Resultater 1 til 5 af 5

Tråd: Temperaturføler

  1. #1
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Question Temperaturføler

    Hej
    Jeg har lige købt en ny føler fordi den gamle viste nul, med den nye monteret går viseren op på næsten 250 gr F, men hvis jeg taget temperaturen på køler og indsug med et ir termometer viser den kun ca 85 gr C.
    Der må være forskel på føleren, er der en special til corvetten ?

  2. #2
    Hej Jan

    De fleste af de temperatur følere man kan købe i dag virker ikke korrekt, men de plejer nu at på instrumentet til at vise for lidt.
    Modstanden i føleren skal være 80 ohm ved 99 grader C / 210F. Hvis modstanden i føleren er korrekt er det sandsynligvis den viklede modstand bag på instrumentet der er dårlig.
    Jeg købte temperatur følere hos Paragon Corvette (varenummer 8454) og de fungerer. Det var i tilbage i 2010, men de kender problemet og virker til at have styr på deres leverandør.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  3. #3
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII
    Hej Karsten

    Tak for hjælpen, så vil jeg få målt lidt på ur og føler og se hvor fejlen er.
    Jeg fandt lige Paragon Corvette Parts på nettet og varenummeret passer stadig

  4. #4
    Hej Jan

    Jeg var ude i noget af det samme problem. føler og ur viste ikke det samme, så fik jeg en modstand af David som blev monteret ved uret, derefter brugte jeg et ir termometer
    målte tempraturen på motoren, justeret derefter på den lille skrue som sad på modstanden, som fik uret til at vise rigtig.

  5. #5

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •