Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Resultater 31 til 60 af 60

Tråd: Back to the roots.

  1. #31
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    cool nok David ..., men har bilen været org. gul , eller er det en anden dør ?
    Jeg er tror det er den originale dør, originalt var den jo Riverside Red en art flodbunds-rød-orange og det ser ud somom der stadig er grundfarve på den, den grønne farve indvendigt er den samme grundfarve som birdcagen har

  2. #32
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej David

    Ud fra dine billeder, ser det ud til at være flere justerings muligheder på en C3, eller tager jeg fejl, har den været Body løftet før du fik den, siden døren gabte så meget, inden du skal til at lime dørskin på igen, skal der så laves nogen ændringer på dør rammen, for der bliver vel lidt tilpasning, inden du limer hele vejen rundt, smid lige billeder på af tilpasnings forløbet, utroligt spændende tråd
    Hej Kim,

    Såvidt jeg har fundet ud af kan man justere dørene på en C2'er med shims indvendigt så man kan få en anden hælding både oppe og nede, derudover er hullerne i hængslerne aflange så den kan køres frem og tilbage og hvis det ikke er nok kan selve den plade som boltene til hængslerne sidder i rykkes både op og ned, så der burde være muligheder nok, men hvis døren sidder for langt ude i forhold til skærmene er der kun den mulighed at slibe på dørhængslerne (hvis det er 1 mm eller mindre) ellers er det af med doorskin og tilpasse den flade som doorskin lægger an på for at få den længere ind. Hvis man kigger på en survivor C2 så sidder dørene ikke altid helt godt, ja der blev endda lavet en fejl fra fabrikken så karroriet på couperne var lidt for lavt, det kunne dog rettes, på det amerikanske corvetteforum.com skriver en af dem som var med til at samle C2'erne på samlebåndet og der var en fast procedure for at rette dem

  3. #33
    Hej David

    Tak for svar, ja så er der jo en del justerings muligheder, og så små skønheds fejl fra fabrikken side af. Jeg / vi glæder os til de næste afsnit billeder kommer, her på forum.


  4. #34
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Så er det tid til en lille update på mit lille projekt , det har taget en del tid at få døren til at passe/flugte ordentligt, flere ting har ikke passet/været i uorden. Døren er grundlæggende bygget op med et metalskelet, hvor alt er monteret dvs. dørhængsler, lukke/låsemekanisme mv. på dette metalskelet er der nittet en glasfiberskal på, glasfiberskallen har nogle brede fold/flanger hvor selve dørsiden/doorskin er limet på. Der var en del at rette op på, selve metalskelettet var vredet, det tog mig lidt tid at finde ud af at man skal bruge lidt vold, ligemeget hvad jeg gjorde var døren for langt ude forneden mod bagdækket, diverse shims osv. alt blev prøvet indtil jeg læste om hvad man gjorde på fabrikken, der var man ikke så sart man bøjede det simpelthen i hånden, det er nemt med yderdøren/doorskinnet af så er det bare at vride metallet lidt og så passede pengene!. En del af de nitter som holder metalskelet og glasfiberskallen sammen var løse og der var en enkelt ret vigtig skrue havde ikke noget at sidde i så den nederste del af rudehejset sad også løst, intet under at døren lød som søm og skruer når man lukkede den, men det er slut nu, se billederne for at få et indblik i hvor nemt det det er
    IMG_4758.jpg
    Se en himmel som denne på en oktoberaften er helt sommerlig så jeg må i garagen:

    IMG_4818.jpg

    disse to nitter sad løse, det er nemt at rette op på, hold et stykke metal på den ene side og giv dem et par dask med en hammer på den anden, så er de som fabriksnye igen

    IMG_4831.jpg
    efter en lang kamp sidder indersiden af døren som den skal, resten må maleren klare

    IMG_4790.jpg
    et lille spejl er næsten uundværligt når man skal på jagt efter tabte skruer bolte mv. inde i birdcagen

    IMG_4832.jpg
    et sidste check inden dørsiden kommer på igen

    IMG_4833.jpg
    doorskin/dørsiden afrenset fra den originale lim, så er den nemmere at montere med frisk

    IMG_4794.jpg
    flugter det, det hjælper ihvertfald

    IMG_4795.jpg
    prøvemontering løst inden endelig limning, vi er tæt på

    IMG_4786.jpg
    efter at bytte dørhængslerne, det gav lidt, blev jeg nødt til at tage 5 mm af det nederste for at få døren ind


    IMG_4829.jpg
    det alustykke blev limet på vha. glasfiberspartel for at udbedre en lille skade, skinnen til ruden sad løst i bunden af døren
    IMG_4817.jpg
    værktøj er alt, her er det Snap On knuckle med swiveltop, mellemstykket kan også vinkle lidt også, så er der en supermagnet, spejl og ikke mindst mia's geniale idé nemlig at bruge et sæt af de puder som tømrere bruge for at få døre til at sidde rigtigt, de var uundværlige

    IMG_4787.jpg
    døren har været af og på et par gange efterhånden

    IMG_4792.jpg
    det flugter efterhånden rimeligt

    IMG_4834.jpg
    glasfibersparlet på alle flangerne, klar til at sætte dørsiden på igen

    IMG_4835.jpg
    her er dørsiden kommet på igen, så skal det bare hærde op
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst rettet af david; 21-10-2010 kl 17:11.

  5. #35
    Fed tråd
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  6. #36
    Hej David'

    Glimrende billede serie, godt stykke fiber arbejde du har fået lavet, og det er sådan noget jeg har savnet i mit project, jeg vil tro der er mange som har en del fiber arbejde på deres biler, som de gerne vil lave selv, men tør ikke rigtig at springe ud i det, så er sådan en billede serie guld værd Når man skal lave fiber arbejde på sin bil, gælder det om at starte rigtig, få indkøbt de rigtige ting, fiber dug, polyester, fiberspartel, hærder, accetone, div slibeskiver, beskyttelse værn, maske, briller, disse ting skal indkøbes hos evt bådbygger, eller glasfiber centre, byggefirmaer ligger ikke inde med det hele. og så skal man lige spørge om fremgangs måden, så går det hele bare derudaf

    Tak til David

    Kim

  7. #37
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej David'

    Glimrende billede serie, godt stykke fiber arbejde du har fået lavet, og det er sådan noget jeg har savnet i mit project, jeg vil tro der er mange som har en del fiber arbejde på deres biler, som de gerne vil lave selv, men tør ikke rigtig at springe ud i det, så er sådan en billede serie guld værd Når man skal lave fiber arbejde på sin bil, gælder det om at starte rigtig, få indkøbt de rigtige ting, fiber dug, polyester, fiberspartel, hærder, accetone, div slibeskiver, beskyttelse værn, maske, briller, disse ting skal indkøbes hos evt bådbygger, eller glasfiber centre, byggefirmaer ligger ikke inde med det hele. og så skal man lige spørge om fremgangs måden, så går det hele bare derudaf

    Tak til David

    Kim
    Selvtak Kim, og så er der jo musikken min favoritstation iøjeblikket på værkstedet er us rock stationen the eagle : http://www.181.fm/playing.php?station=181-eagle , nu er det hærdet op og ser rimeligt ud , så snart videre til næste dør

  8. #38
    så er det nu det er ok med en 2 døre

  9. #39
    Fed tråd, og enig med Kim, jeg er også sikker på at der et behov for fiber rep. som vi ikke tør gå igang med.
    Måske en ide til fremtidige arrangementer i CCCD?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  10. #40
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Cool


    Her er så beretningen om klargøring af passagerdøren på min C2 til maler

    her er et billede af forskellen fra før og efter:
    foer_efter.jpg

    som man kan se på billedet var der for stor afstand imellem oversiden af forskærmen og døren
    men ellers var der ikke så meget at komme efter i forhold til førerdøren, det flugter rimeligt her
    doorpanel_64-002.jpg
    mellem bagskærm og dør ser det også rimeligt ud
    doorpanel_64-001.jpg
    men fra denne vinkel er det tydeligt at der skal gøres lidt for at få forskærmen til at flugte bedre med døren, det skal helst være så maleren kan klare resten med sprøjtespartel men der helst ikke for meget sprøjtespartel på , det har det med at synke
    doorpanel_64-006.jpg
    de rustfrie lister afmonteret, utroligt så god stand birdcage er i, den må have levet et godt liv i det sydlige usa eller stået stillet i en veludluftet garage det meste af tiden, men godt amerikansk stål og den grønne grundmaling (som minder om det som bruges på flyvemaskiner) er også med til at gøre en forskel
    doorpanel_64-005.jpg
    før man lægger glasfiberspartel på skal malingen, de gamle gummilister og det klister som bruges til at sætte listerne på med fjernes, her er det oversiden af skærmen med lukket dør,
    afstanden mellem dør og forskærm ses tydeligt

    doorpanel_64-009.jpg
    her er glasfiberspartel lagt på for at gøre afstanden mindre mellem dør og forskærm

    doorpanel_64-013.jpg

    her med lukket dør, der er ikke så meget plads, det bliver spændende at se når det er hærdet op (bedst med åben dør )

    doorpanel_64-015.jpg

    Efter en god nats hærdning og lidt slibning ser det således ud, godt nok for maleren at starte på, måske skal der lidt mere på øverst men ellers er døren tæt på, noget nemmere end i føresiden

    doorpanel_64-016.jpg
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  11. #41
    Allan
    Guest
    satme en spændende tråd med den rigtige corvette ånd ,og indhold om det at være medlem af en corvette klub ... . Tak David

  12. #42
    Hej David

    Utroligt hvad lidt fiber og sliberi kan gøre, er du ikke ved at løbe tør for fiberspartel, synes godt nok at du har nået langt på den dåse, hvor meget lys har du imellem skærm og dør, lidt svært at vudere på billeder, herfra ser det ikke ud til meget, jeg tænker på at maleren kommer jo en del på også, sprøjtespartel,grunder,maling,lak osv, det ville være synd efter alt det arbejde, hvis det blev for stramt; men det har du jo nok med i dine overvejelser.
    Ja den birdcage ser godt ud, betragtet af sin alder hvornår regner du med at sense den til maler.

    Kim

  13. #43
    Hej David

    det bliver sku flot, det er fed tråd
    Michael Pedersen Syd Danmark
    1968 T Top

  14. #44
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej David

    Utroligt hvad lidt fiber og sliberi kan gøre, er du ikke ved at løbe tør for fiberspartel, synes godt nok at du har nået langt på den dåse, hvor meget lys har du imellem skærm og dør, lidt svært at vudere på billeder, herfra ser det ikke ud til meget, jeg tænker på at maleren kommer jo en del på også, sprøjtespartel,grunder,maling,lak osv, det ville være synd efter alt det arbejde, hvis det blev for stramt; men det har du jo nok med i dine overvejelser.
    Ja den birdcage ser godt ud, betragtet af sin alder hvornår regner du med at sense den til maler.

    Kim
    Helt enig Kim, men jeg regnede med at maleren hellere vil tage lidt af end at skulle lægge meget på, de plejer jo at starte med at slibe den ned så de kan give den første byge sprøjtespartel. Mht. maler så hurtigt så muligt det bliver i November, men karrosseriet skal "lige" over på en dolly, den skal afmonteres helt for lister mv. og så er der et par steder som skal have nogle måtter fordi der er sprækker, gamle skader mv. Jeg tror af fiberspartlen rækker men hvis du har mulighed for at tage noget med den 14 ville det være fint. Iøvrigt tak til de som har hjulpet, jeg har pt 3 forskellige muligheder mht. seriøse malere, det er lidt den omvendte verden. Når den er videre til maleren er det rammens tur, den skal blueprintes i Cellette bænk eller noget lignede så den bliver perfekt

  15. #45
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Helt enig Kim, men jeg regnede med at maleren hellere vil tage lidt af end at skulle lægge meget på, de plejer jo at starte med at slibe den ned så de kan give den første byge sprøjtespartel. Mht. maler så hurtigt så muligt det bliver i November, men karrosseriet skal "lige" over på en dolly, den skal afmonteres helt for lister mv. og så er der et par steder som skal have nogle måtter fordi der er sprækker, gamle skader mv. Jeg tror af fiberspartlen rækker men hvis du har mulighed for at tage noget med den 14 ville det være fint. Iøvrigt tak til de som har hjulpet, jeg har pt 3 forskellige muligheder mht. seriøse malere, det er lidt den omvendte verden. Når den er videre til maleren er det rammens tur, den skal blueprintes i Cellette bænk eller noget lignede så den bliver perfekt
    Hej David

    Jeg Talte med en gammel gut, der har været mekanikker, og har også gjort i fiberarbejde, han sagde hvis man har revner i glasfiberen, skal man bore et lille hul i enderne af revnen, så løber de ikke længere, bare lige et tip her fra det jydske,.
    Jeg smutter lige ud og henter en dåse fiber til dig, hvis jeg køber 2 kg skulle du nok klare dig,. det er træls at stå og mangle, ja du bliver nød til at forklare maleren at de døre skal slibes så de passer, min maler havde vist nok sprøjtet uden mask, den dag jeg gav ham info om hvordan og hvorledes bilen skulle slibes, og så var det et minus at han lå 100 km fra mig, så det med at kigge forbi skete ikke så tit,. få en maler der ikke bor for langt væk, det gør tingene nemmere.

    Kim

  16. #46
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Tak for tippet

  17. #47
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Så er det ved at være tid til at afslutte arbejdet med at få c2'ere tilbage til original, jeg er ved at være færdig foran og mangler kun bagskærme så måske får maleren karrosen allerede før nytår:

    Her en lille hyggereparation i fronten, efter at have gået hele Corvetten igennem tror jeg den har haft et hårdt raceliv, den har kørt med sidepipes og kardanen har været eksploderet på et tidspunkt, og så alle de små huller og skrammer, et perfekt tidspunkt at lave det på når alt er afmonteret og den står på dolly i arbejdshøjde, her har jeg brugt en aluskinne i bunden, lagt glasfiberspartel på til at starte med og har så sluttet af med et par måtter, vådt i vådt, når det har trukket lidt kan man lige pensle med polyesterblanding for glat overlade:
    IMG_5046.jpg

    venstre inderskærm, først et par måtter og senere glasfiberspartel, så vandet ikke kan stå og ødelægge lakken men løber af, men let nok at arbejde med:

    IMG_5044.jpg
    inderskærmen sad lidt for løst imod forskærmen efter min smag så jeg løsnede den helt, rensede det hele af og satte det sammen igen, lyder nemt men det tager lige lidt tid bla. fordi man skal opfinde en måde at holde det sammen på imendes glasfiberspartlen hærder op:
    IMG_5050.jpg

    venstre hjørne var på vej til at skille sig ad efter mange hårde år, så igen det måtte sættes lidt bedre sammen igen:

    IMG_5047.jpg
    her i en anden vinkel, at tage forlygerne af en C2'er er ikke helt nemt
    IMG_5051.jpg

    en lille reperation på sideskørtet igen lavet med en aluskinne bagved og et par skruesvinger
    IMG_5049.jpg

    men der var også lidt tid til at lege lidt med min 6 trins Richmond, synes at have læst at den ikke kan være under en C2

    IMG_4968.jpg
    men efter at have sat den helt op med skifterplade på synes jeg ikke det ser så slemt ud

    IMG_4977.jpg
    Der er mere plads her end i C3'eren som jeg husker det
    IMG_4974.jpg
    det mest kritiske sted synes at være bak/sjettegearet med det ser ikke svært ud
    IMG_4979.jpg
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  18. #48
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg

    Så er det ved at være tid til at afslutte arbejdet med at få c2'ere tilbage til original, jeg er ved at være færdig foran og mangler kun bagskærme så måske får maleren karrosen allerede før nytår:

    Her en lille hyggereparation i fronten, efter at have gået hele Corvetten igennem tror jeg den har haft et hårdt raceliv, den har kørt med sidepipes og kardanen har været eksploderet på et tidspunkt, og så alle de små huller og skrammer, et perfekt tidspunkt at lave det på når alt er afmonteret og den står på dolly i arbejdshøjde, her har jeg brugt en aluskinne i bunden, lagt glasfiberspartel på til at starte med og har så sluttet af med et par måtter, vådt i vådt, når det har trukket lidt kan man lige pensle med polyesterblanding for glat overlade:
    IMG_5046.jpg

    venstre inderskærm, først et par måtter og senere glasfiberspartel, så vandet ikke kan stå og ødelægge lakken men løber af, men let nok at arbejde med:

    IMG_5044.jpg
    inderskærmen sad lidt for løst imod forskærmen efter min smag så jeg løsnede den helt, rensede det hele af og satte det sammen igen, lyder nemt men det tager lige lidt tid bla. fordi man skal opfinde en måde at holde det sammen på imendes glasfiberspartlen hærder op:
    IMG_5050.jpg

    venstre hjørne var på vej til at skille sig ad efter mange hårde år, så igen det måtte sættes lidt bedre sammen igen:

    IMG_5047.jpg
    her i en anden vinkel, at tage forlygerne af en C2'er er ikke helt nemt
    IMG_5051.jpg

    en lille reperation på sideskørtet igen lavet med en aluskinne bagved og et par skruesvinger
    IMG_5049.jpg

    men der var også lidt tid til at lege lidt med min 6 trins Richmond, synes at have læst at den ikke kan være under en C2

    IMG_4968.jpg
    men efter at have sat den helt op med skifterplade på synes jeg ikke det ser så slemt ud

    IMG_4977.jpg
    Der er mere plads her end i C3'eren som jeg husker det
    IMG_4974.jpg
    det mest kritiske sted synes at være bak/sjettegearet med det ser ikke svært ud
    IMG_4979.jpg
    Hej david

    Du er sku blevet helt god til dette hersens fiberarbejde hva skal der en 6 trins paa... har du faet Hulken hjem....


  19. #49
    keddex1982
    Guest
    Ja, det ser sku godt ud David! Det er friskt at kaste sig ud i det fiberarbejde! -Jeg tilpassede et skørtesæt til min Citroen Saxo VTS for 6-7år siden og dengang fik jeg nok af glasfiberarbejde :D resultatet blev ok, men jeg brugte godt nok også meget tid på det! (faktisk nåede jeg at vokse ud af min "Brian æra" så det endte med at jeg solgte det fordi jeg synes det var lidt for "gejlet"

  20. #50
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej david

    Du er sku blevet helt god til dette hersens fiberarbejde hva skal der en 6 trins paa... har du faet Hulken hjem....

    Tak jo tricket er glasfiberspartel, så går det nemt nok. Sekstrins var kun for sjov for at se hvor meget plads der er, synes egentlig det kunne være sjovere at lave en firtrins med overdrive http://www.riversidegear.com/categor...oduct-166.html og hulken jo den kommer snart hjem til DK

  21. #51
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Var forbi maleren idag, det tager lidt tid men bliver rigtig godt, det er utroligt så mange former sådan en C2 har
    maler1.png
    maler3.png
    maler2.png

  22. #52
    Nøj hvor er det godt at se de knivskarpe linjer! Det er simpelthen der der gør forskellen! Lækkert, lækkert, David!

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  23. #53
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Så skete der lidt igen rammen og a-armene blev færdig, god finish :


    to sæt a-arme, kunne ligesågodt tage næste hold med
    a-arme.jpg

    en frisk ramme
    ramme4.jpg
    forstærkninger efter GM's powerbook
    ramme2.jpg
    ramme1.jpg
    forstærkningen i hjørnet er ikke original i 64 men fås i løsvægt og er lige til at svejse på:
    ramme3.jpg
    og så er den helt lige
    ramme5.jpg
    lavet hos Metacoat i Nordsjælland, dygtige med det rigtige udstyr, påregn lidt ventetid for det bliver lavet ind imellem de store produktioner:
    ramme6.jpg
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  24. #54
    keddex1982
    Guest
    Mmmm... kæft det ser lækkert ud David! Det er sku i orden!

  25. #55
    Det ser lækkert ud!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  26. #56
    Hold da helt op, hvor ser det godt ud, det bliver en fornøjelse at montere rammen op glæder mig til at følge arbejdet.

  27. #57
    Guest
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Holbæk. Sjælland.
    Indlæg
    CCLXXXIII

    Thumbs up

    Nice job

    Så skal der skrues, der er næsten synd du skal ligge derinde i garagen i det gode vejr

  28. #58
    Ja for pokker det ser godt ud David
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  29. #59
    Det ser godt ud, men hvor mange A-arme har din Corvette?
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  30. #60
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Det ser godt ud, men hvor mange A-arme har din Corvette?
    Jeg kan ikke huske det men jeg lavede dem som lå og ventede

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •