Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Tænding

  1. #1
    Johnny
    Guest

    Tænding

    Når man stiller tænding og den står 34 grader i tomgang , når jeg måler uden uden vacuum står den på 10 grader i tomgang er det rigtigt ?


    mvh Johnny

  2. #2

    • I tomgang og uden vacuum - 18 grader.
    • ved 2500 omdrejninger uden vacuum - 36 grader
    • vacuum giver 16 grader ekstra dvs. 34 grader i tomgang
    • ved cruise med 2500 omdrejninger bør tænding stå 52 grader (36 + 16 ).
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Johnny
    Guest
    når jeg stiller tænding på 34 grader med vac. og så måler uden vacuum står den på 10 grader bække målinger i tomgang

  4. #4
    Du skal fra koble vaccum, og stille din tænding i tomgang til ca. 18 grader.
    Så skal du gasse op til 2500-280RPM (uden vaccum), her skal du så ha' ca. 36 grader. (ikke over 36 grader, hvis den er over, skal du evt. sætte din tomgangs tænding til 16 grader)
    Når du har ca. 36 grader, så tilslutter du dit vaccum, og gasser op til 2500-2800RPM, og skulle gerne ende på ca. 52 grader
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  5. #5
    Johnny
    Guest
    Tak John så vil jeg prøve det i morgen.
    Mvh Johnny

  6. #6
    Er det ikke lidt farligt råd bare at checke ved 2800RPM, først skal fjedrene da lige checkes, hvis det er standard fjedre kan den jo gå langt over 36 grader ved højere omdrejninger!
    Eller er der noget indforstået viden om Johnnys setup jeg ikke kender til?

    Johnny, du skriver at den skifter fra 34 til 10 grader ved frakobling af vacuum, altså 24 grader på vacuum dåsen?
    Du skal måle ved samme tomgangsomdrejninger, altså check omdrejninger med vacuum tilsluttet og så stil den op på samme omdrejninger når du har koblet vacuum fra, ellers kan måleværdien ikke bruges til noget.
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  7. #7

Lignende Tråde

  1. Tænding
    Af 555corvette i forum Teknisk Forum
    Svar: 4
    Sidste Indlæg: 14-07-2010, 08:46

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •