Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: Big block ventil løftere

  1. #1

    Big block ventil løftere

    Hvilket fabrikat og type hydraulisk rulle ventilløftere anbefaler i til en Big Block?

    Jeg er igen kommet igang med mit kuldsejlede motor projekt og har fundet ud af at det er de Morel ventilløftere jeg fik monteret i den der er skyld i at der går al for lang tid fra man starter motoren til at der kommer olie ud ved vippetøjet.

    Jeg har som et forsøg prøvet at montere et enkelt sæt af Comp Cams billigste og kunne se at der kommer olien meget hurtigere frem.

    Desværre var indsugningsventil løfteren tilsyneladende i stykker på det sæt (fjederen inde i løfteren kunne ikke holde sædet til stødstanden oppe), så Comp Cams skal det nok ikke være...
    Desuden er Comp Cams voldsom meget lavere (ca. 4mm) i forhold til Morel.

    /Karsten
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  2. #2
    Har et sæt rulle lifters Kørt få timer .... ved ikke hvad deres navn er men ikke kina....
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  3. #3
    Citer Skrevet af merc Vis Indlæg
    Har et sæt rulle lifters Kørt få timer .... ved ikke hvad deres navn er men ikke kina....
    Hej
    Har du evt. et billede af dem?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    jeg ville vælge Crower, solidt firma, knasten skal helst være billet, lidt dyrere men meget mere sikkert end comp cams støbte knaster og tilhørende løftere https://www.crower.com/media/pdf/lifters.pdf

    Klik Billede for en større version

Navn:	CRO-66293H-16_xl.jpg
Vist:	4
Str:	40.4 KB
ID:	7288

  5. #5
    Hej David

    Ved du noget om frigang i Crower løfterne?
    Morel skulle være lavet meget stramme, og altså tilsyneladende så stramme at de ikke fungerer.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej David

    Ved du noget om frigang i Crower løfterne?
    Morel skulle være lavet meget stramme, og altså tilsyneladende så stramme at de ikke fungerer.
    Tænker du på tolerancen mod blokken eller tolerancen i broen, jeg kender ikke specs men har prøvet en del igennem tiderne og de virker hvergang .

    Så lige de her, ser interessant ud : https://www.speedwaymotors.com/Clay-...ers,81205.html
    Sidst rettet af david; 10-01-2021 kl 22:44.

  7. #7
    Det er tolerancen internt i løfterne.
    Morel er lavet så stramme at olien ikke kan komme igennem når den er kold.
    Det tager 1½ minut fra man starter motoren til at der begynder at komme olie op.
    Desuden støjer de meget når de er varme.

    Jeg undersøgte Clay Smith. Det ser ud til at være et brand navn som ikke længere har noget med personen Clay Smith at gøre.
    Jeg kan også se at Straubtech er involveret med dem, så dem holder jeg mig fra.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Måske er det fordi de ikke er lavet til et varmere klima ellers lyder det som en fabrikationsfejl

  9. #9

    lifters 500Kr

    8 Set = 500 Kr

    Klik Billede for en større version

Navn:	63206715360__4C1083A7-A2DE-4445-953D-78BDEF0D8ACD.jpeg
Vist:	11
Str:	3.87 MB
ID:	7290
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  10. #10
    Hej Brian

    Jeg kan se at det giver udfordringer at bruge faste løftere på en knast der er lavet til hydrauliske løfter (knasten har ingen "lash ramp"), men jeg tror sgu jeg prøver det.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  11. #11

    Knast...

    Hej Brian

    Jeg kan se at det giver udfordringer at bruge faste løftere på en knast der er lavet til hydrauliske løfter (knasten har ingen "lash ramp"), men jeg tror sgu jeg prøver det.
    ....Jeg ville købe en Cam for solit sådan en big block ville have godt af..... men prøv det ...

    Du kan jo bare vælge at købe den knast der sad med disse lifters..... kan sende den med i morgen ........
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

Lignende Tråde

  1. Olie og hydrauliske løftere
    Af Shark i forum Teknisk Forum
    Svar: 6
    Sidste Indlæg: 15-04-2012, 16:06
  2. Svar: 4
    Sidste Indlæg: 05-02-2012, 15:43
  3. Dimser til ventil justering
    Af Shark i forum Generelt Forum
    Svar: 2
    Sidste Indlæg: 15-03-2011, 12:31

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •