Til de cccd medlemmer der ikke skulle have modtaget denne info.



Nu hvor sommeren er ved at gå på hæld, kan vi da håbe at vi får noget tørvejr, når vi, som der står i kalenderen, er på vej ind i efteråret.
Det har jo regnet uafbrudt hele ”sommeren”, så det har været en kamp for de klubber der har holdt træf. De har garanteret kigget meget op mod himlen og bedt om godt vejr til lige præcis deres træf. Men….De har holdt fanen højt og kæmpet en kamp mod vejrguder og monsunregn i lange baner.
STOR tak til alle dem, som har sørget for at vi andre kunne komme og hygge os.
Hvad har FDA så gjort for jer?
Vi har været til møde med ETU, om hvordan vi kan forbedre forsikringsordningen, så den bliver spiselig for jer. Vi talte bl.a. om bedre service omkring oprettelse og ved skade, vejhjælp, campingvognsforsikring og ikke mindst, at forsikringen skal kunne dække alle køretøjer der er i FDA regi. Men alt dette kan I læse i referatet fra mødet, som er blevet sendt til jer sammen med dette.
Vi har også været i kontakt med Told & Skat omkring en ’57 Chevrolet, hvor der var lagt noget nyere motor. Spørgsmålet kom fra et FDA-medlem, og vi fik et ret kontant svar.
Hej Jakob.
Et af vores medlemmer har købt en Chevrolet 1957 hvor der er betalt veteranafgift.
Der er efterfølgende monteret motor og gearkasse fra en Pontiac GTO 2005 (400hk), tandstangsstyring og GM originaltype eftermonterings skivebremser.
Ud over dette er bilen original.
Hans spørgsmål går ud på, om han kan betale en merafgift af det monterede eller om han skal betale en helt ny afgift.
Hvor meget skal han betale.
Håber du kan give mig et hurtigt svar.
Med venlig hilsen
Dennis, formand FDA.
Hej Dennis…..Nå køretøjet har svaret afgift efter de særlige lempelige vilkår (veteranregler efter loven §10 stk. 4), og det efterfølgende ændres mht. anden type motor, gearkasse, undervogn mv. skal der svares afgift på ny, da køretøjet ikke længere opfylder reglerne jf. 10. stk. 4. (original stand).Så vil køretøjet i nedenstående tilfælde miste sin identitet som ”veteranbil” jf 10. stk 4. og dermed skal der svares ny registreringsafgift af hele køretøjets værdi (ca 60 procent af handelsprisen).
Med venlig hilsen Jakob Hansen
Hej Jakob.
Mange tak for dit hurtige svar, det er jeg meget glad for.
Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål.
Hvis der nu i sin tid var betalt fuld afgift af køretøjet hvordan ville det så se ud med afgift omkring nedenstående.
Med venlig hilsen
Dennis, FDA
Hej Dennis…..Hvis han havde betalt afgift efter ”ikke veteran” ville en nedenstående ændring ikke anset for id-tab og dermed er ændring ok.
Med venlig hilsen Jakob Hansen
Og så lige her til sidst. I får åbenbart jeres små nr.plader.
FDA var sidste år (2010) i kontakt med de folk, som sidder og laver lovgivning på dette område. Jeg nævnte det også på generalforsamlingen i januar i år (2011).
Den størrelse der vil blive brugt, er MC-størrelsen. Vi i FDA gjorde meget for at få den rigtige USA-størrelse. Men svaret var, at det ville blive meget svært, da det havde noget med omkostninger at gøre. Men…..dette er da et stort skridt på vejen.
Vi i FDA har ikke selv fået nogen melding om hvornår pladerne kan fås, så derfor har vi ikke meldt noget ud om dette. Vi ønsker jo ikke at melde ting ud til jer medlemmer, før vi er 100 % sikre, for gør vi det får vi jo på puklen hvis vi har meldt forkert ud.
Men her er hvad Ministeren skrev tilbage til Michael (medlem nr. 255)fra Cadillac Klubben.
hej jeg har fået svar fra ministren det er hvad han skriver
Tak for din henvendelse. Jeg kan oplyse, at det, med indførelsen af Digitalt MotorRegister - i daglig tale kaldet DMR, bliver muligt, at købe såkaldte amerikanerplader. Disse plader vil bestå af et sæt nummerplader i samme størrelse, som de nuværende nummerplader til motorcykler (16,5*24 cm). Denne størrelse er fastsat i dialog med formanden for Forende Danske Amerikanerbil klubber. SKAT forventer, at DMR bliver sat i drift ultimo oktober 2011. Jeg håber, at ovenstående oplysninger er fyldestgørende svar på din henvendelse.
hvis det er rigtig er det mulig at købe pladerne allerede fra oktober/november 2011
det bliver godt
hilsen michael

Jeg skal lige for god ordens skyld sige, at det ikke kun er formanden, men hele bestyrelsen i FDA der har været inde over denne dialog.
Det var så alt for denne gang. HUSK at FDA arbejder for dig…..DU er FDA
Med venlig hilsen
Dennis, formand