Resultater 1 til 27 af 27

Tråd: Vacuum

  1. #1

    Vacuum

    Hej Alle

    Mine lygter vil ikke lukke op, jeg ved stort set ikke hvordan de fungere ud over at de bruger vacuum,.
    jeg har skiftet alle slanger ovs skal de lukke op når man tænder lyset ??

    Er der en god måde at tjekke systemet på ??

    Kim

  2. #2
    Din kontakt har 2 indstillinger, den første er til positionslys, den trækker ikke lygterne op.
    Hvis du trækker kontakten helt ud, kommer dine lygter op.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Hej John

    Nej det gør de ikke, når jeg tænder lyset, og åbner lygteklapperne med hænderne, kommer de jo op, når jeg så slukker lyset på kontakten lukker de ned som de skal, jeg fatter ikke en meter, er der nogle som har prøvet noget ligende,

    Kim

  4. #4
    Er det ikke fordi du mangler vaccum? (jeg mener at Roald har en el-vaccum pumpe)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  5. #5
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Er det ikke fordi du mangler vaccum? (jeg mener at Roald har en el-vaccum pumpe)
    Jeg har tænkt det samme, hvor meget vaccum skal en motor lave for at kunne løfte lygterne, og hvordan finder jeg ud af det, hvad siger David

    Kim

  6. #6
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Jeg har tænkt det samme, hvor meget vaccum skal en motor lave for at kunne løfte lygterne, og hvordan finder jeg ud af det, hvad siger David

    Kim
    Der er masser af vacuum på din motor, så der er ikke andet at gøre end at gå igang med fejlsøgningen

  8. #8
    Tak John

    Der står ikke hvor meget vaccum der skal til, hvis motoren laver for lidt, kan jeg lede i blinde..

  9. #9
    hej David

    Så må jeg hellere få fat i noget måleudstyr,.
    bilen er jo født med wiperdoor, som er blevet erstattet med en full size hjelm, har det noget at sige, da der ikke er monteret slanger til dette,,

  10. #10
    Hvor køber man en vaccumpumpe

  11. #11
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hvor køber man en vaccumpumpe
    Jeg har en gammel slidt el vacuum pumpe (220V) du gerne må låne til at fejlsøge med hvis det er?
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  12. #12
    Hej Roald

    Ja tak det vil jeg gerne, for det er åbenbart svært at finde en håndpumpe

    Kim

  13. #13
    Morten36
    Guest
    Hej Roald

    Hvis det er muligt vil jeg gerne låne den til min bil også, jeg har lidt af samme problem at er nyt ser det da ud til, er begyndt at købe lidt ind men for ikke at famle mere i blinde end jeg har gjort, så ville denne mulighed være kanon.
    jeg kan oplyse hvis nogen skulle have int. så har jeg et nyt sæt af dene slags liggende(står vist stadig på gulvet) på hylden...

    http://www.summitracing.com/parts/SSB-28146/

  14. #14
    Hej Kim

    Jeg kunne med den gl. maskine åbne lygterne med vacuum på 10 hg i tomgang, men der har været meget bøvl med lys kontakten og kontakten under mit rat, så de er skiftet
    Michael Pedersen Syd Danmark
    1968 T Top

  15. #15
    Citer Skrevet af Morten36 Vis Indlæg
    Hej Roald

    Hvis det er muligt vil jeg gerne låne den til min bil også, jeg har lidt af samme problem at er nyt ser det da ud til, er begyndt at købe lidt ind men for ikke at famle mere i blinde end jeg har gjort, så ville denne mulighed være kanon.
    jeg kan oplyse hvis nogen skulle have int. så har jeg et nyt sæt af dene slags liggende(står vist stadig på gulvet) på hylden...

    http://www.summitracing.com/parts/SSB-28146/
    No problem. Du kan låne den efter Kim. Men som sagt, det er en ældre sag og mængden af vaccuum kan ikke justeres og den vil gerne have lidt kompressor olie engang imellem. Den kunne dog fint trække mine lygter op/ned da jeg brugte den.

    Jeg har forresten engang købt spritnye vacuum relæer hvor de simpelthen ikke virker... Der er åbenbart en lille forskel på dem til 50$ fra Kina og dem til 100$ fra US

    Men det er lidt nemmere at fejlfinde på systemet med en el-vacuum pumpe kørende frem for motoren. Det er ihvertfald min erfaring.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  16. #16
    Citer Skrevet af Michael Pedersen Vis Indlæg
    Hej Kim

    Jeg kunne med den gl. maskine åbne lygterne med vacuum på 10 hg i tomgang, men der har været meget bøvl med lys kontakten og kontakten under mit rat, så de er skiftet
    Hej Michael
    mener at den laver 10hg i tomgang, så det burde være ok, men som sagt den er lavet om, har ikke wiper door mere, om det har noget indflydelse på systemet, de køre vel uafhænig af hinanden.

  17. #17
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    fandt denne vejledning på nettet oversat efter bedste evne :

    Farverne på vacuumslangerne er røde, gule, grønne og hvide og blå. De røde slanger bruges til at lukke lygterne med, de grønne til at åbne med. Gule bruges til vacuum-forsyning eller vacuum tank. De små hvide slanger er signal slanger. De signalerer til relæet om der skal åbnes eller lukkes. De små blå slanger bruges til at forbinde "hold-åben" kontakten under instrumentbrættet med lyskontakten.

    Fejlsøgning: Først check at alle slanger er korrekt forbundet. Check for om der er huller, bøjninger/blokeringer på slangerne. Sæt en bolt i den ene ende af slange og brug en vacuumpumpe i den anden, hvis vacuumet forsvinder hurtigt er er der fejl.

    kilde : http://www.corvette-101.com/vacuum.htm#switch

    Klik Billede for en større version

Navn:	vacsys.jpg
Vist:	99
Str:	101.4 KB
ID:	161

  18. #18
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej Michael
    mener at den laver 10hg i tomgang, så det burde være ok, men som sagt den er lavet om, har ikke wiper door mere, om det har noget indflydelse på systemet, de køre vel uafhænig af hinanden.
    Helt rigtigt husket Kim, jeg kan huske at jeg kigge på Davids ur, da han målet dit hg.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  19. #19
    Hej Kim

    Når de ikke vil åbne men gerne lukke er det efter al sandsynlighed de yderste pakninger på aktuatoren der er mørnet eller er hoppet af, det er en meget almindelig fejl. Pakningerne sidder inden i den bælg du kan se gå ud om "pinden" der kommer ud af aktuatorerne.
    Alt efter årgang er der 1 eller 2 vacuum relæer, hvis din bil kun har 1 relæ så vil begge lygte aktuatorer blive påvirket bare den ene er utæt. Det er dog heller ikke usædvanligt at begge to fejler!

    Karsten

    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej John

    Nej det gør de ikke, når jeg tænder lyset, og åbner lygteklapperne med hænderne, kommer de jo op, når jeg så slukker lyset på kontakten lukker de ned som de skal, jeg fatter ikke en meter, er der nogle som har prøvet noget ligende,

    Kim
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  20. #20
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej Kim

    Når de ikke vil åbne men gerne lukke er det efter al sandsynlighed de yderste pakninger på aktuatoren der er mørnet eller er hoppet af, det er en meget almindelig fejl. Pakningerne sidder inden i den bælg du kan se gå ud om "pinden" der kommer ud af aktuatorerne.
    Alt efter årgang er der 1 eller 2 vacuum relæer, hvis din bil kun har 1 relæ så vil begge lygte aktuatorer blive påvirket bare den ene er utæt. Det er dog heller ikke usædvanligt at begge to fejler!

    Karsten
    Tak for svar, min er med et relæ, ser lige efter om disse pakninger er defekte.
    kim

  21. #21
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    fandt denne vejledning på nettet oversat efter bedste evne :

    Farverne på vacuumslangerne er røde, gule, grønne og hvide og blå. De røde slanger bruges til at lukke lygterne med, de grønne til at åbne med. Gule bruges til vacuum-forsyning eller vacuum tank. De små hvide slanger er signal slanger. De signalerer til relæet om der skal åbnes eller lukkes. De små blå slanger bruges til at forbinde "hold-åben" kontakten under instrumentbrættet med lyskontakten.

    Fejlsøgning: Først check at alle slanger er korrekt forbundet. Check for om der er huller, bøjninger/blokeringer på slangerne. Sæt en bolt i den ene ende af slange og brug en vacuumpumpe i den anden, hvis vacuumet forsvinder hurtigt er er der fejl.

    kilde : http://www.corvette-101.com/vacuum.htm#switch

    Klik Billede for en større version

Navn:	vacsys.jpg
Vist:	99
Str:	101.4 KB
ID:	161
    Hej David

    Tak for diagram.

    kim

  22. #22
    Hej

    Der ligger også noget om det her med diagram og farver: http://vetteworks.tripod.com/techdocuments/Vaccum.html
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  23. #23
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Hej

    Der ligger også noget om det her med diagram og farver: http://vetteworks.tripod.com/techdocuments/Vaccum.html
    Inde på funteam.dk under tecnical info, ligger alle de diagrammer man har brug for.

    Niels

  24. #24
    Citer Skrevet af nillerdrengen Vis Indlæg
    Inde på funteam.dk under tecnical info, ligger alle de diagrammer man har brug for.

    Niels
    tak for div svar.

  25. #25
    Hej Kim

    Fandt du fejlen? Kunne være sjovt med en update!

    Var det mon vakum'en til wiperdoor'en, som ikke var blændet af?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  26. #26
    Hej Claes

    Du har helt ret.

    Ja jeg fandt fejlen, havde glemt at montere en blænde prop der hvor wiper door slange skulle sidde.

  27. #27

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •