Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: Brændt Corvette

  1. #1
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Brændt Corvette



    Så var der også en nordmann der mistede sin vette.

    http://tb.no/nyheter/fullstendig-ode...rann-1.6364845

  2. #2
    Føler med den stakkels normand.

    Tror jeg kontakter manden, det kan være han vil være med i C.B.C. ( Club.Burning.Corvette)
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  3. #3
    Citer Skrevet af Jan Vis Indlæg


    Så var der også en nordmann der mistede sin vette.

    http://tb.no/nyheter/fullstendig-ode...rann-1.6364845
    Øv saa er der en mindre.

  4. #4
    Utroligt, som de Vetter brænder for tiden!

    HVad mon der sker? Er det den moderne sprit-benzin, der gør slangerne møre - eller er det mon karburatorerne, der hænger i nåleventilerne og derfor flyder over? Min har haft gjort det sidste et par gange, men heldivis uden at brænde - og ikke de sidste par år efter den er blevet motioneret mere og fodret med V-power. Desuden blev gevindet utæt til mit indbyggede benzinfilter i karburatoren - faktisk samme dag som Jespers brændte. Jeg gav det et nyk til, og nu er det tæt igen. Jeg er rimelig glad for, at jeg lugtede benzinen lige efter ét af løbene og derfor fik spændt sammen på det.

    Vi må tage emnet op på næste motordag. Simpelthen kontrollere / skifte benzinslangerne til nogle nye gode slanger, der er garanteret og afprøvet til den moderne benzin.

    Det må være én af vores fornemmeste opgaver: At forhindre flere væmmelige Corvette-brænde!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Utroligt, som de Vetter brænder for tiden!

    HVad mon der sker? Er det den moderne sprit-benzin, der gør slangerne møre - eller er det mon karburatorerne, der hænger i nåleventilerne og derfor flyder over? Min har haft gjort det sidste et par gange, men heldivis uden at brænde - og ikke de sidste par år efter den er blevet motioneret mere og fodret med V-power. Desuden blev gevindet utæt til mit indbyggede benzinfilter i karburatoren - faktisk samme dag som Jespers brændte. Jeg gav det et nyk til, og nu er det tæt igen. Jeg er rimelig glad for, at jeg lugtede benzinen lige efter ét af løbene og derfor fik spændt sammen på det.

    Vi må tage emnet op på næste motordag. Simpelthen kontrollere / skifte benzinslangerne til nogle nye gode slanger, der er garanteret og afprøvet til den moderne benzin.

    Det må være én af vores fornemmeste opgaver: At forhindre flere væmmelige Corvette-brænde!
    føj for pokker, det er godt nok træls... man skal heller ikke glemme de der pokkers små plastik benzin filtre. Dem har jeg heller ikke meget tiltro til.

    Jeg er ude og tjekke alle mine benzin rør, karburator osv inden og efter hver opstart på mine veteraner. Måske lidt overkill men better safe than sorry...
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  6. #6
    Jeg har faktisk sådan et lille væmmeligt filter på min - det har siddet der i maange år snart. Hvor kan man købe nogle bedre?

    Jeg tror faktisk kun man ser en brøkdel ved inspektion - og de fleste problemer gemmer sig sikkert inden i slangerne / rørene.

    Er der nogen der ved hvad temperatur benzin antænder - altså uden gnist? Mener det er omkring 500 grader. Jeg har da mange gange spildt benzin udover diverse varme manifolde uden at det antænder, på knallerter og ferguson'er osv. - det fordamper bare. Bliver headers mon varmere end de almindelige manifolde og derfor farligere ved benzinlækager?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Utroligt, som de Vetter brænder for tiden!

    HVad mon der sker? Er det den moderne sprit-benzin, der gør slangerne møre - eller er det mon karburatorerne, der hænger i nåleventilerne og derfor flyder over? Min har haft gjort det sidste et par gange, men heldivis uden at brænde - og ikke de sidste par år efter den er blevet motioneret mere og fodret med V-power. Desuden blev gevindet utæt til mit indbyggede benzinfilter i karburatoren - faktisk samme dag som Jespers brændte. Jeg gav det et nyk til, og nu er det tæt igen. Jeg er rimelig glad for, at jeg lugtede benzinen lige efter ét af løbene og derfor fik spændt sammen på det.

    Vi må tage emnet op på næste motordag. Simpelthen kontrollere / skifte benzinslangerne til nogle nye gode slanger, der er garanteret og afprøvet til den moderne benzin.

    Det må være én af vores fornemmeste opgaver: At forhindre flere væmmelige Corvette-brænde!
    Mit bud er at man monterer slanger og spændebånd på tryksiden altså efter benzinpumpen, og et selv et meget lille hul i en slange laver en nydelig forstøvning ved et tryk på 7 psi, så skal der bare en lille gnist til. En anden fejlkilde kunne være nåleventilen på nogle karburatoren hvor spidsen som går mod sædet og lukker er af del-gummi, hvis gummiet ikke kan klare de nye typer etanol-opblanede benzintyper eller dårlige stumper som er lavet uden kvalitetskontrol - China in your hands

    Det originale design var genialt og supersikkert der var kun gummislange mellem benzinrørene på rammen og benzinpumpen, man kan stadig få alle originalstumperne til småpenge.

  8. #8
    keddex1982
    Guest
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Jeg har faktisk sådan et lille væmmeligt filter på min - det har siddet der i maange år snart. Hvor kan man købe nogle bedre?
    Hej Claes

    Jeg har lige skiftet mit plastikfilter ud med et nyt af metal.. jeg købte det hos USA-autodele til omkring en 50-70 kroner..

  9. #9
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Jeg tror faktisk kun man ser en brøkdel ved inspektion - og de fleste problemer gemmer sig sikkert inden i slangerne / rørene.
    Enig, men hvis karburatoren er nyrenoveret og alle rør, slanger og filtre er nye og man tjekker jævnligt for utætheder og den slags tjavs, så kan man vel ikke gøre mere?

    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det originale design var genialt og supersikkert der var kun gummislange mellem benzinrørene på rammen og benzinpumpen, man kan stadig få alle originalstumperne til småpenge.
    Lige præcis, det er det jeg (re)monterede på min.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  10. #10
    Så røg der lige en chevelle i nat, godt nok ikke en vette men ærgeligt alligevel. En helt original 1970 396'er SS big block med 375 hk



    http://hsfo.dk/horsens/hf100162/ejer...kr-efter-brand
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  11. #11

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •