Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Problemer med tændingsbanken

  1. #1
    Erling Brandt
    Guest

    Problemer med tændingsbanken

    Har problemet ved høje omdr.værst efter længere tur hvor motoren er gennem varm, kører på shell V power,ny strømfordeler og tænder 36g. ved 2500 omdr. uden vakum ,har mont varmere tændrør på grund af udsætter, kan det måske gøre noget
    eller måske for fed blanding på anden spjæld?
    Motoren er en 434 kørt ca 10000km dyna målt til 560 hk ved ohio crankshaft går ellers perfekt.

    ebrandt
    Sidst rettet af Erling Brandt; 10-05-2011 kl 21:15.

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hej Erling,

    Jeg tror ikke tændingen er fuldt avanceret ved 2500 grader medmindre strømfordeleren ikke går længere op ved højere omdrejninger og det tror jeg den gør.

    Prøv at køre den op til 4000 rpm uden vacuum og se hvormeget den står til i tænding.

    Det gamle tricks med at stille den tilbage i tænding dvs. 30,32,34,36 osv. og så stille den tilbage såsnart den begynder at tændingsbanke ved let gas er også en måde at gøre det på.

    Generelt skal den tilbage mod nul hvis den tændingsbanker, dvs. fra 36 til 34 til 32 osv.

  3. #3
    Citer Skrevet af Erling Brandt Vis Indlæg
    Har problemet ved høje omdr.værst efter længere tur hvor motoren er gennem varm, kører på shell V power,ny strømfordeler og tænder 36g. ved 2500 omdr. uden vakum ,har mont varmere tændrør på grund af udsætter, kan det måske gøre noget
    eller måske for fed blanding på anden spjæld?
    Motoren er en 436 kørt ca 10000km dyna målt til 560 hk ved ohio crankshaft går ellers perfekt.

    ebrandt
    Hvor meget er kompression,?? den skal ikke være meget over 10, før det giver problemer.

  4. #4
    Erling Brandt
    Guest
    Min kompression er 10,9:1 prøver lige at tjekke om avanceringen er fuld ud ved 2500 omdr. håber det kan være det...

  5. #5
    Erling Brandt
    Guest
    David du fik ret ved 4000 omdr. viste den 40 grader det forklarer jo også at det kun er ved de højre omdr. den tændingsbanker TAK FOR DET
    Så alt er som det skal være

    Erling

  6. #6
    Jim Olsen
    Guest
    jeg arbejder på frank´s 454 med høj compression, men mangler at justere ventiler og tændingstidspunkt. hvor oplevede du at det optimale tændingstidspunkt var?

  7. #7
    jeg arbejder på frank´s 454 med høj compression, men mangler at justere ventiler og tændingstidspunkt. hvor oplevede du at det optimale tændingstidspunkt var?
    I tomgang og uden vacuum - 18 grader. BTDC
    Ved 2500 omdrejninger uden vacuum - 36 grader BTDC
    Vacuum giver 16 grader ekstra dvs. 34 grader BTDC i tomgang (tjek dette, det kan være forskelligt fra vaccum dåse til vaccum dåse, OBS nogle vaccum dåser kan justeres)
    Ved cruise med 2500 omdrejninger bør tænding stå 52 grader BTDC(36 + 16 ).
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

Lignende Tråde

  1. Problemer med hvinen fra koblingen..
    Af keddex1982 i forum Teknisk Forum
    Svar: 5
    Sidste Indlæg: 24-07-2010, 14:57
  2. Re. Problemer med powersteering
    Af John hansen i forum Teknisk Forum
    Svar: 3
    Sidste Indlæg: 10-07-2010, 23:33
  3. Start problemer
    Af 555corvette i forum Generelt Forum
    Svar: 1
    Sidste Indlæg: 10-07-2010, 22:14

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •