Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Resultater 1 til 30 af 31

Tråd: Manuel og bigblock

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Manuel og bigblock

    Tror jeg dropper Doug Nash'en og vælger en Jerico istedet, de kan holde og vejer ikke så meget,
    Klik Billede for en større version

Navn:	4speed.jpg
Vist:	159
Str:	19.9 KB
ID:	1720


    de siger at man ikke kan skifte hurtigt med en manuel men prøv lige at se her:

    den duer også til gaden:

  2. #2
    Hehem, fed video den dér "randy shift". Det er sgu rock'n'roll

    Betyder det "liderligt skift", Randy shift??
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    "fandens godt" ville jeg oversætte det med hvis det kom fra en amerikaner (det er også et fornavn), det betyder vist noget andet på engelsk i England.

    Synonym: Wow!!!Damn man, Randy's good at everything!

  4. #4
    Okay. Under alle omstændigheder lyder det frækt. Og det ser ud til at være en fandens god gearkasse!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  5. #5
    Hvad skal man med alle de gear? Sæt den i 2 gear ud af svinget, tryk klampen i bund og når den så 4-5 sekunder senere kører 120 så sætter man den i 4. og cruiser derudaf
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Shark Vis Indlæg
    Hvad skal man med alle de gear? Sæt den i 2 gear ud af svinget, tryk klampen i bund og når den så 4-5 sekunder senere kører 120 så sætter man den i 4. og cruiser derudaf

  7. #7
    Den Gearkasse lyder som om den er med lige skåret tandhjul, er det rigtig, ??

  8. #8
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Den Gearkasse lyder som om den er med lige skåret tandhjul, er det rigtig, ??
    Ja det er rigitigt, en rock'n'roll gearkasse

    Klik Billede for en større version

Navn:	4speedDR.jpg
Vist:	146
Str:	22.0 KB
ID:	1721

  9. #9
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Ja det er rigitigt, en rock'n'roll gearkasse

    Klik Billede for en større version

Navn:	4speedDR.jpg
Vist:	146
Str:	22.0 KB
ID:	1721
    Er det en sekventiel gearkasse? :-)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  10. #10
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Er det en sekventiel gearkasse? :-)
    Man kan godt skifte fra 4 til første f.eks det er ikke som en motorcykelgearkasse, troede ikke man kunne køre med det på gaden men efter at have læst og hørt lidt på youtube tror jeg det går og passer til stilen, min landrover siger mere i gearkassen og det betyder ikke så meget når man kører uden tag alligevel

  11. #11
    Allan
    Guest
    Hyler de ligeskårne gerakasser ikke en hel del ? ..........Betyder selvfølgelig ikke det store hvis kvinden sidder ved siden af og man trykker til den som shark beskriver :-)

  12. #12
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    Hyler de ligeskårne gerakasser ikke en hel del ? ..........Betyder selvfølgelig ikke det store hvis kvinden sidder ved siden af og man trykker til den som shark beskriver :-)
    Tror mere den siger som en Doug Nash som trænger til nye lejer eller en M22 rock-crusher og det er okay, specielt hvis man spiller lidt musik ala:


  13. #13
    Jeg har kørt med en special bygget 5 trins gearkasse med lige skåret tænder, den hyler lidt, ligesom et leje der er gået, min havde et lang 1 og 2 gear, 80 k/m i 1, og 120 k/m 2 gear, ja og det var i en gammel Ford Taunus, man kunne skifte gear uden kobling, men det synses jeg var synd, næsten ingen tab i omdrejninger imellem gearskiftene, men de kan holde til en masse tæsk.

  14. #14
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Jeg har kørt med en special bygget 5 trins gearkasse med lige skåret tænder, den hyler lidt, ligesom et leje der er gået, min havde et lang 1 og 2 gear, 80 k/m i 1, og 120 k/m 2 gear, ja og det var i en gammel Ford Taunus, man kunne skifte gear uden kobling, men det synses jeg var synd, næsten ingen tab i omdrejninger imellem gearskiftene, men de kan holde til en masse tæsk.
    Det lyder spændende Kim, jeg har aldrig selv prøvet det andet end da jeg kørte motorcykel, nu må vi se om det kan realiseres jeg må nok hellere få ringet til Jerico og høre lidt nærmere såvidt jeg kan regne ud ville det billigste være at købe en på ebay og få den renoveret på Jerico, synes også det er lidt cool at de er delvist i magnesium!

  15. #15
    Bla bla .......

    Kom ud og kør

    Brian
    Corvette 1980 100% standart unleaded only

  16. #16
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af merc Vis Indlæg
    Bla bla .......

    Kom ud og kør

    Brian
    Hvilke datoer er der race i Greve, vi skal have det ind i kalenderen, det bliver en festdag

  17. #17
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det lyder spændende Kim, jeg har aldrig selv prøvet det andet end da jeg kørte motorcykel, nu må vi se om det kan realiseres jeg må nok hellere få ringet til Jerico og høre lidt nærmere såvidt jeg kan regne ud ville det billigste være at købe en på ebay og få den renoveret på Jerico, synes også det er lidt cool at de er delvist i magnesium!
    Magnesium !! lyder dyrt ...hvad koster den gearkasse da ?

  18. #18
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Det lyder spændende Kim, jeg har aldrig selv prøvet det andet end da jeg kørte motorcykel, nu må vi se om det kan realiseres jeg må nok hellere få ringet til Jerico og høre lidt nærmere såvidt jeg kan regne ud ville det billigste være at købe en på ebay og få den renoveret på Jerico, synes også det er lidt cool at de er delvist i magnesium!
    Man kan også vende det 180 grader, har du råd til ikke at gøre det, i mit tilfælde kostede det 4 stk 5 trin gearkasser, a dengang 5000kr stk,, de kunne ikke holde til motoren, men efter skiftet til lige skåret var der ikke nogen problemer,. måske ryger man ud i samme problemer ligesom brians gearkasser.

  19. #19
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Man kan også vende det 180 grader, har du råd til ikke at gøre det, i mit tilfælde kostede det 4 stk 5 trin gearkasser, a dengang 5000kr stk,, de kunne ikke holde til motoren, men efter skiftet til lige skåret var der ikke nogen problemer,. måske ryger man ud i samme problemer ligesom brians gearkasser.
    Ja enig, problemet med en seks trins Richmond i en C2'er er at der skal laves todelt gearkassebro hvis den skal kunne tages ud med motoren i, min gamle Doug Nash skulle have skiftet lejer hvert 2'd år bag en 500hk bigblock, det kunne være rart at køre lidt længere og bruge tiden på noget andet

    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    Magnesium !! lyder dyrt ...hvad koster den gearkasse da ?
    De ligger på omkring $2700 men skal så nok et tur over Jerico inden turen til DK

  20. #20
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Ja enig, problemet med en seks trins Richmond i en C2'er er at der skal laves todelt gearkassebro hvis den skal kunne tages ud med motoren i, min gamle Doug Nash skulle have skiftet lejer hvert 2'd år bag en 500hk bigblock, det kunne være rart at køre lidt længere og bruge tiden på noget andet



    De ligger på omkring $2700 men skal så nok et tur over Jerico inden turen til DK
    Jeg betalte 10.000kr plus moms for et komplet tandhjulssæt, plus en anden højgearsaksel, og så kom der timebetaling for at samle gearkassen, den røg op ca. 20.000 kr i 1989. så den pris lyder ikke afskrækkende.

  21. #21
    Hej David
    Faldt lige over denne glade ejer af en Jerico transmission. Display Modes Thread Tools


    11-09-2000, 01:15 AM #1
    Paolo Castellano

    Enthusiast


    Join Date: Nov 2000
    Location: Elburn, Il, USA
    Posts: 1,068





    Just had My Jerico 5-speed road racing transmission installed!
    Hello all, This is my first post on the new Viper board! The toughest part was finding the posting icon. Anyway, I am jumping for joy because SVS just finished the installation of my Jerico 5-speed road race transmission. Ron Sr took me for a ride and the first thing I noticed is how quick the shift occurs and that the front end seemed to come up off the ground 1st-2nd and 2nd-3rd. I know it did not really lift, but it felt like it did! Being a passenger is one thing, being a driver is quite another. All I can say here is that I have for the last few months since I have been contemplating the switch, my wildest imagination could not have prepared me for what I was about to experience: My brain still can not comprehend how INSTANTANEOUS is the nature of the shift. I have practiced in my mind how I thought it would be=> I was way off! With the stock trans, you accelerate, take your foot off the gas, clutch in, shift, clutch out, accelerate, right? With this Jerico, all you have to do is slightly lift your foot off the gas, start to move the shifter and before you can even comprehend you have to put the gas pedal back down the 1/8 inch you lifted, your head is being slammed into the seat back! It is incredible! The throw is much shorter than that of the SVS shifter for the stock trans that most of the people on this board including myself thinks is the best. This Jerico transmission is used in just about all of the Nascar and Winston Cup Race cars. It has straight cut gears with Dog Ring sleeves that accomplish the shifting. The stock T-56 has helical shaped gears whose intrinsic shape leads to more drag as the power goes from the engine through the transmission. According to Jerico, the Jerico 5-speed road race transmission loses only .5 horsepower from the engine to the wheels compared to the stock one that loses 25 horsepower to the wheels. I have dynoed the car before the swap and will let you all know what it actually turns out to be when I dyno the new setup. If there are any other guys out there who have gone through 5 stock transmissions like I have or who will get their warranties and/or service contracts cancelled like what recently happened to me, Upgrade these parts and then you will not have to worry about transmissions anymore! SVS has done all the developmental work. Anybody interested in this should come to Chicago for a ride with me, If you like it, then have SVS do another flawless job for you as they have done for me time and time again. Paolo
    P.S. The whine of the straight cut gears Sounds Awesome!




  22. #22
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hej Kim,

    Tak for linket, det er ret gået at der kun tabes 1/2 hk i gearkassen

  23. #23
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    prøver lykken med denne her, svarer til en M22 og så er rammen på hjul her til aften

    Magnesium topdæksel, 400 yoke . 2.73 1st / 1.71 2'd / 1.28 3'd. 26 spline, Hurst Speedway Pro Billet Shifter, man kan lave 4 gearet om til overdrive hvis det er for lavt!

    Klik Billede for en større version

Navn:	047.JPG
Vist:	98
Str:	212.8 KB
ID:	1724
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede miniaturebilleder 048.JPG   049.JPG   050.JPG   052.JPG  

  24. #24
    David vi vil have billeder af din fine ramme med hjul

  25. #25
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    David vi vil have billeder af din fine ramme med hjul
    Ja, vi vil så!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  26. #26
    Her er min ramme på hjul.....!

    Klik Billede for en større version

Navn:	P5020027.jpg
Vist:	16
Str:	371.8 KB
ID:	1729

    på vej til sandblæsning, hentes på fredag.
    Jeg kan se, at det er nu man skal overveje ændring af transmission.
    /Preben

  27. #27
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    ja den var meget god Preben

    her er lidt fra den lille værksted:

    jeg startede ude men så kom regnen

    Klik Billede for en større version

Navn:	rammepåhjul0-001.jpg
Vist:	80
Str:	1.00 MB
ID:	1735
    så nu er den kommet på hjul inde

    Klik Billede for en større version

Navn:	rammepåhjul0-002.jpg
Vist:	79
Str:	1.12 MB
ID:	1732





    Klik Billede for en større version

Navn:	rammepåhjul-002.jpg
Vist:	78
Str:	443.2 KB
ID:	1736

    Mr talldeck I presume
    Klik Billede for en større version

Navn:	rammepåhjul-006.jpg
Vist:	78
Str:	556.8 KB
ID:	1737
    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede miniaturebilleder rammepåhjul-007.jpg   rammepåhjul-004.jpg   rammepåhjul-003.jpg   rammepåhjul-005.jpg   colorful-music-notes-cutout.jpg  


  28. #28
    Skønt med billeder, er der tandrem på istedet for kæde, ??? og er det Toms Diff du har på, syntes de trækaksler ser noget voldsomme ud, kraftigere end mine.??

  29. #29
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Skønt med billeder, er der tandrem på istedet for kæde, ??? og er det Toms Diff du har på, syntes de trækaksler ser noget voldsomme ud, kraftigere end mine.??
    ja det er Tom's axle kit og Tom's diff som sidder på, de siger det holder 1000 hk så det holder nok til mig
    Klik Billede for en større version

Navn:	flag-logo.gif
Vist:	53
Str:	45.5 KB
ID:	1740

    http://www.tomsdifferentials.com/

    Tandremmen er en Jesel, dem sværger jeg til, det er mere præcist end en forkæde, giver lidt højere effekt og sender ingen viberationer fra krumptap til knast (som jo ikke er afbalanceret og derfor har rigeligt med vibrationer at holde styr på)

    Klik Billede for en større version

Navn:	beltdrive_homepage1.jpg
Vist:	53
Str:	26.8 KB
ID:	1741

    http://www.jesel.com/innovation/

    Jeg så lige vejrudsigten tror jeg sætter karossen på i weekenden

  30. #30

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •