Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Problem med vanpumpen

  1. #1
    frank
    Guest

    Problem med vanpumpen

    Jeg har efter længeretids besvær med et voldsomt højt tryk på mit kølervæske konstateret at det med al sandsynlighed er vanpumpen der laver et alt for højt tryk. Så højt, så slangen mellem motor og radiator bliver stenhård, og låget ikke kan hold trykket. Efter grundig fejlsøgning, er vi kommet frem til, at fejlen ligger i pumpen, men hvordan?
    Nogen ideer om, hvad det kan skyldes?

  2. #2
    Hej Frank. Jeg kan ikke svare dig på dit spørgsmål, men vil blot sige tak for sidst. Kanon hyggeligt - og fedt at se dig på forummet!

    Vette-hilsen

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  3. #3
    frank
    Guest
    Tak i lige måde, det var en god dag.. Bliver rart når jeg kan have min egen bil med. Men er da kommet så langt nu, at motoren kan køre uden fare for sprængt julepynt. Så mangler der en indstilling af vippearme og udskiftning af trailing arms (den ene er kommet af, så skal der bare ny på) samt en large syns mand (der er lige noget med støj niveauet samt en sidepipe der der vælter cyklister omkuld (hvis du spørger synsmanden)).
    MVH Frank

  4. #4
    Citer Skrevet af frank Vis Indlæg
    Jeg har efter længeretids besvær med et voldsomt højt tryk på mit kølervæske konstateret at det med al sandsynlighed er vanpumpen der laver et alt for højt tryk. Så højt, så slangen mellem motor og radiator bliver stenhård, og låget ikke kan hold trykket. Efter grundig fejlsøgning, er vi kommet frem til, at fejlen ligger i pumpen, men hvordan?
    Nogen ideer om, hvad det kan skyldes?
    Du har fået målt om der er udstødningsgasser i dit kølevand?
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  5. #5
    frank
    Guest
    Nej,
    Konklusionen på at det var vandpumpen kom, da vi lod motoren køre kortvarigt uden pumpen på, der opstod ingen bobler eller anden bevægelse i vandet.

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af frank Vis Indlæg
    Jeg har efter længeretids besvær med et voldsomt højt tryk på mit kølervæske konstateret at det med al sandsynlighed er vanpumpen der laver et alt for højt tryk. Så højt, så slangen mellem motor og radiator bliver stenhård, og låget ikke kan hold trykket. Efter grundig fejlsøgning, er vi kommet frem til, at fejlen ligger i pumpen, men hvordan?
    Nogen ideer om, hvad det kan skyldes?
    Vandpumpen cirkulerer bare vandet den kan ikke lave overtryk medmindre der er noget som stopper cirkulationen, den øverste kølerslange er normalt hård når termostaten er åben, når termostaten er lukket cirkulerer vandet via den 90 graders slange som sidder fra manifold til vandpumpe. Har i prøvet at måle trykket i systemet? utætte eller forkerte toppakninger ville kunne give det problem, men prøv først at checke systemet i flowretning, dvs. termostat, øvre kølerslange, køler , nedre kølerslange, toppakning (check om den er utæt/forkert). Der findes forskellige toppakninger afhængigt af om det er til MRK IV, V eller VI bigblocks, MRK V er den "værste" for den passer ikke sammen med det øvrige medmindre man tager højde for det.

  7. #7

Lignende Tråde

  1. Nyt problem med "barnet"
    Af ngendk i forum Teknisk Forum
    Svar: 9
    Sidste Indlæg: 14-08-2010, 10:41

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •