Resultater 1 til 5 af 5

Tråd: BB: Defekt hydraulisk ventil løfter, skiftes uden at ødelægge knast?

  1. #1

    BB: Defekt hydraulisk ventil løfter, skiftes uden at ødelægge knast?

    Jeg er løbet ind i et lille problem med min 69'er. Det er en big block med hydrauliske flat tappet løftere:

    Klipsen mangler på en af løfterne og den skilte sig ad da jeg løftede stødstangen op. Grunden til at jeg gjorde det er at jeg var igang med at skifte justeringsmøtrikkerne som var blevet slappe i låsningen. Det fandt jeg ud af fordi der var ventilstøj.
    Eftersom møtrikerne var dårlige går jeg ud fra at det er grunden til at løfteren har skilt sig ad: Der har ikke været tilstrækkelig preload på den og den har derfor slået klipsen ud.

    Er her nogen her der har erfaring med at udskifte hydrauliske ventil løftere uden samtidig at skifte knastaksel?
    Der er tilsyneladende divergerende holdninger om hvorvidt det kan lade sig gøre uden at ødelægge knasten.

    På Corvetteforum siger den gamle Chevy dealer at det er iorden at skifte en enkelt løfter ud.
    Hotshots'ene siger at hvis man skifter alle løfterne er man nærmest sikker på at ødelægge knasten. Men de fleste af dem der udtaler sig på Corvetteforum gentager jo bare noget de har hørt...

    Egentlig er jeg jo mest stemt for at udskifte dem alle med nye i en fornuftig kvalitet, men på den anden side forøger det vel risikoen for at knastakslen beskadiges?
    Jeg ved jo ikke hvilket fabrikat der sidder i nu, hvordan finder man mon en tilsvarende hvis man kun skal skifte en enkelt?

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Du kan godt skifte en eller flere løftere ud, de nye løftere hærder op og tilpasser sig knasten, man skal behandle det som var det en ny opstart dvs. med specialpasta osv. Det man ikke kan er at skifte knast og beholde de gamle løftere eller sætte løfterne tilbage i en anden rækkefølge, så ryger knast løftere. Hvis man skal være ultraforsigtig kan man evt. sætte en blødere fjeder i/fjerne shims ved opstart, indtil løfteren er hærdet.

  3. #3
    Hej David

    Er det sådan noget du bruger:
    http://www.summitracing.com/parts/CCA-104/
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej David

    Er det sådan noget du bruger:
    http://www.summitracing.com/parts/CCA-104/
    Jeg plejer at bruge det her : http://www.summitracing.com/parts/CRO-86093/ tror det andet er til lejer mv.

    Klik Billede for en større version

Navn:	cro-86093_w.jpg
Vist:	28
Str:	6.8 KB
ID:	2760

  5. #5

Lignende Tråde

  1. 18 Grader alu toppe med / uden headers til salg MED Intake
    Af nillerdrengen i forum Reservedele til salg
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 19-06-2011, 12:18
  2. Har jeg en defekt PCV?
    Af jhansen i forum Teknisk Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 15-03-2011, 18:08
  3. Dimser til ventil justering
    Af Shark i forum Generelt Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 15-03-2011, 12:31
  4. Synet uden anmærkninger!
    Af Claes i forum Generelt Forum
    Svar: 9
    Sidste Indlæg: 25-09-2010, 07:51
  5. Brugt/defekt "bagtøj's hus" søges.
    Af John i forum Generelt Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 15-05-2010, 20:48

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •