Resultater 1 til 20 af 20

Tråd: Vægt

  1. #1
    Macfly
    Guest

    Vægt

    Hej Kan det virkelig passe at en corvette fra 1979 vejer 1600 kg syntes det virker af meget men det står der på min reg attest ????

    Mvh Mac

  2. #2
    Hej

    En 79 havde en shipping weight på 3372 lbs hvilket er cirka 1530 kilo så det er nok ikke helt ved siden af.

  3. #3
    Min 68'er blev vejet til 1450 kg (PW, PS og aircon) og da c3'erne vist tog lidt på over årene så er det vist ikke helt galt.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  4. #4
    Ifølge HofStuffWorks http://auto.howstuffworks.com/1979-corvette1.htm er curb weight på en 79'er 3565 pund eller 1617kg
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Ifølge HofStuffWorks http://auto.howstuffworks.com/1979-corvette1.htm er curb weight på en 79'er 3565 pund eller 1617kg
    Tak for svar ,det er mange kilo er det rammen der er så tung ? Jeg mener selve karossen af glasfiber kan da ikke veje så meget ?

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Her er lidt mere kildematriale, ifølge artiklen var vægten 1583 med manuelt gear:

    En original reklame:
    Klik Billede for en større version

Navn:	79.jpg
Vist:	119
Str:	200.9 KB
ID:	2989

    Test fra Road og Tracks 1979
    Klik Billede for en større version

Navn:	cover.jpg
Vist:	120
Str:	336.7 KB
ID:	2991

    Klik Billede for en større version

Navn:	page1.jpg
Vist:	120
Str:	357.2 KB
ID:	2992

    Klik Billede for en større version

Navn:	page2.jpg
Vist:	120
Str:	579.6 KB
ID:	2993

    Klik Billede for en større version

Navn:	page3 (1).jpg
Vist:	120
Str:	520.0 KB
ID:	2990


    Ifølge artiklen forøgede bagruden vægten med 3% bagtil i forhold til 77 modellen, men den trak alligevel 0,8 g på polyesterdæk pga. forhøjet dæktryk.

    110 kg i rammevægt for en 64 ramme (der er ikke meget forskel til en 79'er):

    Klik Billede for en større version

Navn:	frameweight.jpg
Vist:	117
Str:	346.7 KB
ID:	2994

  7. #7
    Glasfiberen er ikke specielt let. Kan da huske hvor besværligt det var at løfte klappen af ene mand da jeg lavede køler. Tror næsten den var tungere end en tilsvarende i metal.

    Motor og gear vejer jo også en del i sig selv.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  8. #8
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Glasfiberen er ikke specielt let. Kan da huske hvor besværligt det var at løfte klappen af ene mand da jeg lavede køler. Tror næsten den var tungere end en tilsvarende i metal.

    Motor og gear vejer jo også en del i sig selv.
    Ha ha ja det var sgu da også en opgave at give sig ud i at afmontere frontklap alene

  9. #9
    Lidt alu-topstykker, indsug, køler, vandpumpe og fiber fjeder og lidt andet, så har du smidt +50kg
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  10. #10
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Ha ha ja det var sgu da også en opgave at give sig ud i at afmontere frontklap alene
    Det hedder "Gør det selv MAND" og det er der nogle af os mænd der lever op til
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  11. #11
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Lidt alu-topstykker, indsug, køler, vandpumpe og fiber fjeder og lidt andet, så har du smidt +50kg
    Hvad med en alumotor, så vejer den næsten ingenting

    Niels

  12. #12
    Citer Skrevet af nillerdrengen Vis Indlæg
    Hvad med en alumotor, så vejer den næsten ingenting

    Niels

    Ja det ville være fint, men de koster lidt $
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  13. #13
    Lagde noget i spænd - noget sundolit jeg havde tilovers fra et byggeri - og en gammel læderjakke, så den kunne stå selv da jeg skruede skruerne af. Så kunne jeg løfte den af ene mand - men den var lidt småtung. Husker ikke præcis hvordan - men det gik. Det var værre da den skulle på. Men der fik jeg en venlig sjæl til at hjælpe med at holde.. ;-)

    Jeg arbejder jo på mærkelige tidspunkter, og har fritid, når andre er på arbejde - så derfor må man være opfindsom.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  14. #14
    Det må være al den lydisolering der gør hjelmen så tung på jeres "nyere" Corvetter. Min 69'er hjelm vejer vel 8-10kg?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  15. #15
    Jeg er måske også en dej-arm. Jeg tror ikke en blik-hjelm vejer mere.. - jo måske på en Camaro eller noget - men en "almindelig" blikhjelm synes jeg ikke vejer meget.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  16. #16
    en almindelig blikhjelm er jo kun halvt så stor som på en Corvette
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  17. #17
    Ahh. Corvetten's er jo en smal-sag. Forskærmene udgør jo det halve af snuden...
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  18. #18
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Det må være al den lydisolering der gør hjelmen så tung på jeres "nyere" Corvetter. Min 69'er hjelm vejer vel 8-10kg?

    /Karsten
    en original 73-78 hjelm er tung i forhold til en aftermarket 68-72 hjelm, de originale hjelme er noget tungere end de uorginale pga. støbemetoden, tror jeg

  19. #19
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    en original 73-78 hjelm er tung i forhold til en aftermarket 68-72 hjelm, de originale hjelme er noget tungere end de uorginale pga. støbemetoden, tror jeg
    Høhø, det må da være lige omvendt, håndlagt fiber er tykkere end et SMC formpresset panel så vel dermed også tungere?

    Jeg så at der er en som har lavet en C3 kulfiberhjelm som vejer 33 pund, så det kan vist alligevel ikke passe at min 69'er kun vejer de 8-10kg som jeg skrev , den føles bare meget let når man tænker på hvor stor den er.
    Men de nyere er vel også lydisolerede? Der er ingen lydisolering på mine.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  20. #20

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •