Resultater 1 til 7 af 7

Tråd: Benzinlugt

  1. #1

    Benzinlugt

    Hej venner

    Jeg har på de sidste ture lagt mærke til, at bilen lugter af benzin noglegange. Jeg har kigget overalt - alle slanger/rør, og kigget efter omkring karburator med luftfilterkassen af INTET er utæt. Jeg har også prøvet at sniffe mig frem til hvor lugten kommer fra. Det lugter simpelthen som om lugten bare kommer fra karburatoren - altså ganske naturligt. Jeg har sidst hældt Shell Vpower på bilen - og den kører simpelthen fastastisk -selvom jeg aldrig rigtigt har troet det skulle gøre nogen forskel. Nå - men har i andre oplevet en skarpere benzinlugt efter i har tanket Vpower? Jeg har før kørt på det, men har ikke tænk over det da. Jeg tror simpelthen bare benzinen lugter mere end den plejer - opad karburatoren. Ret underligt?

    Claes
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  2. #2
    Fik du karburatoren renoveret? Prøv at tjekke om acceleratorpumpen er utæt. Det har jeg oplevet både på quadrajet og holley. Begge var kun utætte når de blev aktiveret så det var ikke helt indlysende.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Hej Roald. Nej - bilen går perfekt så jeg har ikke renoveret den. Jeg stod netop og aktiverede acceleratorpumpen da jeg ledte efter lækager - intet at se.

    Men det kan da godt være sådan noget - måske Vpoweren har renset alt det gamle sod/skidt væk, som har holdt den tæt. ;-)
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  4. #4
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej Roald. Nej - bilen går perfekt så jeg har ikke renoveret den. Jeg stod netop og aktiverede acceleratorpumpen da jeg ledte efter lækager - intet at se.

    Men det kan da godt være sådan noget - måske Vpoweren har renset alt det gamle sod/skidt væk, som har holdt den tæt. ;-)
    Jep, eller ædt en gammel gummislange så den måske bare er lidt utæt :-) har du haft den oppe på lift eller lignende og gennemgået hele rørføringen fra tank inkl returrør?

    Man hører meget om ny aggressiv benz der æder gamle pakninger, hvilket minder mig om at jeg måske skulle tjekke min egen...

    Der var en i mustang klubben der var uheldig :-(

    http://mustangklubben.dk/forum/vis_o...D=225590&grp=1
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  5. #5
    Lugten kommer helt klart fra karburator-området - og der er simpethen ikke noget utæt. Umiddelbart. Kigger efter igen når jeg skal køre næste gang. Måske skal den have et nyk til, der hvor det indbyggede filter sidder. Den var ikke spændt optimalt sidste år - men den hjælp da den fik en lille strammer. Men - den var ikke fugtig, da jeg mærkede efter.. Nå - må kigge mere efter - og skifte slangerne bare for en sikkerheds skyld.

    Slemme billeder af Mustangen - man tør jo nærmest ikke køre overhovedet når man ser den slags billeder. Hvor mon ildslukkeren var henne???

    Jeg har én i bilen..
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  6. #6
    Hvis du lige pludseligt kan lugte benzin, så har du en leak. Find den ASAP, inden det er forsent !
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  7. #7

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •