE USED
    OVAL/ ROAD RACE: 75W90
    DRAG RACE: 75W90
    Do not at any time use straight 90W gear oil.

  7. #7
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det tror jeg du har ret i, de skriver ihvertfald:

    GEAR OIL: SYNTHETIC MULTI-VISCOSITY GEAR OIL MUST BE USED
    OVAL/ ROAD RACE: 75W90
    DRAG RACE: 75W90
    Do not at any time use straight 90W gear oil.
    Godt så er det bare derud af.

    tilbage til

    ses på lørdag

  8. #8
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    tak til Jesper (63split) for hjælpen med gearkassen, med en næsten færdig drivlinie er der håb for at den kan rulle til fællestræffet, selve skiftet er et hurst competition i en version jeg ikke har set før, man skal trykke gearvælgeren ned for at komme i baggear og skifterstængerne skal være ultra-alignet for at det fungerer, men det lykkedes så nu sidder der en Jerico gearkasse i min C2, det bliver sjovt


    Fin gearvælger du har fået dig der

    Jeg har valgt denne løsning
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #9
    Ser cool ud, Nillerdreng

    Det ser faktisk lidt retro ud - minder lidt om kanalvælgeren på et tv. fra 1960érne
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af nillerdrengen Vis Indlæg
    Fin gearvælger du har fået dig der

    Jeg har valgt denne løsning
    Det ser spændende ud, sådan er det at skifte, den er lidt svær at få i bakgear:


  11. #11
    Haha. SEJT!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  12. #12

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •