Resultater 1 til 6 af 6

Tråd: Bremsekit

  1. #1

    Bremsekit

    Jeg overvejer sådan et komplet sæt bremser fra DuntovMotors.

    Der følger alt med. skiver bremseslanger osv. Det hele er træt på min bil, så jeg vil skifte det hele når jeg alligevel er presset til at skrue.

    Jeg synes samtidigt kittet ser lidt lækkert ud - og selvom man ikke kører race, så er det vel rart med lavere uaffjedret vægt?

    Lidt lir med "Duntov" skriften for en Corvette-ejer. ;-)

    http://www.duntovmotors.com/brakes.php

    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Jeg overvejer sådan et komplet sæt bremser fra DuntovMotors.

    Der følger alt med. skiver bremseslanger osv. Det hele er træt på min bil, så jeg vil skifte det hele når jeg alligevel er presset til at skrue.

    Jeg synes samtidigt kittet ser lidt lækkert ud - og selvom man ikke kører race, så er det vel rart med lavere uaffjedret vægt?

    Lidt lir med "Duntov" skriften for en Corvette-ejer. ;-)

    http://www.duntovmotors.com/brakes.php

    Det er et lækkert kit, medmindre dine skiver er færdige ville jeg bare købe kaliprene

  3. #3
    Hej David. De er lidt slidt - men ikke slidt ned. Hvorfor ville du ikke købe skiverne med?

    Jeg tænker sådan, at hvis jeg monterer det hele nu, så er bremserne et overstået kapitel i dejligt lang tid.

    Er det pga. det du fortale med at skiverne gerne skal drejes sammen med akslen osv?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej David. De er lidt slidt - men ikke slidt ned. Hvorfor ville du ikke købe skiverne med?

    Jeg tænker sådan, at hvis jeg monterer det hele nu, så er bremserne et overstået kapitel i dejligt lang tid.

    Er det pga. det du fortale med at skiverne gerne skal drejes sammen med akslen osv?
    Næh det var mere, if it ain't broke don't fix it, nem montering, flere penge/shippingvægt og så selvfølelig det med at det originale jern ikke er så ringe endda i forhold til hvad der laves idag nogle steder ihvertfald

  5. #5
    Hej David. Ja, jeg kan sagtens se hvad du mener. Men jeg kunne jo købe kittet og gemme skiverne til de originale er slidt helt ned. Du har helt ret i, at det originale tit er bedre - det er jo egentlig også min generelle filosofi.

    Jeg har det bare ikke godt psykisk med at sætte sådan nogle fine kalibre på nogle halvslidte skiver. Jeg vil gerne have følelsen af, at bremsekapitlet er slut én gang for alle. Så jeg køber nok hele kittet - og sætter på med det samme.

    Har du dårlig erfaring med nye skiver?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Hej David. Ja, jeg kan sagtens se hvad du mener. Men jeg kunne jo købe kittet og gemme skiverne til de originale er slidt helt ned. Du har helt ret i, at det originale tit er bedre - det er jo egentlig også min generelle filosofi.

    Jeg har det bare ikke godt psykisk med at sætte sådan nogle fine kalibre på nogle halvslidte skiver. Jeg vil gerne have følelsen af, at bremsekapitlet er slut én gang for alle. Så jeg køber nok hele kittet - og sætter på med det samme.

    Har du dårlig erfaring med nye skiver?
    Hm... ja kvaliteten kan variere, jeg har 8 skiver liggende som skal i drejebænk før de kan bruges fordi flangen er for bred, tror dog langtfra at Duntov sælger noget som ikke dur, det virker somom det har forstået hvad det handler om

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •