Resultater 1 til 20 af 20

Tråd: Ny Corvette i august

  1. #1
    Henrik N
    Guest

    Ny Corvette i august

    HPIM6251.JPG

    jeg skal nok snart have ændret mit Corvette-navn fra C2

    Jeg har bestilt en C5'er i USA, som efter planen lander den 20/8. Så ryger bilen på flexleasing.

    Henrik

  2. #2
    Z06 :-) herligt
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Den ser fin ud Tillykke , jeg håber at du vil skrive en historie om hvordan den kommer til dk og hvordan man gør .......

    alså med flex leasing og hvad det koster med alle udgifter en lille drejebog

    Brian
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  4. #4
    Henrik N
    Guest
    Hej Brian

    det vil jeg gerne gøre, når tingene er lykkedes.

    Indtil videre har jeg nok valgt den dyre løsning og betalt én for at gennemgå bilen. Med fly (i USA) etc. koster det nok 6-8.000 kr. Jeg kiggede på en Z06 i Sverige - var lidt nemmere - men det viste sig, at bilen havde været alvorlig skadet i 2004 (i USA), havde mistet næsten 100.000 km. på vej til Tyskland, og havde haft mere end 10 ejere i Sverige de seneste år. Alt dette tror jeg såmænd ikke den nuværende ejer vidste - så jeg turde ikke spare inspektionen og gennemgang af historie/papirer etc.

    Jeg har hentet flere tilbud på flexleasing. Priserne variere mere end 100 %?? Det er en jungle - og en farlig en af slagsen. Jeg har valgt et firma, og bedt om at få tegnet en "konkursforsikring" - så det stadig er min bil, hvis leasingselskabet går konkurs. Jeg skal nok fortælle detaljerne, når jeg ved om det virker - og I skal også nok høre, hvis noget går galt.

    Bilen er en Z06'er - som John også skriver - fra 2004 med 6.500 miles bag sig. Min inspektionsmand siger - det er en ny bil.

    Så må ví se, jeg glæder mig i hvert fald.

    Henrik

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Det lyder spændende

    Brian den idé om TP-flex er kanon har altid drømt om at gå shop-amok her http://www.kerbeck.com/


  6. #6
    Kæmpe tillykke med den lækre vogn!!

    Den glæder jeg mig til at se live!

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  7. #7
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det lyder spændende

    Brian den idé om TP-flex er kanon har altid drømt om at gå shop-amok her http://www.kerbeck.com/

    Ja ved du hvad David, den gave bod kunne jeg ogå drømme om at gå amok-i

  8. #8
    Henrik N
    Guest

    Nu nærmer tiden sig

    På torsdag lander min nye C5'er i frihavnen i København. Det bliver sjovt at se den efter så lang tid....
    Det som allerede koster udfordringer er flexleasing

    Jeg havde lavet aftale med et leasingsselskab - med kontrakt und alles - inden jeg købte bilen. Nu har leasingsselskabet fyret ham jeg lavede aftalen med, da han lavede "kreative" aftaler. Så nu er det helt forfra samtidig med, at ingen i leasingsselskabet giver klart svar på noget som helst længere!!!
    Men jeg tror, jeg har fundet en ny løsning, som jeg nok skal fortælle om senere - hvis/når den holder

    Hvis andre har erfaringer, hører jeg gerne. Specielt om hvordan man sikre sig imod en eventuel konkurs hos leasingfirmaet? Det kunne fungere således: du køber en bil til eksempelvis 250 tkr., sælger den til et lesingsselskab for 150 tkr. og køber den retur via et firma til måske 135 tkr. et år efter. Hvis selskabet går konkurs i mellemtiden, har du i eksemplet fået 150 tkr. for din bil, som du har investeret 250 tkr. i - ikke så sjovt. Beløbene kan sagtens være meget værre.

    Men måske er det bare en risiko, som man må leve med, hvis man er en "fattigrøv", som ikke kan/vil betale afgiften


    Henrik

  9. #9
    Citer Skrevet af C5-Z06 Vis Indlæg
    På torsdag lander min nye C5'er i frihavnen i København. Det bliver sjovt at se den efter så lang tid....
    Det som allerede koster udfordringer er flexleasing

    Jeg havde lavet aftale med et leasingsselskab - med kontrakt und alles - inden jeg købte bilen. Nu har leasingsselskabet fyret ham jeg lavede aftalen med, da han lavede "kreative" aftaler. Så nu er det helt forfra samtidig med, at ingen i leasingsselskabet giver klart svar på noget som helst længere!!!
    Men jeg tror, jeg har fundet en ny løsning, som jeg nok skal fortælle om senere - hvis/når den holder

    Hvis andre har erfaringer, hører jeg gerne. Specielt om hvordan man sikre sig imod en eventuel konkurs hos leasingfirmaet? Det kunne fungere således: du køber en bil til eksempelvis 250 tkr., sælger den til et lesingsselskab for 150 tkr. og køber den retur via et firma til måske 135 tkr. et år efter. Hvis selskabet går konkurs i mellemtiden, har du i eksemplet fået 150 tkr. for din bil, som du har investeret 250 tkr. i - ikke så sjovt. Beløbene kan sagtens være meget værre.

    Men måske er det bare en risiko, som man må leve med, hvis man er en "fattigrøv", som ikke kan/vil betale afgiften


    Henrik

    Jeg glæder mig til at se bilen, og hører om leasing eller hvad du finder ud af.
    Men jeg tror man skal passe på med "kreative leasing aftaler", jeg tror ikke SKAT er dumme.

    Jeg drømmer selv om en Z06 fra 2002, men jeg drømmer om så meget :-)

    Var det dig der havde en 65 coupe 427? (købt af dreamfactory)
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  10. #10
    Henrik N
    Guest
    Hej John

    Ja, det var - en 66'er 427 coupe.

    mvh

    Henrik

  11. #11
    Henrik N
    Guest
    I øvrigt; er der nogen som ved, hvormange C5 Z06'ere der findes i Danmark? Jeg kender kun en - men der er sikkert mange flere.

    Jeg var egentlig på udkig efter en convertible version af samme bil. Og ja; de findes, men er egentlig fabriksombyggede hard-tops. Jeg har set en i Sverige og et par stykker i US - men nu bliver det den traditionelle.

    Jeg kan fortælle, at jeg har købt bilen for 29.000 USD, så landing cost nysynet og med moms før registreringsafgifter (betales ikke da den skal flexleases) er ca. 240.000 kr.

    Henrik

  12. #12
    Allan
    Guest
    Tillykke med bilen Henrik !!! , hvad skete der med replika vetten du fik lavet ?

  13. #13
    Henrik N
    Guest
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    Tillykke med bilen Henrik !!! , hvad skete der med replika vetten du fik lavet ?
    Hej Allan

    tjaaa. Der var byggeprojektet, som var sjovt. Så jeg solgte den bagefter - med kæmpe tab

    Men det er såmænd ikke den eneste Vette, som har kostet mig et par kroner Jeg har lovet mig selv, at hvis jeg mod forventning ikke bliver vild glad for Z06'eren, så må det slutte

    Henrik

  14. #14
    Replika? Hvad var det for en, lyder da spændende
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  15. #15
    Henrik N
    Guest
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Replika? Hvad var det for en, lyder da spændende
    En Grand Sport bygget på en 66'er - med en ny 377' motor etc.

  16. #16
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af C5-Z06 Vis Indlæg
    En Grand Sport bygget på en 66'er - med en ny 377' motor etc.
    Henrik ligger du ikke inde med et par billeder af Grand sport projektet ?..........Håber da at komme til at se noget mere til dig og vetten inden sæsonen er helt slut




    mv8
    Allan

  17. #17
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  18. #18
    Henrik N
    Guest

  19. #19
    Henrik N
    Guest

    Cool

    Så landede dyret endeligt - i dag kl. 10.00 i frihavnen København. Præcist en uge forsinket men tilgængæld 100 % som lovet og ingen transportskader

    Hold fast hvor er den fin - fuldstændig som en ny bil 6.900 miles på uret!

    Nu skal der skiftes lygter, den skal toldsynes, og så skal der fastsættes afgift til flexleasing. Gud ved om jeg når efterårssæsonen

    Tror det egentlig ikke, men jeg prøver

    Henrik

  20. #20

Lignende Tråde

  1. August 2010 Corvette Sales
    Af Administrator i forum Nyheder fra nettet
    Svar: 0
    Sidste Indlæg: 01-09-2010, 19:24

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •