Resultater 1 til 11 af 11

Tråd: 68'er og BB og varme

Hybrid View

Foregående Indlæg Foregående Indlæg   Næste Indlæg Næste Indlæg
  1. #1

    68'er og BB og varme

    Jeg går og kigger efter en #2 Corvette som jeg ville lægge en BB maskine i og er faldet over en 68'er.
    Hvordan er det med big block motorer i 68'eren, har de ikke problemer med varme? Det jeg tænker på er at køleren jo er noget mindre i dem og de ikke har scoopet under fronten til at skovle ekstra luft ind...
    Kan man eftermontere en køler fra 69+ i dem?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Jeg går og kigger efter en #2 Corvette som jeg ville lægge en BB maskine i og er faldet over en 68'er.
    Hvordan er det med big block motorer i 68'eren, har de ikke problemer med varme? Det jeg tænker på er at køleren jo er noget mindre i dem og de ikke har scoopet under fronten til at skovle ekstra luft ind...
    Kan man eftermontere en køler fra 69+ i dem?
    Der er ingen problemer med køling og bigblock hvis alt er iorden, dvs. at ingen luft kan komme udenom køleren (tætninger, både rundt om køleren mod kølerrammen og mod motorhjelm ) og den alm. del af motor iorden, tænding, vacuumforstilling osv. Har selv kørt 68 med L88 i en del år, i mange tilfælde var det nok at tænde for varmeapparatet hvis den blev lidt for varm, man skal huske at de er lavet til at køre i Arizona også og der er "lidt" varmere end her

  3. #3
    Hej David
    Hvad skal der til for at bygge så'n en L88'er maskine? Som jeg har forstået er det en alm. 427'er bund med alutoppe eller hur? (+ diverse andet)
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej David
    Hvad skal der til for at bygge så'n en L88'er maskine? Som jeg har forstået er det en alm. 427'er bund med alutoppe eller hur? (+ diverse andet)
    GM laver faktisk noget som minder meget om en L88 nemlig ZZ427 som koster $9800, problemet med L88 er at den er så højkomprimeret og vildt knastet at den ikke er specielt gadeegnet

    http://www.gmperformanceparts.com/En...6393&engCat=bb

  5. #5
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej David
    Hvad skal der til for at bygge så'n en L88'er maskine? Som jeg har forstået er det en alm. 427'er bund med alutoppe eller hur? (+ diverse andet)
    ...og hvis du vil se/høre motorgangen fra én i levende live, så er du velkommen til at kigge forbi Skælskør, når du en dag er på djævleøen. Jeg har Davids gamle L88´er liggende under hjelmen, og som han skriver så er den knap så gadeegnet, men ellers ganske sjov ;)

    David: jeg erindrer ikke helt alle forskellene ift. en alm. L88 (spec.listen er jo forholdsvis lang) - kan være at du kan kommentere på dét?
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  6. #6
    Roald, det er muligt, den jeg har set havde bare en meget lille køler i forhold til min '71, men det er jo ikke sikkert at den var original (det var også en SB)
    David, det behøver ikke nødvendigvis at være det originale look. Grunden til at jeg ville have en Vette mere var nærmest at have en jeg kunne "lege" med uden megen hensyn til originalitet, netop fordi at jeg ikke kan nænne at lave om på den jeg har nu ;)
    Anders, det kan være jeg kommer forbi ved lejlighed. Jeg tror jeg har set den på youtube? men den er nok lidt sjovere i virkeligheden
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  7. #7
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Roald, det er muligt, den jeg har set havde bare en meget lille køler i forhold til min '71, men det er jo ikke sikkert at den var original (det var også en SB)
    SB med manuel gear og ingen aircon, havde netop en mindre køler. Dette gælder indtil 1972. Jeg kan se din SB er med aircon, dvs den har den 'store' køler. Den lille SB køler er i øvrigt af alu.




    BB eller SB leveret med autogear eller aircon havde en større køler, den her model blev brugt i 1967/1968, herefter blev kølerrammen omdesignet.



    Kølerrammen til 68'eren er også forskellig, afhængig af om den er til BB eller SB, men der er kun tale om 'monteringsbeslagene' til køleren i bund og top.

    Jeg bøvlede lidt med det da jeg skulle have ny køler

    Billederne er af Dewitts resto kølere
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hej David
    Hvad skal der til for at bygge så'n en L88'er maskine? Som jeg har forstået er det en alm. 427'er bund med alutoppe eller hur? (+ diverse andet)
    Så lige denne L88 som er til salg i Italien, tror godt at man kan få ham ned i pris

    Klik Billede for en større version

Navn:	DSC03075L.jpg
Vist:	40
Str:	117.4 KB
ID:	117

    Klik Billede for en større version

Navn:	DSC02528L.jpg
Vist:	40
Str:	147.6 KB
ID:	118


    http://forums.corvetteforum.com/c1-a...8-replica.html

  9. #9
    Ja, den ser fin ud
    Jeg tror lige at jeg skal have fundet noget at putte maskinen i inden jeg springer ud i sådan et projekt. Det bliver nok noget mere standard BB
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  10. #10
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Jeg går og Det jeg tænker på er at køleren jo er noget mindre i dem og de ikke har scoopet under fronten til at skovle ekstra luft ind...
    Kan man eftermontere en køler fra 69+ i dem?
    Køleren i en 68'er født med BB (eller 68'er smallblock født med aircon/automatgear), er ikke specielt meget mindre end de andre årgange.

    Måske en anelse i bredden pga den lidt anderledes køler ramme på en 68'er. Der sidder 2 'arme' der boltes direkte på rammen (magen til C2, såvidt jeg husker) i modsætning til de andre C3 årgange. Den forhindrer helt samme bredde som på 69+

    Man kan montere en 69+ køler ramme på 68'er men det kan kræve at der skæres lidt i chassi-rammen (monteringshullerne på chassi-rammen hvor 68 kølerrammen monteres, kan sidde lidt i vejen afhængig af størrelse af køler) for at få plads til en ekstra bred/stor køler + at der skal bores 2 huller i den tværgående crossmember til at montere 69+ kølerrammen i.



    Jeg mindes ihvertfald ikke at der var voldsom stor forskel på den BB køler fra en 68'er og den alm køler jeg havde fra en 76'er...
    Sidst rettet af Roald; 31-05-2010 kl 18:35.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  11. #11
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hej Shark,

    Så lige nogle af dine meget fine billeder med det originale look:



    hvis det er en original/L88 clon du går efter er det faktisk muligt at lave en sådan med de dele som man kan få idag, med lidt flittig brug af ebay mv., man kan også stadig købe originale L88 blokke, de er ikke billigere men der er lavet en del af dem dengang og en god maskinshop i usa vil for rimelige penge kunne bygge dig en L88 bund, så send/ship den direkte til maskinshopen hvis/når du køber på ebay, topstykkerne, manifold mv. er ikke så svære at finde på Ebay, man kan jo lægge en fast søgning ind så når der er noget L88 får man en email. Prøv også at kigge hos Corvettecentral det er rimeligt utroligt så meget af det originale man stadig kan få. Hvis du skal igang med et sådant projekt giver jeg gerne et par råd med på vejen

    /david

Lignende Tråde

  1. Varme
    Af Elektrikeren i forum Teknisk Forum
    Svar: 9
    Sidste Indlæg: 17-10-2010, 15:16

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •