Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Problemer med remtrækket på servopumpen

  1. #1
    keddex1982
    Guest

    Problemer med remtrækket på servopumpen

    Jeg har bøvlet en del med at remtrækket på min servopumpe glider og dermed hyler af helvede til... Nå ja og så forsvinder servoeffekten hvilket jo heller ikke er helt uvæsentligt

    Efter at have rodet og analyseret det hele igennem kan jeg se at størrelsen (læs bredden) på mit servoremhjul ikke er identisk med det der er på motor/vandpumpe.. derfor kan det selvfølgeligt aldrig komme til at spille da remmen ikke ligger ordentligt til på siderne. Da mit generatorbeslag samtidigt ikke passer ordentligt på blokken har jeg bestemt mig for at skifte hele pivtøjet med et sæt i aluminium..

    Men: hvilket et skal jeg vælge?? Der er jo et hav af slagsen i 40 forskellige mærker osv... hvem har et de kan anbefale til nogenlunde penge?

    Det er til en 454 bigblock og jeg vil gerne bibeholde min orinale kølevifte indtil videre... Den skal altså kunne monteres på remhjulet ligesom den er det originalt...

    Håber i har nogle erfaringer?

  2. #2
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Jeg har bøvlet en del med at remtrækket på min servopumpe glider og dermed hyler af helvede til... Nå ja og så forsvinder servoeffekten hvilket jo heller ikke er helt uvæsentligt

    Efter at have rodet og analyseret det hele igennem kan jeg se at størrelsen (læs bredden) på mit servoremhjul ikke er identisk med det der er på motor/vandpumpe.. derfor kan det selvfølgeligt aldrig komme til at spille da remmen ikke ligger ordentligt til på siderne. Da mit generatorbeslag samtidigt ikke passer ordentligt på blokken har jeg bestemt mig for at skifte hele pivtøjet med et sæt i aluminium..

    Men: hvilket et skal jeg vælge?? Der er jo et hav af slagsen i 40 forskellige mærker osv... hvem har et de kan anbefale til nogenlunde penge?

    Det er til en 454 bigblock og jeg vil gerne bibeholde min orinale kølevifte indtil videre... Den skal altså kunne monteres på remhjulet ligesom den er det originalt...

    Håber i har nogle erfaringer?
    Da jeg fik min corvette var der bygget rip rem på det er sådan set fint nok men jeg tror det var noget der kom fra en rumfærge, så jeg har lavet noget om på det men det er ikke rigtig godt .

    Hvis du køber sådan et sæt kan du så ikke ligge nogen billeder på vil gerne se hvordan det kommer til at se ud.

    Mvh Mac

  3. #3
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Da jeg fik min corvette var der bygget rip rem på det er sådan set fint nok men jeg tror det var noget der kom fra en rumfærge, så jeg har lavet noget om på det men det er ikke rigtig godt .

    Hvis du køber sådan et sæt kan du så ikke ligge nogen billeder på vil gerne se hvordan det kommer til at se ud.

    Mvh Mac
    Var rumfærgen med original kølervinge, så kan Kedde måske bruge den model
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Var rumfærgen med original kølervinge, så kan Kedde måske bruge den model
    Haha den kølervinge der var monteret var også noget hjemmelavet noget og så var den skæv tror i lige på at det gav rystelser i hele bilen ,det var helt vildt , jeg har fjernet det hele og bygger el blæser på , når jeg når så langt skal jeg nok ligge billeder på .

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Jeg har bøvlet en del med at remtrækket på min servopumpe glider og dermed hyler af helvede til... Nå ja og så forsvinder servoeffekten hvilket jo heller ikke er helt uvæsentligt

    Efter at have rodet og analyseret det hele igennem kan jeg se at størrelsen (læs bredden) på mit servoremhjul ikke er identisk med det der er på motor/vandpumpe.. derfor kan det selvfølgeligt aldrig komme til at spille da remmen ikke ligger ordentligt til på siderne. Da mit generatorbeslag samtidigt ikke passer ordentligt på blokken har jeg bestemt mig for at skifte hele pivtøjet med et sæt i aluminium..

    Men: hvilket et skal jeg vælge?? Der er jo et hav af slagsen i 40 forskellige mærker osv... hvem har et de kan anbefale til nogenlunde penge?

    Det er til en 454 bigblock og jeg vil gerne bibeholde min orinale kølevifte indtil videre... Den skal altså kunne monteres på remhjulet ligesom den er det originalt...

    Håber i har nogle erfaringer?
    Hm.. der skal ikke meget til for at få pumpen til køre rundt, er det den rigtige måde remmene sidder på ?

    Har du 2 eller tre spor i nederste remhjul på svigningsdæmperen?


    Klik Billede for en større version

Navn:	25f69at.jpg
Vist:	55
Str:	66.5 KB
ID:	2878

  6. #6
    keddex1982
    Guest

    Exclamation sxmbMIfhBQfDkr

    UmZ43J <a href="http://wpfdzzliiljj.com/">wpfdzzliiljj</a>, gahjgbyfyodr, [link=http://uwjckdtgcxnp.com/]uwjckdtgcxnp[/link], http://qqonyeewbesy.com/
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede miniaturebilleder 24102010222.jpg  
    Sidst rettet af Ej Registreret; 21-01-2019 kl 20:20. Grund: QgICNTlnNDMmlTNTZ

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hej david

    Der er ingen af de løsninger du har på tegningen der matcher mit setup...

    Jeg har 3 spor på motor-remskiven men det ene sidder så langt inde at det ikke liner op med hverken vandpumpen, servopumpen eller generatoren.
    Da jeg købte bilen sad den inderste rem på spor 2 af 3 på motorremskiven og så videre op på vandpumpen som har 2 spor og ud på servopumpen som har 2 spor.
    Rem nr. 2 sad så på vandpumpen og videre på servopumpen og så på generatoren..

    Du kan se det på billedet her:

    Klik Billede for en større version

Navn:	24102010222.jpg
Vist:	32
Str:	1,011.8 KB
ID:	2884

    Men det jeg kan se er at remmen ligger rigtigt på motorremskiven og vandpumpen, men falder helt i bund på vandpumperemskiven... Løsningen er derfor enten at skifte remskiven på vandpumpen eller skifte hele pivtøjet.. Jeg synes bare det er lavet forfærdeligt ringe ift. når man skal spænde remmene og derfor hælder jeg til løsningen med et helt nyt system..
    Hej Christian,

    Jeg tror problemet er at servopumpen bliver forvirret over de to hastigheder den drives med, den skal kun drives af et hjul dvs. enten fra vandpumpe eller svingingsdæmper ikke begge dele, dvs kun en drivrem til servopumpen eller tror jeg de kommer ud af sync og begynder at fedte/larme. Jeg ville forsøge at ramme løsning N40, så der skal lidt andre remme til, bemærk også at de orginale amerikanerremme er bredere end mange af de remme man kan købe her i dk, men de kan godt fås, iøvrigt godt at det er en servopumpe med to spor, det gør det meget nemmere når man skal finde en løsning

Lignende Tråde

  1. Problemer med tændingsbanken
    Af Erling Brandt i forum Teknisk Forum
    Svar: 6
    Sidste Indlæg: 20-05-2011, 08:47
  2. Problemer med hvinen fra koblingen..
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 24-07-2010, 14:57
  3. Re. Problemer med powersteering
    Af John hansen i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 10-07-2010, 23:33
  4. Start problemer
    Af 555corvette i forum Generelt Forum
    Svar: 1
    Sidste Indlæg: 10-07-2010, 22:14

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •