Resultater 1 til 3 af 3

Tråd: Spørgsmål til køb af corvette

Hybrid View

Foregående Indlæg Foregående Indlæg   Næste Indlæg Næste Indlæg
  1. #1
    Ej Registreret
    Guest

    Spørgsmål til køb af corvette

    Hej jeg vil gerne have en corvette C3 og der til har nogle spørsmål.
    Hvad er billigst at købe en bil som der skal laves meget på eller er der helt i oden.
    Hvis det er billigst at købe den som skal laves, er det så nemt at finde stumperne og er de til at betale.
    Og til sidst hvor er det nemmest at finde en Corvette C3.

  2. #2
    Hej gæst, og velkommen på cccd.dk

    Det er altid billigere at købe en der er i orden end det er selv at lave en der er i orden.
    Mange af C3 stumperne er billigere og nemmere at få fat på end de er til mange andre mærker, men når når fragt, told og moms kommer oveni så løber det hurtigt op.

    Der er masser af søgemaskiner hvor du kan finde Corvetter:
    DK: http://www.smallblock.dk
    S
    verige: http://www.blocket.se
    T
    yskland: http://www.autoscout24.de/

    c
    cd.dk og cccd.dk har jo også til salg sektioner
    Ellers meld dig ind, så får du hurtigt nogle kontakter der kan give tips om hvor der står noget til salg
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Citer Skrevet af Ej Registreret Vis Indlæg
    Hej jeg vil gerne have en corvette C3 og der til har nogle spørsmål.
    Hvad er billigst at købe en bil som der skal laves meget på eller er der helt i oden.
    Hvis det er billigst at købe den som skal laves, er det så nemt at finde stumperne og er de til at betale.
    Og til sidst hvor er det nemmest at finde en Corvette C3.
    Et eller andet sted afhænger det spørgsmål en del af dine mekaniker evner samt viden om corvetter/amerikanerbiler.

    Som 'førstegangskøb' ville jeg gå efter den bedste bil pengene tillader som Shark skriver.

    Men ved man fra starten at motoren skal pumpes, bremserne udskiftes, custom interiør, udbyggede skærme osv, så er der ingen grund til at gå ud og ofre 3-400.000 på en renoveret vette i NCRS 'Topflight' condition. (overdrivelse fremmer forståelsen)

    Det vigtigste i mit hoved, er at kigge bilen ordentligt efter for rust og tæringer i ramme samt 'birdcage' (den bærende metal konstruktion i karosseriet under glasfiberen)

    Det mekaniske kan naturligvis også løbe op, men en adskillelse af fiber for at reparere ramme og birdcage, er en del mere omfattende end udskiftning af motor, gearkasse osv...

    Jeg købte selv en corvette som havde stået stille i 25 år. Den havde tilbragt hele sit liv i CA, var tæt på 100% original, 110% rustfri og uskruet, men krævede en del mekanisk arbejde, såsom bremser, køler, generator, karburator, strømfordeler, benzinpumpe, lidt interiørarbejde og ledningsnet og til slut nu en let motorrenovering.
    Hvilket var helt fint med mig, da prisen på bilen mere end modsvarede det arbejde der skulle laves på den. Ihvertfald i forhold til priserne i 2008, men fremtiden kan være svær at spå om

    Men der er altså forskel på en rustfri projekt bil som har stået stille i en længere periode og mange reparationer kan nøjes med er en adskillelse, rensning/smøring og samling, i forhold til en bil med mange kilometer på bagen der er blevet ombygget/renoveret mange gange, med ødelagte/rådne gevind, nedslidte dele samt stress revner i ramme og karosseri til følge...

    Det at identificere om et projekt tilhører den ene katagori eller den anden i en købsituation samtidig med der måske er flere interesserede købere skal man absolut heller ikke undervurdere.

    Husk at kina dele er billige til corvetterne men kan ofte ikke betale sig at købe dem da de ofte ikke holder eller ikke engang virker ved installation.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •