Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: Dæktryk

  1. #1
    ngendk
    Guest

    Dæktryk

    heya - hvad vil i anbefale til en 72' smallblock med BFGoodrich Radial T/A dæk på?

    Jeg har kørt med 24 PSI, som der står i den originale manual. Men jeg er ikke sikker på at det er optimalt, det virker lidt blødt.

    Nogen idéer?

    /edit - hov den her tråd skulle da have været i Teknisk Forum, flyt den bare efter behov ;)

  2. #2
    Har en 72'er som dig og har nogen BF 'er stående som ikke er monteret endnu og fik at vide at omkring de 32 skulle være passende om det så passer ved jeg ikke men kører med det i mine nuværende Firestone og det virker rimeligt OK.

    NB TLK med føs'dagen
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  3. #3
    Jeg vil tro 32 er meget rigtigt. 24 lyder i underkanten, synes jeg.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  4. #4
    ngendk
    Guest
    Tak for input - jeg tror jeg prøver 32 og ser hvordan det føles!

  5. #5
    Hej jeg har en 72 BB ........

    Dæktryk er ikke bare dæktryk ..... det variere alt efter hvilken størelse dæk man kører med

    min vette er født med dæk i størelse 195/80/15 og dæktryk 28 psi

    men nu køre jeg med 255/60/15 og dæktryk 40 psi

    ps. tilykke med dagen
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  6. #6
    ngendk
    Guest
    De BFs her er 215/70/15 - ved ikke hvad det bedste psi er til dem?

  7. #7
    mon ikke et sted midt i 30 skulle passe
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

  8. #8
    Hmm. Jeg tror faktisk at de 30-32 stykker er godt til dem. Jeg tror, at dem med lidt højere profil som regel kører med lidt lavere PSI end dem med lavere profil. Jeg tror heller ikke det har så voldsomt meget at sige om man kører med 32 eller 35. Jeg kører faktisk også med 35 i mine - de er så også 60 profil 235/60-15. Jeg har nemlig hørt de kloge sige, at det er bedre med lidt for meget end lidt for lidt - både mht. slidtage og mht. benzinforbrug. ;-)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hmm. Jeg tror faktisk at de 30-32 stykker er godt til dem. Jeg tror, at dem med lidt højere profil som regel kører med lidt lavere PSI end dem med lavere profil. Jeg tror heller ikke det har så voldsomt meget at sige om man kører med 32 eller 35. Jeg kører faktisk også med 35 i mine - de er så også 60 profil 235/60-15. Jeg har nemlig hørt de kloge sige, at det er bedre med lidt for meget end lidt for lidt - både mht. slidtage og mht. benzinforbrug. ;-)
    Hvad skal jeg så kører med ????
    jeg har 315X50X15

  10. #10
    Jeg ved det sgu ikke rigtigt, Niels. Måske en dæk-klog kan svare - mit er jo bare bonde-gætteri. Jeg vill nok køre med 35 i dine også. ;-)Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  11. #11
    Hvad skal jeg så kører med ????
    jeg har 315X50X15
    På min astro har jeg 295/50/15 der køre jeg med det max tryk som der står på dækket og det virker fint
    Den 16-8 er jeg inveteret over og besøge Bridgstone sammen med mine kolegaer der må der være en som kan fortælle mig noget om dæktryk , så vi har nogle bedre gæt
    Men of steel. Drives Cars of Plastic

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •