Resultater 1 til 9 af 9

Tråd: Utæt benzintilførsel

  1. #1

    Utæt benzintilførsel

    Hej
    Jeg kan ikke få samlingen tæt, der hvor benzinrørerne spændes på carburator (holly 850)
    det er jo en flance man spænder til med "møtrikken" der sidder uden om røret. Sidder der en pakning i carburator der evt. skal skiftes. Eller er den fordi jeg ikke får tætnet gevindet ordenligt?
    mvh
    Steffen

  2. #2
    Er det ikke din "konus" i benzin røret der ikke slutter tæt?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  3. #3
    Jeg fik skiftet karburator igår og der kom der lidt rødt gevindtætning på fra Loctite og det holder tæt.
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  4. #4
    Hej John
    Jo det er det muligvis, det hjælper jo så ikke at gevind er tæe, hvis der stadig er en utæthed der. Jeg prøver at samle igen med lidt gevindtætning.
    mvh
    Steffen

  5. #5
    Hej,

    Jeg mener at din omløber (gevind møtrikken) skal jo spænde benzin rør's konusen helt tæt op i mod din karburator. Så din konus bliver helt tæt oppe imod din karburator. Det er ikke dit gevind der skal være "tæt"
    Jeg tror det er din konus på dit benzin rør der ikke er som det skal være. Hvis du bruger gevindtætning, så er det kun lim der forhindre at der ikke kommer benzin ned på din udstødningsmanifold !!
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  6. #6
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Jeg fik skiftet karburator igår og der kom der lidt rødt gevindtætning på fra Loctite og det holder tæt.
    Jeg ville kun bruge lim som en ekstra sikkerhed. Jeg ville ikke bruge lim til at stoppe en "leak" med.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Hej,

    Jeg mener at din omløber (gevind møtrikken) skal jo spænde benzin rør's konusen helt tæt op i mod din karburator. Så din konus bliver helt tæt oppe imod din karburator. Det er ikke dit gevind der skal være "tæt"
    Jeg tror det er din konus på dit benzin rør der ikke er som det skal være. Hvis du bruger gevindtætning, så er det kun lim der forhindre at der ikke kommer benzin ned på din udstødningsmanifold !!
    enig med John... Jeg har købt repro (original type) benzin rør til en 68'er i rustfri. De skulle spændes noget hårdere end jeg havde lyst til før de holdte tæt.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  8. #8
    Jeps jeg er også enig i at det er konus på benzinrør der skal kunne spændes tæt. Jeg må prøve at skille og samle igen.
    Det jeg var lidt ude efter det var om der evt. sad en del -af et lidt blødede materiale- i carburator der kunne skiftes og så var med til at slutte tæt om benzinrørets konus. men jeg har ikke kunnet finde noget.

  9. #9
    Jeps jeg er også enig i at det er konus på benzinrør der skal kunne spændes tæt. Jeg må prøve at skille og samle igen.
    Det jeg var lidt ude efter det var om der evt. sad en del -af et lidt blødede materiale- i carburator der kunne skiftes og så var med til at slutte tæt om benzinrørets konus. men jeg har ikke kunnet finde noget.
    Det er jern som er i din karburator.

    Men din konus er nok bare lidt skæv, jeg er sikker på du kan lave den, ved at "fedter" lidt med den.
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

Lignende Tråde

  1. Utæt servo
    Af Jan i forum Teknisk Forum
    Svar: 10
    Sidste Indlæg: 21-04-2011, 16:47

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •