Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Resultater 1 til 30 af 60

Tråd: Back to the roots.

  1. #1
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Back to the roots.

    Min C2'er har meget længe måske helt fra 60'erne kørt med "skærmforøgere" ikke fordi det giver så voldsom meget men alligevel og måske har man dengang tænkt at den skulle være 50'er-agtig, da C2'eren blev introduceret i 63 var det jo et opgør med stilen fra 50'er og tilbage til 30'er looket hvor man gemte lidt af fælge i skærmen. Anyway tiden er kommet og motivationen er i top så jeg gik lidt igang med projektet idag:

    Efter at have fjernet malingen og banket en spartel op under skærmen ses det tydeligt at customskærmkanterne er limet udenpå de originale skærme:



    her ses så forskellen fra gammelt til nyt, det snyder lidt for en del af den gamle skærm er blevet fjerne inden customkanterne er blevet sat på:



    Det meste af customskærmen er væk og reperationsstykket sat på for testtilpasning, der er brugt meget glasfiberspartel så der udestår en del slibearbejde inden den originale skærmkant kan sættes på, det er bedst at gøre udendørs for det sviner en del, forsættelse følger


  2. #2
    Hej David

    er det ikke stort arbejde du der her sat igang, hvor meget øger du dine skærme med
    Michael Pedersen Syd Danmark
    1968 T Top

  3. #3
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Michael Pedersen Vis Indlæg
    Hej David

    er det ikke stort arbejde du der her sat igang, hvor meget øger du dine skærme med
    Det er nu den anden vej altså fra brede til original skærme og selvom det er et stykke arbejde er målet at den bliver original at se på i karrosseriet som f.eks. denne:


  4. #4
    jeg hade forstået at du ville ud af sorry, den flot på det foto
    Michael Pedersen Syd Danmark
    1968 T Top

  5. #5
    Det bliver helt sikkert super flot, David. Det var dog også lidt morsomt med dén måske 1960ér ombygning. Selv ombygningen var jo nærmest historisk. ;-)

    Bilen bliver dog helt klart flottere uden.

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    Allan
    Guest
    jeg syntes også en vette skal stå så org. som muligt ..kunne aldrig drømme om at have en ombygget vette :-)

  7. #7
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    hm... så er gode råd dyre prøv at kig på billedet, skal alt det gamle glasfiber skæres væk eller skal der fyldes i ?



    assembly manualen har alle målene.




    her er så lidt flere udfordringer, det ser ud somom der har været skåret i skærmen:



    men igen er der hjælp at hente i assembly manualen som har præcise mål :


  8. #8
    Allan
    Guest
    I min tid som kano-jolle bygger i glasfiber ,sleb vi ved rep. begge matrialer en anelse tyndere inden vi "klisterede" dem sammen oven på hinanden,for sluttelig at trække emnet op med spartel , vil mene du vil komme bedst ud af det med denne måde . Da risikoen for sprækkedannelser er større ved at støde rep.stykket om mod en skåret kant....

    mv8
    allan

  9. #9
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    I min tid som kano-jolle bygger i glasfiber ,sleb vi ved rep. begge matrialer en anelse tyndere inden vi "klisterede" dem sammen oven på hinanden,for sluttelig at trække emnet op med spartel , vil mene du vil komme bedst ud af det med denne måde . Da risikoen for sprækkedannelser er større ved at støde rep.stykket om mod en skåret kant....

    mv8
    allan
    Det tror jeg du har ret i, tak for rådet fandt disse billeder på nettet og hvis man kigger på forskærmen synes jeg den går en anelse nedaf foran, hvis man kigger på billedet af den røde længere oppe har den en såvidt jeg kan se ikke original svaj, måske den har været igennem noget lignende, man skal vist være meget omhyggelig for at ramme originalformen:

    1963_Corvette_Stingray_SportCoupe.jpg

  10. #10
    Hej David
    kender vi ikke en i klubben der har en magen til som er original, så kan du jo køre ud og lave en skabelon af pap og tape.
    venlig hilsen
    Leif

  11. #11
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af C4JOY1 Vis Indlæg
    Hej David
    kender vi ikke en i klubben der har en magen til som er original, så kan du jo køre ud og lave en skabelon af pap og tape.
    venlig hilsen
    Leif
    Jo Jespers fine 63 split holder ikke så langt væk, nu er jeg gået igang efter Allans idé og det ser lovende ud

  12. #12
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Jo Jespers fine 63 split holder ikke så langt væk, nu er jeg gået igang efter Allans idé og det ser lovende ud
    Hej David
    Hvad bruger du af matrialer.??

  13. #13
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej David
    Hvad bruger du af matrialer.??
    Hej Kim,

    Jeg tager en tur til et bådcenter og finder lidt, Brian havde vist også nogle ideer

    Men nu er den ene forskærm næsten klar til lim:




    Niels kom "lige" forbi og tilså arbejdet



    øvelse gør mester nu synes jeg det går stærkt, selvom der skal lægges en del måtter i, måske var det den Jydske håndværker som gjorde udslaget


  14. #14
    Allan
    Guest
    http://www.mmc.dk/


    En mulighed har før fået tilsendt varer herfra ...:-)

  15. #15
    Citer Skrevet af Allan Vis Indlæg
    http://www.mmc.dk/


    En mulighed har før fået tilsendt varer herfra ...:-)
    Hej David

    Det handler om at bruge de rigtige produkter fra starten, jeg fandt ham her lidt udenfor århus, utrolig flink og hjælpsom, han sælger også online
    www.glasfibercenter.city-map.dk
    Jeg brugte måtter flyende polyester, glasfiber spartel, den spartelmasse kan slet ikke sammenlignes med det som kan købes i byggemarkeder.
    Kim

  16. #16
    kurt
    Guest
    Hej David
    Ang samling af 2 glasfiber dele skal man slibe 1cm skråt ud til hver side pr mm glasfibertykkelse,for ikke at man kan se samlingen af de 2 dele
    Et lille tips fra en bådbygger jeg har talt med

    Kurt T H

  17. #17
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af kurt Vis Indlæg
    Hej David
    Ang samling af 2 glasfiber dele skal man slibe 1cm skråt ud til hver side pr mm glasfibertykkelse,for ikke at man kan se samlingen af de 2 dele
    Et lille tips fra en bådbygger jeg har talt med

    Kurt T H
    Hej Kurt,

    Tak for rådet, det er faktisk utroligt så let glasfiber er at arbejde

  18. #18
    Hej David

    Bare husk at bruge mask hele tiden, det er som du nok ved ikke økologisk endnu :-)

    Kim

  19. #19
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Hej David

    Bare husk at bruge mask hele tiden, det er som du nok ved ikke økologisk endnu :-)

    Kim
    Jeg brugte en 3M maske fra Würth sidst, den virkede glimrende. Kostede et par hundrede og ca 6 timers arbejdstid.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  20. #20
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3

    Så er customflares fjernet hele vejen rundt, fint vejr at arbejde ude i og jeg huskede masken

    gammel custom skærm øverst, når man har fundet tricket tager det mindre end 10 min at få dem af, de er klæbet på og en hammer og mejsel til at løsne med så kommer de hele af.

    Tak iøvrigt for alle de gode råd her på forum

    Sad og kiggede lidt hos Long Island Corvette http://www.licorvette.com/ som kun handler med C2 dele og så at der fandtes en såkaldt PARKING "LIGHT PANEL BONDING STRIP", som går fra bunden af karrosseriet forrest op til skærmkanten, så sådan to har jeg bestilt

    ser sådan ud og findes i 63-64 model, 65-66 model og 67 model! :


  21. #21
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg

    Så er customflares fjernet hele vejen rundt, fint vejr at arbejde ude i og jeg huskede masken

    gammel custom skærm øverst, når man har fundet tricket tager det mindre end 10 min at få dem af, de er klæbet på og en hammer og mejsel til at løsne med så kommer de hele af.

    Tak iøvrigt for alle de gode råd her på forum

    Sad og kiggede lidt hos Long Island Corvette http://www.licorvette.com/ som kun handler med C2 dele og så at der fandtes en såkaldt PARKING "LIGHT PANEL BONDING STRIP", som går fra bunden af karrosseriet forrest op til skærmkanten, så sådan to har jeg bestilt

    ser sådan ud og findes i 63-64 model, 65-66 model og 67 model! :

    Øvelse gør mester, ja det gør resultatet godt i sidste ende, når man kan få gode stumper, klister, saks, og lim er godt til småting, det er da noget forskel på før og nu skærmkanter.
    Lige et råd til, inden du limer de nye kanter på, ( tager du en klud med accetone og tørre de steder af hvor den nye klister skal sidde, ) accetonen opløser den gamle polyester så binding bliver optimal.

  22. #22
    Det ser godt ud David. MEN hvad laver den BB hood på din SB bil :-)
    Har du spændende planer?
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  23. #23
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af John Vis Indlæg
    Det ser godt ud David. MEN hvad laver den BB hood på din SB bil :-)
    Har du spændende planer?
    Nu bliver min 64 aldrig helt original og jeg synes stingerhood'en sammen med 66 bigblock hood'en er de flotteste til C2, har lidt planer om at lave cowlinduction til motoren ligesom på L88, der er ikke noget federe end at høre motoren tage omdrejninger igennem karburatoren, bilder mig ind at det er ekkoet fra eksplosionerne man kan køre en art Duntov Thunder, den originale 365hk smallblock er long gone, men der gik lidt sjælevandring i bagtøjet her i sommers, det er jo 3:08 og det var en speciel highway gearing i 64 altså special option, nå men lang historie, Alvin skulle til Goodwood og manglede et bagtøj så hvad var mere naturligt end at han lånte mit original 64 bagtøj med highway gearing, som sagt så gjort så det sidder nu på hans 64, imendens har jeg så sat mit tolvboltede på fra Tom's diff mere fordi jeg jo ikke havde noget andet ved hånden , synes ikke jeg har fornemmet nogle klager så jeg tror min C2'er er klar til lidt mere, men det er jo en ældre sag så jeg tager selvfølelig hensyn, anyway sådan det ud ved goodwood hillclimb bla:

    alpha.jpg

    http://www.goodwood.co.uk/festival-o...ill-climb.aspx
    Sidst rettet af david; 21-08-2010 kl 21:38.

  24. #24
    Hej David, jeg tænkte om jeg skulle lave nogle skarbelonder til dig,fra min C2 den har ikke haft nogle skader, eller jeg kan medbringe den så du selv kan måle (dit valg )

  25. #25
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Rene Scholtz Vis Indlæg
    Hej David, jeg tænkte om jeg skulle lave nogle skarbelonder til dig,fra min C2 den har ikke haft nogle skader, eller jeg kan medbringe den så du selv kan måle (dit valg )
    Tak Rene, jeg mangler stadig at få den forreste del af skærmen igennem UPS/told, men jeg satser indtil videre på at kunne sætte dem på ved at flugte med den facon som der er både i karroseriet og i skærmkanterne, nu må vi se om det kan lade sig gøre

    Late night update: så sidder den første skærmkant på

    Sidst rettet af david; 15-06-2010 kl 08:07.

  26. #26
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Så er der lidt tid igen og de sidste glasfiberstumper kom frem efter 5 uger i tolden!, anyway nogen gange skal der noget ekstra til at provokere energien frem, så hvad er bedre en en 71 911E maxout lige foran the Duntov express, jo den er god nok og det virkede:


    Porschen har lige været en tur på Nürnbergringen at køre, så jeg tror den trøster sin lidt ældre soulmate, jeg fornemmede ihvertfald at de fik sig en lille snak, ja måske var der lidt trøst fra en kørende for den har lige været turen igennem også


    De bagerste skærme sidder der og resultatet er rimeligt læg mærke til at 8 tommer fælge med 4 backspace ikke længere passer, planen er at der skal de original 5,5 tommer på igen







    Imorgen håber jeg at blive færdig med forskærmene, det går strygende bla. fordi Kim sendte glasfiberspartel, det letter arbejdet helt vildt, så Kim

  27. #27
    Citer Skrevet af david Vis Indlæg
    Så er der lidt tid igen og de sidste glasfiberstumper kom frem efter 5 uger i tolden!, anyway nogen gange skal der noget ekstra til at provokere energien frem, så hvad er bedre en en 71 911E maxout lige foran the Duntov express, jo den er god nok og det virkede:


    Porschen har lige været en tur på Nürnbergringen at køre, så jeg tror den trøster sin lidt ældre soulmate, jeg fornemmede ihvertfald at de fik sig en lille snak, ja måske var der lidt trøst fra en kørende for den har lige været turen igennem også


    De bagerste skærme sidder der og resultatet er rimeligt læg mærke til at 8 tommer fælge med 4 backspace ikke længere passer, planen er at der skal de original 5,5 tommer på igen







    Imorgen håber jeg at blive færdig med forskærmene, det går strygende bla. fordi Kim sendte glasfiberspartel, det letter arbejdet helt vildt, så Kim
    godt arbejde david

  28. #28
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Så er det blevet tid til en på mit fiberprojekt. Målet er at få karrosseriet afsted til maleren så hurtigt så muligt, men inden skal hjelm, døre og lugter flugte rigtigt og så var der jo lige de fire skærmkanter som nu er lavet færdigt og er tilbage til originallook, så langt så godt.

    Det er jo blevet lidt halvkøligt og mørk hen under aftenen så jeg har sat den ind i garagen, sådan en C2'er er ikke så stor som C3'eren så med hjælp fra dollies fik jeg sat den ind på tværs i garagen, så er det nemmere at komme rundt om den og armen fra liften kan bruges som hjælp til at hæve sænke døren.



    Hjelmen ligger nu som den skal, der er lidt minimalt arbejde i venstre side tilbage (hængsel) men selve pasformen til karrosseriet er nu ok, der skulle slibes og bygges lidt i højre side hvor hullet var længere tilbage end i venstre side, derudover sleb jeg trædeflade til hængslet lidt ned i venstre side for at få hjelmen længere ned, det ser sådan ud:


    når man sådan står og bygger er det meget godt med en at kigge detaljer på så lidt heldigt at Jesper er flink til at kigge forbi i hans supercool splitwindow:

    anyway skærme og hjelm ok så er det videre med dørene, jeg startede med førerdøren som efter at jeg havde byttet om på dørhængsler (øverst til nederst) og prøvet lidt af hvert stadig så sådan ud:



    Den er for langt inde foran

    samtidig er den for langt ude nede incl midten og se det er jo et problem:



    en af muligheder for justering ligger i hængslerne som har 6 bolte pr. beslag, det er meget
    solidt !:



    efter at have prøvet alt og brugt 10-15 timer på shims osv. besluttede jeg mig for at gå et skridt længere og tage dørskin af, man kan så jo selv sætte det på som man vil have det:



    man kan ikke andet end at være imponeret over hvor velholdt metal, møtrikker osv er efter alle de år, samtidig er mekanikken enkel og nem at overskue, typisk Chevrolet, enkelt og funktionelt og med god holdbarhed, Chevy Rules

  29. #29
    Allan
    Guest
    cool nok David ..., men har bilen været org. gul , eller er det en anden dør ?

  30. #30

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •