Resultater 1 til 5 af 5

Tråd: Port-matche

  1. #1

    Port-matche

    Det er altid en god idé at port-matche!

    Det er billige hk.

    Som regel overgangen til ventilsæderne også et godt sted at lave en "smoooth " overgang!

    Derudover, støbegrater og lignende fjernes og portvæggen slibes med korn 80 eller noget i den stil....

    Porten skal IKKE være blankpoleret... den slebne overflade skaber en "MIKRO TURBOLENS" som fremmer FLOW! Samtidig gør "mikroturbolens" at muligheden for kondensering er minimal!

    Rør ikke ved selve portenes udformning med mindre du ved hvad du gør!

    Med hensyn til "turbolens" ... Portens udformning er designet til at give det rigtige FLOW...

    Det kunne måske være et indslag på en motordag? Jeg stiller gerne op værktøj... hvis er en der alligevel skal have renoveret topstykker...

    Det er relativt nemme og billige hestekræfter (50+ HK på en standard smallblock)

    VH Stingray69
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  2. #2
    Hej Stingray69

    Fedt indlæg og dejligt, at der stadig er nogle der brænder for at skrue på bilerne og ikke bare indlevere til service.

    Jeg er ikke lige der, hvor jeg mangler hestekræfter på bilen, men forsøger at sætte lidt puls og fremdrift på anden måde.

    Du skriver: "Det kunne måske være et indslag på en motordag? "

    Jeg spørger: Er du vidende om, at der er en sådan Motordag i støbeskeen. ?

    Så må du gerne lade mig det vide her på hjemmesiden.

    Med de bedste Vettehilsner

    Dan

  3. #3
    Citer Skrevet af Dan Vis Indlæg
    Hej Stingray69

    Fedt indlæg og dejligt, at der stadig er nogle der brænder for at skrue på bilerne og ikke bare indlevere til service.

    Jeg er ikke lige der, hvor jeg mangler hestekræfter på bilen, men forsøger at sætte lidt puls og fremdrift på anden måde.

    Du skriver: "Det kunne måske være et indslag på en motordag? "

    Jeg spørger: Er du vidende om, at der er en sådan Motordag i støbeskeen. ?

    Så må du gerne lade mig det vide her på hjemmesiden.

    Med de bedste Vettehilsner

    Dan
    Jeg prøver at få stablet noget op 👍
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  4. #4
    Citer Skrevet af Stingray69 Vis Indlæg
    Det er altid en god idé at port-matche!

    Det er billige hk.

    Som regel overgangen til ventilsæderne også et godt sted at lave en "smoooth " overgang!

    Derudover, støbegrater og lignende fjernes og portvæggen slibes med korn 80 eller noget i den stil....

    Porten skal IKKE være blankpoleret... den slebne overflade skaber en "MIKRO TURBOLENS" som fremmer FLOW! Samtidig gør "mikroturbolens" at muligheden for kondensering er minimal!

    Rør ikke ved selve portenes udformning med mindre du ved hvad du gør!

    Med hensyn til "turbolens" ... Portens udformning er designet til at give det rigtige FLOW...

    Det kunne måske være et indslag på en motordag? Jeg stiller gerne op værktøj... hvis er en der alligevel skal have renoveret topstykker...

    Det er relativt nemme og billige hestekræfter (50+ HK på en standard smallblock)

    VH Stingray69
    Er der nogen herinde som har et topstykke eller to som kan bruges i en "demo session"???
    In the garage: Italiensk L90 på 2 hjul, 2000cui quad turbo og 4X4X2,5 ton.

  5. #5
    Er der nogen herinde som har et topstykke eller to som kan bruges i en "demo session"???
    Jeg tror jeg har et par SBC topstykker liggende og iøvrigt en adskilt small journal 327 cui shortblock.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

Lignende Tråde

  1. Svar: 0
    Sidste Indlæg: 29-06-2019, 19:46
  2. Port størrelse
    Af Elektrikeren i forum Teknisk Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 03-10-2016, 17:29

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •