Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: benzin

  1. #1
    Allan
    Guest

    Question benzin

    har været ude og se på et evt. nyt medlems c3vette der har det lille problem med at få bilen startet . Benzinen står og "hopper" i det lille glas filter der sidder på benzin slangen ,så umidelbart fejler benzin pumpen ikke noget . Har prøvet at give motoren et par snaps ,og den er mere end villig til at starte .. måske Utæt slange/filter . Nogen forslag ?


    mV8
    Allan

  2. #2
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    har været ude og se på et evt. nyt medlems c3vette der har det lille problem med at få bilen startet . Benzinen står og "hopper" i det lille glas filter der sidder på benzin slangen ,så umidelbart fejler benzin pumpen ikke noget . Har prøvet at give motoren et par snaps ,og den er mere end villig til at starte .. måske Utæt slange/filter . Nogen forslag ?


    mV8
    Allan
    Du fortæller at benzinen står og "hopper" i det lille glas filter der sidder på benzin slangen , og den er mere end villig til at starte .. når den får et par snaps.
    Prøv uden benzin filter, så får du også at se om pumpen virker rigtig, ( skift filter )

    Kim

  3. #3
    Måske skidt i tanken?

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hvis den ikke kan starte uden en snaps men så ellers starter og kører er det accelerations-pumpen den er gal med, hvis den slet ikke vil starte, men kun lige starter og så dør derefter (når den får en snaps) så er det som Kim skriver fra pumpen og opefter at den skal gåes efter i sømmene med udelukkelsesmetoden burde det være nemt at finde medmindre det er en type karburator hvor man ikke kan se om der kommer noget benzin når man aktiverer accelerations-pumpen/gasser op. Ja ja jeg ved det godt, havde samme problem med min landrover hvor jeg har monteret en karburator fra en 49-51 chevy, den skulle bare lige skilles ad og samles rigtigt igen så virkede accelerations-pumpen igen, men klart det var det sidste jeg troede det var :-)

  5. #5
    Allan
    Guest
    den vil ikke starte og kører kun på snapsen :-) . Jeg havde ikke noget værktøj med så kunne ikke lige skrue .
    Filteret er helt nyt..Jeg vil prøve at afmontere filteret helt og samle slangen næste gang jeg kommer forbi ham ,så må jeg se om jeg kan komme ud med vetten idet den står mellem en stor samling amerikaner biler

  6. #6
    Hej Allan

    Sjovt du får leget lidt med den Vette dér. Jeg tror der er noget inde i karburatoren der lukker af for benzinen - jeg har selv prøvet det samme engang. Karburatoren skal nok bare lige skilles ad og renses engang over det hele. Kan det være en nåleventil, der er blokeret eller noget mon, David?

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej Allan

    Sjovt du får leget lidt med den Vette dér. Jeg tror der er noget inde i karburatoren der lukker af for benzinen - jeg har selv prøvet det samme engang. Karburatoren skal nok bare lige skilles ad og renses engang over det hele. Kan det være en nåleventil, der er blokeret eller noget mon, David?
    Tja, det kan det godt, det kan være svømmeren som hænger og nu er der vel benzin på :-), for slet ikke at tale om gammel benzin med masser af vand i, det var en hård vinter og der har været meget kondens-dannelse på indersiden af tanken (dannes ved temperaturskift på indersiden af metallet i tanken), vandet lægger sig i bunden af tanken går i karburatoren som noget af det første når man drejer nøglen, det kan være noget af en pine at slippe af med, har lige startet en bigblock som havde stået i næsten 3 år, først efter adskillige omgange med adskillelse af karburator og trykluft forsvandt det, det på trods af karburatorsprit mv, der skal ikke ligge meget vand før der er problemer, plus at der ikke er meget krudt i gammel benzin

  8. #8
    Allan
    Guest
    den er kommet til landet for ca ½ år siden og transporteret til opbevaring . Ejeren kørte den selv ind i hallen ....Tror nu ikke på det er i karburatoren fejlen ligger . Det virker som om benzinen ikke kommer længere end til glasfilteret

  9. #9
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    den er kommet til landet for ca ½ år siden og transporteret til opbevaring . Ejeren kørte den selv ind i hallen ....Tror nu ikke på det er i karburatoren fejlen ligger . Det virker som om benzinen ikke kommer længere end til glasfilteret
    der sidder ikke et stoppet filter mellem tanken og pumpen?

    Min første vette havde nemlig fået monteret et filter omme ved tanken. (og det var fyldt med skidt)

  10. #10
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    der sidder ikke et stoppet filter mellem tanken og pumpen?

    Min første vette havde nemlig fået monteret et filter omme ved tanken.
    Kunne være en mulighed ,så den kommer lige på tjek listen :-)

  11. #11
    Allan. Hvis den ikke kan få benzinen ind i karburatoren pga. svømmeren / nåleventilen sidder, så vil det se sådan ud i glasset tror jeg. Skil slangen ad ved filteret og se om der kommer benzin når du tørner.

    Frækt spørgsmål - er der benzin på?

    Hehee

  12. #12
    Allan
    Guest
    Allan. Hvis den ikke kan få benzinen ind i karburatoren pga. svømmeren / nåleventilen sidder, så vil det se sådan ud i glasset tror jeg. Skil slangen ad ved filteret og se om der kommer benzin når du tørner.

    Frækt spørgsmål - er der benzin på?

    Hehee

    Er helt tosset med frække spørgsmål ...he-he...ja der var benzin på ...prøvede at slå svagt til karb. idet jeg også havde svømmeren mistængt for at hænge ,til at starte med

Lignende Tråde

  1. Benzin retur
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 18-09-2010, 19:40
  2. Benzin filer
    Af John i forum Teknisk Forum
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 24-08-2010, 16:06
  3. KØBES : Elektrisk benzin pumpe + regulator
    Af Morten36 i forum Reservedele til salg
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 24-05-2010, 21:25

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •