Resultater 1 til 10 af 10

Tråd: Nyt medlem siger hej

  1. #1

    Nyt medlem siger hej

    Så blev jeg vist det seneste skud på stammen hos CCCD.

    Jeg er, af mine gamle forældre, opdraget til at sige goddag når jeg møder nye folk...så....Goddag.

    Jeg har nu i samarbejde med min gamle far været Corvetteejer siden starten af den nu overståede sæsson.
    Bilen er købt som et fælles projekt, som far og søn kan hygge sig med. Jeg er 38 år så der skal lægges lidt oven i for at få den anden medejers alder.
    Jeg er oprindeligt uddannet automekaniker, men har skiftet branche. Så nu er biler kun en hobby

    Vores opstart som Corvetteejer var en blandet fornøjelse med lidt uheldig opstart.

    Efter lang tids kiggen annoncer i Danmark og USA faldt valget en en dejlig 72'er convertible med en helt nyrenoveret 454 med nogle lidt mere "friske" stumper i.
    Bilen have en helt fantastisk sprød lyd og fantastisk træk.......i 14 dage..... så knækkede den 2 indsugningsventiler som kvæstede begge topstykker, 2 stempler og mindst en cylindervæg. ØV!


    Det viste sig at ventiler og stempler havde haft for lille afstand. Så havde lige kunnet nå og kysse hinanden. Og det var ventilerne ikke med på i lænden. Nu var den heldigvis blevet renoveret på et regulært værksted med god erfaring i den slags biler, så han påtog sig ansvaret og skal til at renovere den originale motor så den kan komme ud igen til foråret. P.t. har jeg en anden motor i bilen, så den kan køre.

    Nå, men ud over den lidt kedelige start, så håber jeg at blive et aktivt medlem af klubben. Mødes med jer når chancen er der. Specielt den tekniske side interesserer mig og kan se i vores forum at der er masser af hjælp at hente.

    Jeg bor på en nedlagt landejendom ved Rønde tæt ved Århus. Jeg har eget lille værksted med 2 søjlet lift, hvis nogen her skulle få brug for at kigge neden under deres bil.

    Jeg glæder mig til at komme igang for alvor når det bliver forår. Møde jer og se jeres biler.