Resultater 1 til 13 af 13

Tråd: Mors dag.

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Mors dag.

    Hvad skal man ellers lave på mors dag

    ramme-on-011.jpg
    så nåede jeg så langt

  2. #2
    Hold op hvor går det hurtig, har du et Roskilde Team med i garagen

  3. #3
    Wauw - maj-solen gør sig godt på de linier

    Genbruger du dine 18" centerline, eller skal du have noget endnu mere tidstypisk i skærmkasserne? De står godt til stilen med de red-line dækkene monteret
    ____________________
    Anders Langkjær Tange

    (CCCD #32)

    Garagen:
    2001 Corvette Z06
    2015 Mercedes C450 T AMG


    "...støt flere miljøvenlige biler på vejene - så der er mere 99 oktan til os andre..."

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Anders Vis Indlæg
    Wauw - maj-solen gør sig godt på de linier

    Genbruger du dine 18" centerline, eller skal du have noget endnu mere tidstypisk i skærmkasserne? De står godt til stilen med de red-line dækkene monteret
    tjow, jeg skal nok have rallyhjul på og så have et reservesæt med lidt slicks evt. ala dem her men nu må vi se der er "lidt" vej endnu til

    yellow-09.jpg

  5. #5
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hold op hvor går det hurtig, har du et Roskilde Team med i garagen
    med lidt tålmodighed går det, tror det hjælper når man har prøvet det før så sparer man meget tid, tror jeg

  6. #6
    Hej David

    Du har prøvet at rammeløfte en C3 og nu en C2, er C2 karrossen nemmere at få på rammen end C3"eren eller er de ens, for jeg syntes ikke at det var nemt at få karrossen på rammen, og slet ikke når man er alene.

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej David

    Du har prøvet at rammeløfte en C3 og nu en C2, er C2 karrossen nemmere at få på rammen end C3"eren eller er de ens, for jeg syntes ikke at det var nemt at få karrossen på rammen, og slet ikke når man er alene.
    Jeg synes nu ikke at der er så stor forskel, C2'eren er måske en anelse nemmere at gå til, men hvis man har ramme på dollies som så den kan køre i alle retninger og man endda kan løfte og sænke hvert hjul efter behov er det ikke så slemt, det som tog længst tid var at finde ud af at det første bodymount ved brandvæggen skal være i aluminum, det næste (som ikke bruges i coupe modellerne) kun skal have shims og de to næste skal have gummimounts, det er ikke logisk men vha. NCRS og assembly manualen gik det, her er lidt flere billeder:

    ramme-on-008.jpg

    ramme-on-005.jpg
    ramme-on-009.jpg
    ramme-on-015.jpg

  8. #8
    Tænk, jeg synes bare de fælge er lige i øjet.

    Fede billeder, David. Flot arbejde!

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  9. #9
    Rigtige gode billeder, det sidste billede er rigtig godt, hold op hvor er den blevet flot, her kan man rigtig se bilens skarpe kanter, nu når du nævner shims, så kan jeg se at døren flugter rigtig godt, utroligt hurtigt du har fundet de mål, jeg brugte flere dage,. hvor har du hæftet kranen fast inde i bilen,????
    Ja det er noget nemmere når man kan skubbe rundt med rammen, du har også været heldig med vejret, lidt mere plads udenfor.
    Ligger du så motor og gearkasse i samlet, eller delvis.

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Rigtige gode billeder, det sidste billede er rigtig godt, hold op hvor er den blevet flot, her kan man rigtig se bilens skarpe kanter, nu når du nævner shims, så kan jeg se at døren flugter rigtig godt, utroligt hurtigt du har fundet de mål, jeg brugte flere dage,. hvor har du hæftet kranen fast inde i bilen,????
    Ja det er noget nemmere når man kan skubbe rundt med rammen, du har også været heldig med vejret, lidt mere plads udenfor.
    Ligger du så motor og gearkasse i samlet, eller delvis.
    Kranen løfter i et Storm P kædearrangement vi har bikset samme, det var samme måde jeg gjorde på 68'eren, old habits Die Hard

    Motor, gear osv. er klart men der udestår rigtigt meget monteringsarbejde/tilpasning, men det er også sjovt arbejde

  11. #11
    Måske skulle jeg lige nævne at min mors dags gave var, så at få æren af at styre denne storm P opfindelse mens den blev sænket på plads over rammen hi hi
    så pointen i historien er... at bag en hver mand og hans præstationer står en kvinde

  12. #12
    Citer Skrevet af mamamia Vis Indlæg
    Måske skulle jeg lige nævne at min mors dags gave var, så at få æren af at styre denne storm P opfindelse mens den blev sænket på plads over rammen hi hi
    så pointen i historien er... at bag en hver mand og hans præstationer står en kvinde
    Blomster skal der til, fra os til dig



  13. #13
    Måske skulle jeg lige nævne at min mors dags gave var, så at få æren af at styre denne storm P opfindelse mens den blev sænket på plads over rammen hi hi
    så pointen i historien er... at bag en hver mand og hans præstationer står en kvinde
    AHH det er forklaringen på det hurtige arbejde med at få karrossen på,. godt gået Mia,

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •