Resultater 1 til 4 af 4

Tråd: Omdr. Begrænser

  1. #1
    Erling Brandt
    Guest

    Thumbs down Omdr. Begrænser

    Jeg har mont en omdr. begrænser som giver stel på omdr.sinal når man når 6000 omdr. men den er begyndt at udsætte ved ca 4500 omdr. har nu afmont den og der er ingen udsætter nu...
    (Og det er ikke noget Thansen ting.)
    Kan man måske mont stel sinalen ved giver uden at få den problem??eller skal man bare glemme det?
    Kører i en C3 434 årg 1975

    Erling

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hvad er det for en type omdrejningsbegrænser du har monteret

  3. #3
    Vet-10
    Guest
    Det er en OMEX jeg har en magen til, den virker heller ikke ordentlig.

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Det er en OMEX jeg har en magen til, den virker heller ikke ordentlig.
    Hm... instruktionen siger :


    "blue wire - connect the wire to the coil negative (-) terminal."

    "red wire - connect this to the coil positive (+) terminal. If this is not easily accessible then this wire can be connected to any positive feed that is switched by the ignition switch."

    "black wire - connect tis wire to any good electrical connection on the car bodywork. A self-tapping screw and spring washer are supplied for this purpose if no bolt heads are within easy reach of this wire. It is essential that a good quality connection is made.

    dvs. blå til minus på tændspolen, rød til plus på tændspolen og sort til stel.

    Jeg ville starte med at teste om der er ordentlig stel, måske er det også et forsøg værd at sætte rød på alm. plus, på mange af de gamle corvetter er der kun 9 volt på tændspolen undtagen når starteren kører. Der sidder nogle ekstra udgange på sikringsboksen under indstrumentbrættet som er glimrende til at bruge som trigger til/på et relæ, dvs. sæt et relæ op med plus herfra/trigger og træk strømmen direkte fra f.eks. generator eller den samling som sidder på de ældre corvette ved laderelæet, men igen mål hvormange volt der er tilbage, gamle ledninger og dårlig stel kan gøre det helt mystisk at arbejde med. Med til historien hører også at de orginale ledninger er i bimetal og stille og roligt knækker indeni, mange ejere af klassiske corvetter har fået "ny bil" med en simpel udskiftning af "forward lamp" , "engine harness" som er de mest udsatte og så koster det ikke alverden.

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •