Resultater 1 til 5 af 5

Tråd: Hvilken karburator

  1. #1

    Hvilken karburator

    Hvilken karburator ville i vælge til en lille big block?
    Udstødnings cross-over er blokkeret da der sidder en BG Speed Demon på den nu så jeg kan ikke bruge en original karburator med divorced choke.
    650cfm skulle være passende.

    Jeg har aldrig kunnet få den BG der sidder på den nu til at fungere rigtigt, den fik ikke nok benzin ved mellem-acceleration, den laver "surges" ved lav cruise hastighed og nu senest druknede den.
    Da jeg adskilte den for at få den renset pga. det seneste drukne problem kunne jeg så se at det ser ud til at tidligere ejer har været igang med at molestrere den. Det ser ud som om at man har været igang med boremaskinen i det hul der går ud til den dyse der sidder midt i boosteren (idle/cruise dysen???)

    Jeg har tænkt på en Edelbrock 1806, er her nogen der har monteret noget lignende?
    http://www.summitracing.com/parts/EDL-1806/
    Der sidder en original 68'er big block indsug på den så jeg har søgt efter spreadbore karburatorer men det lader til at man er gået fra dem?
    Der er eftermonteret en adapterplade (til BG karburatoren) så jeg kan godt montere en squarebore på den.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hvilken karburator ville i vælge til en lille big block?
    Udstødnings cross-over er blokkeret da der sidder en BG Speed Demon på den nu så jeg kan ikke bruge en original karburator med divorced choke.
    650cfm skulle være passende.

    Jeg har aldrig kunnet få den BG der sidder på den nu til at fungere rigtigt, den fik ikke nok benzin ved mellem-acceleration, den laver "surges" ved lav cruise hastighed og nu senest druknede den.
    Da jeg adskilte den for at få den renset pga. det seneste drukne problem kunne jeg så se at det ser ud til at tidligere ejer har været igang med at molestrere den. Det ser ud som om at man har været igang med boremaskinen i det hul der går ud til den dyse der sidder midt i boosteren (idle/cruise dysen???)

    Jeg har tænkt på en Edelbrock 1806, er her nogen der har monteret noget lignende?
    http://www.summitracing.com/parts/EDL-1806/
    Der sidder en original 68'er big block indsug på den så jeg har søgt efter spreadbore karburatorer men det lader til at man er gået fra dem?
    Der er eftermonteret en adapterplade (til BG karburatoren) så jeg kan godt montere en squarebore på den.

    /Karsten
    price/performance/fun-factor tror jeg http://www.summitracing.com/parts/QFT-SS-650-AN/ kunne være en mulighed, du er velkommen til at prøve min der går min. 1 måned inden jeg får brug for den

  3. #3
    Hej David

    Den ser jo ud til at have det hele!
    Passer den fuel log sammen med Demon karburatorer (jeg tænker på afstanden mellem fuel inlets). Hvad med dyser, pakninger osv er det standard Holley den bruger?

    Jeg kom i tanke om at jeg havde en anden Demon karburator liggende som bare har vacuum secondary og den er jeg ved at rigge til nu (skal have trukket 12 volt da den har choker monteret, det havde den anden Demon ikke). Foreløbig kan den da starte og gå i tomgang med den, men det betyder jo selvfølgelig ikke at den kan køre med den. Hvis jeg ikke får den til at virke kigger jeg på den du har foreslået, måske benytter jeg mig af lånetilbuddet


    Mvh. Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4

    Fixed

    Jeg har monteret den Demon med vacuum secondaries der fulgte med bilen og efter at jeg fik samlet chokeren korrekt ser det ud til at den virker
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Jeg har monteret den Demon med vacuum secondaries der fulgte med bilen og efter at jeg fik samlet chokeren korrekt ser det ud til at den virker
    Lyder godt

Lignende Tråde

  1. Hvilken motor
    Af Macfly i forum Teknisk Forum
    Svar: 20
    Sidste Indlæg: 20-05-2012, 14:45
  2. Hvilken lim til montering af gummilister?
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 21-02-2011, 21:03
  3. Karburator bundpakning
    Af Claes i forum Teknisk Forum
    Svar: 8
    Sidste Indlæg: 13-08-2010, 16:46
  4. Hvilken olie på min 4 speed gearkasse
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 27-07-2010, 01:06
  5. 454 HO hvilken carburator ?
    Af Jan i forum Teknisk Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 01-06-2010, 18:28

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •