Resultater 1 til 9 af 9

Tråd: Op på bukkene

  1. #1

    Question Op på bukkene

    Jeg vil have den gl. dame op på fire bukke, således jeg kan tage alle fire stålfælge af og renovere (slibe og male) dem.

    Men hvor sætter man bukkene under en Corvette (71' C3), når man klodser den op i alle fire hjørner? vil helst undgår at lave buler eller lign. i rammen.

    På forhånd tak

    Kent

  2. #2

    lift

    Kent,,,

    Brug din lift...


    Citer Skrevet af KSondergard Vis Indlæg
    Jeg vil have den gl. dame op på fire bukke, således jeg kan tage alle fire stålfælge af og renovere (slibe og male) dem.

    Men hvor sætter man bukkene under en Corvette (71' C3), når man klodser den op i alle fire hjørner? vil helst undgår at lave buler eller lign. i rammen.

    På forhånd tak

    Kent
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  3. #3
    Hej Kent

    Er bukkene med de sædvanlige bøjler, eller er der en pude på toppen hvor bilen skal hænge ligesom der er på en lift?

    Jeg løfter i for på siderammen lige før den begynder at bøje opad. I bag sætter jeg dem der hvor siderammen samles med det tværgående ramme stykke (der er en trekant mellem de to ramme dele)
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Tak for svar,

    jeg prøver at sætte dem som du gør Karsten 👍

    @Brian, jeg har desværre ikke lift... men overvejer en klargøringslift, da det er det eneste der er plads til i garagen..

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Sætter dem på a-arme og svingarme, så bliver rammen belastet næsten som den gør når den står på hjulene.

    Længe siden med bukke, men skal til det igen efter at liften er pillet ned

  6. #6
    Hvorfor har du dog pillet din lift ned, David? Huske da dit værksted som værende tilpas stort, så du fint kunne have liften stående👍

    tak, sætter den på A-arm og svingarm 👍👍

  7. #7
    Nu vi er ved lifte, er der nogen som kender disse “Tyske” lifte? Twin Busch?

    kigger lidt på denne, den kan være i min garage👍

    https://www.lonet.dk/lifte/2-sojlede...t/157-tw-242-g

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af KSondergard Vis Indlæg
    Hvorfor har du dog pillet din lift ned, David? Huske da dit værksted som værende tilpas stort, så du fint kunne have liften stående👍

    tak, sætter den på A-arm og svingarm 👍👍
    Garagen og huset er solgt, men liften tog jeg med, nu må vi se hvornår den kommer op i det nye

  9. #9

Tags for denne tråd

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •