Resultater 1 til 2 af 2

Tråd: MHS til møde med færdselsstyrelsen den 3.7.2020

  1. #1

    MHS til møde med færdselsstyrelsen den 3.7.2020

    Motorhistorisk Samråd er inviteret til møde med Færdselsstyrelsens nye vicedirektør i morgen, fredag den 3. juli. Vores forventninger til det møde, har vi beskrevet i et nyhedsbrev vi netop har udsendt.
    Nyhedsbrevet tager også et kig på en række internationale statistikker om veterankøretøjer, statistikker der viser en særdeles overraskende tendens.
    Vi tager også behørigt afsked med en af veterankøretøjshobbyens grand old men, Svend Draaby. Kun få har betydet så meget for os alle.
    Er du nysgerrig på nyhedsbrevet, så kan det læses her:

    https://mailchi.mp/8e2aa50763b5/hnhfftmkdf-5136553

    Lad os håbe på der sker noget.
    Niels





    In the garage.
    1 Stk.1997 C5 Hatchback 1 stk Kia Rio 1 stk. Kia Picanto, and a snowbobby 55 snowmachine.
    Kunst er det man ikke kan. Hvis man kunne var det jo ingen kunst. Storm P.
    Det er ikke alt der tæller, der tælles, og det er ikke alt der tælles, der tæller. Albert Einstein.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Godt at vi har FDA og at vores klub er den eneste Corvette Klub i Danmark støtter arbejdet:

    Hvis en ombygning er mere end 3 år gammel kan motorstyrelsen ikke gøre så meget ved ændringerne, den første sag er allerede frafaldet pga. forældelsesfristen:


    Som skrevet ovenfor, så er dette den første afgørelse vi i FDA kender til, hvor Motorstyrelsen anerkender, at afgiftskrav opstår på tidspunktet for ombygningen, og forældes efter 3 år jfr. Skatteforvaltningslovens § 31.
    Efter vores vurdering betyder det, at ejerne af veteranbiler, der har dokumentation for, at en evt. ombygning af deres bil er foretaget for mere end 3 år siden, kan sove mere roligt efter dagens afgørelse.

    Fra FDA's facebook side:

    Vi vandt!!!!!! 💪
    Som mange af jer måske kan huske, så var der en stor aktion fra Motorstyrelsen til US Car Camp i Øster Hurup sidste år.

    En af dem det gik ud over var Dorte med hendes Mustang.
    Dorte søgte hjælp at forstå anklagerne, råd og vejledning i forhold til det juridisk og henvendte sig blandt andet til FDA.

    "Jeg kontaktede først MHS, de ville skrive et par breve men ville ikke hjælpe juridisk, for skulle de hjælpe alle jo, og jeg hørte ikke ret meget fra dem. Stig fra FDA var på og god til at opdatere mig"
    - Dorte Falkenberg Lintner Rasmussen

    Ved hjælp af fotodokumentation, diverse møder og mails frem og tilbage har vi netop idag modtaget besked om at sagen henlægges pga. forældelsesfristerne.
    Det betyder at Dorte har fået besked om at der ikke vil blive pålagt yderligere afgift på hendes bil.
    "Min regning var på 34.000 kr for 7 punkter, uoriginalt rat, højtalere, scoop m.m., det eneste jeg har lavet om er scoopet, det blev sat på i 2011, til nu at skulle betale 0 kr, takket være FDA, en super hjælp og unik opbakning. Yessss "
    - Dorte Falkenberg Lindtner Rasmussen

    Det er er så vigtigt for vores fælles kamp for at få Motorstyrelsen og regeringen til at forstå.
    Vi er så glade, tillykke med sejren Dorte 🎉



    Facebook link, virker uden login:

    https://www.facebook.com/plugins/pos...01596088124509

Lignende Tråde

  1. ØstJylland møde
    Af 555corvette i forum Generelt Forum
    Svar: 30
    Sidste Indlæg: 16-10-2012, 20:46
  2. cccd tirsdags møde
    Af Allan i forum Generelt Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 27-07-2011, 11:30

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •