Resultater 1 til 30 af 40

Tråd: Fælg str

Hybrid View

Macfly
    Guest
    Sidst rettet af Ej Registreret; 11-05-2018 kl 22:57. Grund: rzqWsQSSV

Hej Mac

Her er en simulator som du kan bruge til at danne dig et indtryk af hvordan de forskellige fælgtyper og størrelser ser ud på din bil:
    http://www.autowaretech9.net/nextwheels/jegs_ec.htm

Personligt synes jeg det ser dumt ud hvis der er "for lidt dæk" på en gammel bil. 18'' er absolut det største man skal montere efter min mening.
    Gamle bilers undervogn ikke tåler sammenligning med moderne biler. Den bliver hurtigt ubehagelig at køre i hvis der kun er et lakridsbånd snørret om en kæmpe Cadillac fælg.

/Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Hej jeg vil godt have et godt råd til hviken str hjul jeg skal købe til min corvette til sommer ,jeg skal ikke køre race

jeg kunne godt tænke mig nogen 20" men er det en dårlig ide ????

håber på nogen gode råd fra nogen erfarne vette ejere

mvh Mac
    Hej Mac

I sin tid tænkte jeg også på at få 20" på min 1969, og jeg sprang fra den tanke efter en del overvejelser, for det første bliver dæk højden meget lav, og den bliver utrolig hård at køre i, og fælgen er meget sårbar på indersiden, da dækket er lav, så jeg har monteret 8 x 18" med 235/50 ZR 18 Dunlop, det er jeg glad for.
    Kender en som har monteret 20" på hans BMW, han er ikke tilfreds med dem. Men det handler vel også om temperament.

Kim

Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej Mac

I sin tid tænkte jeg også på at få 20" på min 1969, og jeg sprang fra den tanke efter en del overvejelser, for det første bliver dæk højden meget lav, og den bliver utrolig hård at køre i, og fælgen er meget sårbar på indersiden, da dækket er lav, så jeg har monteret 8 x 18" med 235/50 ZR 18 Dunlop, det er jeg glad for.
    Kender en som har monteret 20" på hans BMW, han er ikke tilfreds med dem. Men det handler vel også om temperament.

Kim
    Jeg har selv kørt med 20" på min bmw det havde jeg ingen problemmer med syntes faktisk ikke at den var for hård, har du et billede af din vette med 18" hjul på ?

Jeg har selv kørt med 20" på min bmw det havde jeg ingen problemmer med syntes faktisk ikke at den var for hård, har du et billede af din vette med 18" hjul på ?

Klik Billede for en større version

Navn:	2011-07-30%2013_17_44.jpg
Vist:	82
Str:	1.59 MB
ID:	2809 Klik Billede for en større version

Navn:	Image00001.jpg
Vist:	49
Str:	134.5 KB
ID:	2810 Her er et par billeder, det som jeg har lagt vægt på, er at en corvette C3 1969 ikke er en moderne sportsvogn, den må godt have lidt gummi på højden af dækket og samtidig virke sportslig, og det syntes jeg den får med en dækprofil på 235/50/18

Kim

Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Klik Billede for en større version

Navn:	2011-07-30%2013_17_44.jpg
Vist:	82
Str:	1.59 MB
ID:	2809 Klik Billede for en større version

Navn:	Image00001.jpg
Vist:	49
Str:	134.5 KB
ID:	2810 Her er et par billeder, det som jeg har lagt vægt på, er at en corvette C3 1969 ikke er en moderne sportsvogn, den må godt have lidt gummi på højden af dækket og samtidig virke sportslig, og det syntes jeg den får med en dækprofil på 235/50/18

Kim
    Det ser rigtig godt ud med de 18" hjul der , fed frontklap og flot farve

Hej Macfly

Her lige lidt input til valg af fælge (uanset om det er 17, 18 eller 20").

Dit udgangspunkt er under alle omstændigheder, at du standard har en dækhøjde på ca. 27" og 8x15" fælge m. 4"BS hele vejen rundt.

Forfælge:
    - bør være 8" bredde og med 4"BS
    - går du op i 8,5" bør BS være 4" (så du lægger den ekstra bredde udad - lægges den indad, vil dækket sikkert skrabe på rammen ved fuldt ratudslag)
    - afhængig af fælgens højde (og dermed hvilke dæk-størrelser der produceres i ca. 27" totalhøjde), har de fleste fordæk i 225, 235 eller 245. Hver corvette er unik i samlekvaliteten, og enkelte (særligt i de sidste c3-årgange) har held med at køre med 255-dæk foran - men mange andre oplever at dæk skraber på rammen ved ratudslag).

Bagfælg:
    8" m. 4"BS (yderkant fælg vil være som standard)
    8,5" m. 4,5"BS (yderkant fælg vil være som standard)
    9" m. 4,5-5,0" BS (4,5"BS = yderkant fælg 0,5" udad - dvs. du lægger 0,5" indad og udad. 5,0"BS = yderkant fælg vil være som standard)
    9,5" m. 5,0-5,5"BS (optimalt er 5,25"BS, så hjulet placeres midt i hjulkassen og giver plads til dækside udad og indad. Med 5"BS kan du få brug for at justere camber, så dækket hælder mere indad foroven, og går fri af skærmkanten. Med 5,5" kan du omvendt have brug for at justere camber, så dækket kommer mere udad foroven, så dæksiden ikke rammer rammen)
    10" m. 5,5"BS (maksimal størrelse, hvor du udnytter al plads i skærmen. Der vil ikke være mange justeringsmuligheder i camber, da der sikkert kun er plads ét sted)
    +10" - igang med udbygning af skærmkanter eller modificering af rammen (ej tilladt)

Den konservative montering er 8x18" på alle 4 og dæk foran 245/45 (højde 26,5") og bagpå 255/45 (højde 26,9") - altså i underkanten foran, men giver det lave look foran og bevarer original-højden bagpå. 235/50-18 kunne også bruges foran (og bagved, hvis man ikke ønsker brede bagdæk) og har ca. 27,25 i totalhøjde. Hvis dækket er større end 28" har jeg hørt, at der bliver problemer med at det rammer rammen. 235/50-18 foran kunne også passe sammen med 275/45-18 (men produceres ikke af så mange producenter), der har højden 27,7". 285/40-18 er det maksimale du kan putte ind bagpå, og det vil være STRAMT (og kræver 9,5" eller 10" fælg)

I 20" har mange haft succes med 245/35-20 foran og 265/35-20 eller 275/35-20 bagpå (med 9,5" eller 10" bagfælge).

Husk, at der formentlig er behov for off-set T-arme bagpå når du kommer udover 5"BS (og hvis du vil have mulighed for at eksperimentere med bredere dæk) og evt. kortere bagfjeder.

Når du kigger på fælge, skal du overveje materialet (chrome, poleret alu eller lakeret). Samtidig er der også forskel på om det er støbt aluminium (cast) eller fræsede fælge (billet). Fælge med såkaldt "soft lip" er den brede moderne kant, der nærmest fortsætter hele vejen ind. Tradionelle fælge har "step lip", hvor fælgkanten øges i trapper ind mod midten.

Og tjek lige vægten - det er jo uaffjedret vægt, så det lidt betydning for køreegenskaberne, om du monterer betonklodser eller letvægt

God fornøjelse

Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG

"...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

Mere greb belaster undervognen så den skal evt. opgraderes. (Kryds, bøsninger)

Man kan få svingarme med plads til 2" mere indvendigt (Van Steel) og der findes Rally wheels med 10" men det ser ud til at det er en tomme til hver side.

Er ved at undersøge det da jeg skal renovere bøsnibger og lejer bagerst og i den forbindelse have bredere fælge men bevare det originale look.

Vender tilbage med Update.
    Mvh.
    Jens

1971 C3 454/TH400
    FAST 2.0
    Vintage Air

1964 Mercedes-Benz W100 - Projekt...

Hej jeg vil godt have et godt råd til hviken str hjul jeg skal købe til min corvette til sommer ,jeg skal ikke køre race

jeg kunne godt tænke mig nogen 20" men er det en dårlig ide ????

håber på nogen gode råd fra nogen erfarne vette ejere

mvh Mac
    Det er jo meget en smags sag. Men personligt foretrækker jeg max 17-18" på corvetten af hensyn til udseendet og komforten.

Jeg har set nogle der sætter 17" foran og 18" bagi. Det så egentligt meget godt ud...

Her er et af vetten med de gængse TT2 fælge i 17". Jeg valgte 17" fordi det lige var den størrelse jeg fandt billigt brugt ;-)

Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Det er jo meget en smags sag. Men personligt foretrækker jeg max 17-18" på corvetten af hensyn til udseendet og komforten.

Jeg har set nogle der sætter 17" foran og 18" bagi. Det så egentligt meget godt ud...

Her er et af vetten med de gængse TT2 fælge i 17". Jeg valgte 17" fordi det lige var den størrelse jeg fandt billigt brugt ;-)

Det ser rigtig godt ud .

Macfly
    Guest
    Da jeg i dag for første gang har sat bilen på bukke og afmonterede hjul blev jeg noget overrasket over at man har lagt flad skiver mellem nav og fælg ikke så underligt at den rystede . Jeg har afmonteret påfyldnings prop i bagtøj så glæder mig til at se om jeg kan suge den gamle olie op .
    Jeg er overrasket over hvor store bremsecaliperne er det er da helt vildt men super fedt ,kan godt mærke at det ikke er en mustang jeg er i gang med at gøre i stand .

Kører med 255/60-15 for og bag på 8" (se profil billede)

Det kan godt være at der skal tilrettes nogle småting så man kan dreje uden at støde på karrosseriet, men det er ikke det store problem.

235/60-15 er sikkert den bedste størrelse på en 8"
    Mvh.
    Jens

1971 C3 454/TH400
    FAST 2.0
    Vintage Air

1964 Mercedes-Benz W100 - Projekt...

Alex
    Guest
    Øv, kunne godt bruge noget mere greb. :-(

Citer Skrevet af Pfingstl Vis Indlæg
    Kører med 255/60-15 for og bag på 8" (se profil billede)

Det kan godt være at der skal tilrettes nogle småting så man kan dreje uden at støde på karrosseriet, men det er ikke det store problem.

235/60-15 er sikkert den bedste størrelse på en 8"

Jeg har fundet ud af, at en Corvette IKKE har særlig høj WAF hos "she-who-must-be-obeyed"

Ligeledes er det jo med:

Hi-Fi (typisk er det jo højtalerne som er for STORE)
    Ølbrygning (udstyr fylder, lugten og tiden)
    Windsurfing (udstyr fylder, tiden)
    Dykning (udstyr, MASSER af udstyr og sindsygt meget tid)
    Cykling (udstyr, og igen tiden)
    Astronomi (nøj hvor skal man bruge meget gear hvis man vil fotografere lidt stjerner, tåger etc. )

Men sådan er det, og vil altid være med mænd/drenge: Piger, gear, lir

Men jeg er da mand nok til at indrømme at jeg er under tøfflen - så nu er Astronomien lagt på hylden sammen med Windsurfing....

OBS: WAF = Wife Approval Factor
    1971 Corvette Coupe SB, War Bonnet Yellow

Alex
    Guest

Exclamation Dæk størrelse på 1970 c3

Hej, det er jo næsten hele doktor afhandlinger som i kan komme med som løsninger til dæk og fælg størrelser. Imponerende.. jeg er sku stået af i svinget...

Men ikke desto mindre har jeg stadig ikke gennemskuet løsningssvaret til mit presserende spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med..

Jeg ville gerne have nye dæk på min 8" fælge, som vetten står på nu.
    (1970 BB C3)

Hvad kan jeg montere i max bredde bag under ?

Den kører nu med 235-60-15 hele vejen rundt.
    Jeg vil gerne bibeholde fælgene, da jeg er lidt til det gamle look...

Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Alex Vis Indlæg
    Hej, det er jo næsten hele doktor afhandlinger som i kan komme med som løsninger til dæk og fælg størrelser. Imponerende.. jeg er sku stået af i svinget...

Men ikke desto mindre har jeg stadig ikke gennemskuet løsningssvaret til mit presserende spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med..

Jeg ville gerne have nye dæk på min 8" fælge, som vetten står på nu.
    (1970 BB C3)

Hvad kan jeg montere i max bredde bag under ?

Den kører nu med 235-60-15 hele vejen rundt.
    Jeg vil gerne bibeholde fælgene, da jeg er lidt til det gamle look...
    Du kan godt sætte 295/15/50 på 8 tommer fælge, det ser lidt voldsomt ud men de kan være der.

Meeen nu er det jo snart Jul så hvorfor ikke lægge et par fælge under træet :

10 tommer brede, 16 tommer rally i stål med 5 tomme offset (parkeringsbremsebeslaget skal muligvis flyttes op ovenpå trailingarmen

10 tommer brede, 15 tommer rally i stål med 5 tomme offset (kræver offset trailingarms)

Hele udvalget
    Sidst rettet af david; 28-11-2014 kl 13:17.

jeg har 2stk 10 tommer med 295 50 15 rally wheels du er velkommen til at prøve dem du kan ringe til mig på 30647213

de er ikke til salg
    Hilsen
    Brian Amager

Regler for indlæg

• Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •