Resultater 1 til 17 af 17

Tråd: Bremse skive for

  1. #1
    Macfly
    Guest

    Bremse skive for

    Er skiven presset på navet ? Ja i må undskylde alle mine spørgsmål , men har ikke haft corvette før

  2. #2
    Den er nittet fast
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Ved ikke på din årgang men tror det er ligesom på min 72'er hvor de var nittet på navet, så borede nitter ud og så fik den lidt med en bfh også var de skiver fri af navet.

  4. #4
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Den er nittet fast
    Det er da et underligt system ,så nitter også de nye skiver på eller hvad ?

  5. #5
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Det er da et underligt system ,så nitter også de nye skiver på eller hvad ?
    Nej.

    Hvis du har nitter, så er det fordi du har de originale skiver på (man kan godt nittet i dag hvis man gerne vil det)
    Nitterne kom kun på, for at lette montagen, da bilen blev fremstillet.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  6. #6
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Nej.

    Hvis du har nitter, så er det fordi du har de originale skiver på (man kan godt nittet i dag hvis man gerne vil det)
    Nitterne kom kun på, for at lette montagen, da bilen blev fremstillet.
    Tak for info ,det er da vildt hvis det er de org skiver der er massere tilbage
    Så de nitter skal altså bare slibes af ,jeg kan heller ikke se hvorfor de skal på igen .

  7. #7
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Tak for info ,det er da vildt hvis det er de org skiver der er massere tilbage
    Så de nitter skal altså bare slibes af ,jeg kan heller ikke se hvorfor de skal på igen .
    Jeg har lige fjernet nitter fra min 69ér !!
    Du skal bare bore dem ud, nitterne er bløde som smør.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Tak for info ,det er da vildt hvis det er de org skiver der er massere tilbage
    Så de nitter skal altså bare slibes af ,jeg kan heller ikke se hvorfor de skal på igen .

    Nitterne har holdt skiven på plads da den blev drejet af, den er drejet af diagonalt med akslen som igen er diagonal med caliprene, dvs. at man kan komme ud for at gøre skiverne "skæve"/ikke diagonale med kaliprene hvis man får dem drejet diagonalt af i forhold til anlægsfladen mod akslen eller de kan bliver skæve/ikke diagonale hvis man ikke sætter dem på det samme sted som de sad dvs. samme side og samme pinbolt i samme hul på skiven. Hvis man er uheldig får man efter at have afmonteret skiven og monteret den igen eller efter en evt. afdrejning lidt woblen som igen giver luft i caliprene som er af typen konstant kontakt (giver mindre vandring/hurtigere reaktion), man kan så få tapershims som klarer dette men det er nemmere at mærke skiverne op inden afmontering og kun få dem drejet af hvis der er noget helt galt, håber det giver mening

  9. #9
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Nitterne har holdt skiven på plads da den blev drejet af, den er drejet af diagonalt med akslen som igen er diagonal med caliprene, dvs. at man kan komme ud for at gøre skiverne "skæve"/ikke diagonale med kaliprene hvis man får dem drejet diagonalt af i forhold til anlægsfladen mod akslen eller de kan bliver skæve/ikke diagonale hvis man ikke sætter dem på det samme sted som de sad dvs. samme side og samme pinbolt i samme hul på skiven. Hvis man er uheldig får man efter at have afmonteret skiven og monteret den igen eller efter en evt. afdrejning lidt woblen som igen giver luft i caliprene som er af typen konstant kontakt (giver mindre vandring/hurtigere reaktion), man kan så få tapershims som klarer dette men det er nemmere at mærke skiverne op inden afmontering og kun få dem drejet af hvis der er noget helt galt, håber det giver mening
    Hej David og Macfly

    Til Macfly, du skal bare stille lige så mange spørgsmål som du kan komme på, skønt at læse de svar som kommer tilbage, her er
    David utrolig, ja den forklaring med nitterene viste jeg intet om.
    Og til David jo det giver rigtig god mening, så lad os få noget mere baggrunds viden om de gamle vetter.

  10. #10
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Nitterne har holdt skiven på plads da den blev drejet af, den er drejet af diagonalt med akslen som igen er diagonal med caliprene, dvs. at man kan komme ud for at gøre skiverne "skæve"/ikke diagonale med kaliprene hvis man får dem drejet diagonalt af i forhold til anlægsfladen mod akslen eller de kan bliver skæve/ikke diagonale hvis man ikke sætter dem på det samme sted som de sad dvs. samme side og samme pinbolt i samme hul på skiven. Hvis man er uheldig får man efter at have afmonteret skiven og monteret den igen eller efter en evt. afdrejning lidt woblen som igen giver luft i caliprene som er af typen konstant kontakt (giver mindre vandring/hurtigere reaktion), man kan så få tapershims som klarer dette men det er nemmere at mærke skiverne op inden afmontering og kun få dem drejet af hvis der er noget helt galt, håber det giver mening
    Rigtig mange tak for info ,jeg er blevet i tvivl om skiverne er "tykke" nok for hvis de bliver drejet af er jeg ikke sikker på at de overholder min mål . Kan du huske hvad min mål på de foreste skiver er ?

  11. #11
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Rigtig mange tak for info ,jeg er blevet i tvivl om skiverne er "tykke" nok for hvis de bliver drejet af er jeg ikke sikker på at de overholder min mål . Kan du huske hvad min mål på de foreste skiver er ?

    Nye 1,254 tomme =
    31,8516 mm
    Min 1,215 tomme = 30,86100 mm

    Minimum burde være støbt ind ind i skiven.

  12. #12
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg

    Nye 1,254 tomme =
    31,8516 mm
    Min 1,215 tomme = 30,86100 mm

    Minimum burde være støbt ind ind i skiven.
    Tak for info

  13. #13
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg

    Nye 1,254 tomme =
    31,8516 mm
    Min 1,215 tomme = 30,86100 mm

    Minimum burde være støbt ind ind i skiven.
    Skal der sidde fedtkapsler for ?

  14. #14
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Skal der sidde fedtkapsler for ?
    tænker du på dustcaps altså dem som sidder over møtrikken, så ja

    Klik Billede for en større version

Navn:	dustcap.gif
Vist:	57
Str:	35.3 KB
ID:	2834

  15. #15
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    tænker du på dustcaps altså dem som sidder over møtrikken, så ja

    Klik Billede for en større version

Navn:	dustcap.gif
Vist:	57
Str:	35.3 KB
ID:	2834
    Det tænkte jeg nok ,vand og skidt kan jo komme lige ind i lejet , når men de mangler jo så på min dem må man da kunne købe løst .

  16. #16
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Det tænkte jeg nok ,vand og skidt kan jo komme lige ind i lejet , når men de mangler jo så på min dem må man da kunne købe løst .
    Ja jeg købte et sæt for nogle år tilbage så det kan man ihvertfald til en 68'er. (den har dog mindre lejer så ved ikke om dust caps er mindre hertil)

    Men de originale er i noget bedre kvalitet (ikke at det betyder det store her)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  17. #17

Lignende Tråde

  1. Bremse/undervogns-tjek dag lørdag den 2/4-2011
    Af Stingray69 i forum Generelt Forum
    Svar: 45
    Sidste Indlæg: 02-04-2011, 09:04
  2. Sælges 1 stk skive
    Af merc i forum Reservedele til salg
    Svar: 12
    Sidste Indlæg: 29-07-2010, 13:11

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •