Resultater 1 til 9 af 9

Tråd: Lygter

  1. #1
    Macfly
    Guest

    Lygter

    Der skaller lidt malling af øverst i kanten når lygter er klappet op , jeg kan se at der er flere corvetter med det problem når jeg ser videoer på eks youtube , kan man på nogen måde justere det ? Man kan sige nu er skadet sket men skal jo have det udbedret på et tdspunkt . Nogen der har et godt råd .

  2. #2
    Citer Skrevet af Macfly Vis Indlæg
    Der skaller lidt malling af øverst i kanten når lygter er klappet op , jeg kan se at der er flere corvetter med det problem når jeg ser videoer på eks youtube , kan man på nogen måde justere det ? Man kan sige nu er skadet sket men skal jo have det udbedret på et tdspunkt . Nogen der har et godt råd .
    Hej macfly

    Du kan justere lygteklappen så den går fri af hullet når den køre op og ned, du kan se problemet når lygteklappen er lukket, lygteklappen er laver af aluminium, evt plet male med en farve som matcher.

  3. #3
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej macfly

    Du kan justere lygteklappen så den går fri af hullet når den køre op og ned, du kan se problemet når lygteklappen er lukket, lygteklappen er laver af aluminium, evt plet male med en farve som matcher.
    Det er ikke selve klappen der går på men det "beslag" der holder klappen ???

  4. #4
    Samme sag, de flyttes ved at løsne de tre bolte i hver side der holder lejet som lygterne vipper i.

    Måske skal de flyttes sidevejs, det gøres ved at løsne pinolskruerne i de omløbere der sidder på akslerne de vipper på, så kan de flyttes sidevejs.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  5. #5
    Tak for dette spørgsmål. Jeg har samme "problem".
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    Macfly
    Guest
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Samme sag, de flyttes ved at løsne de tre bolte i hver side der holder lejet som lygterne vipper i.

    Måske skal de flyttes sidevejs, det gøres ved at løsne pinolskruerne i de omløbere der sidder på akslerne de vipper på, så kan de flyttes sidevejs.
    Hmm tror det er noget jeg skal have hjælp med fra en der har prøvet det før,det kunne være man skulle holde et garage træf til sommer her i Bjæverskov min corvette bliver jo heller ikke køreklar til sommer.

  7. #7
    keddex1982
    Guest
    Som Shark skriver er det bare at justere hele lygtehuset via de 3 skruer det er monteret med... det er nemmest at komme til hvis man har pillet kølerhjelm og frontgitter af.. Men fin ide at tage det på en skruedag... når det bliver lidt varmere

  8. #8
    Jaaa - så kan vi rette mine lygter. Hohohohoooo...
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    Macfly
    Guest
    Jaaa - så kan vi rette mine lygter. Hohohohoooo...
    2. Gange lygte justeringer

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •