Resultater 1 til 23 af 23

Tråd: Lækker birdcage-reperation!

  1. #1

    Lækker birdcage-reperation!

    Prøv at se denne tråd. Hold da op et flot stykke arbejde, der er lavet på den Corvette!

    http://forums.corvetteforum.com/c3-g...-see-this.html
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  2. #2
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Prøv at se denne tråd. Hold da op et flot stykke arbejde, der er lavet på den Corvette!

    http://forums.corvetteforum.com/c3-g...-see-this.html
    Jeg kan godt huske den tråd fra da den blev oprettet i 2008, godt at se at det endte godt.

    Hold op, et stykke makværk den første "body-shop" lavede...

    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  3. #3
    Ja, hold da helt ferie! Vildt... Ligner noget JEG kunne finde på at lave - altså på en gammel Mazda, der skulle snydes gennem syn.
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  4. #4
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Jeg kan godt huske den tråd fra da den blev oprettet i 2008, godt at se at det endte godt.

    Hold op, et stykke makværk den første "body-shop" lavede...


    Kan også godt huske denne, det er vildt som tiden flyver afsted.......
    - The best days of your life are coming up, no matter how old you are.

  5. #5
    Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_0124.JPG
Vist:	20
Str:	37.4 KB
ID:	1458Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_0127.JPG
Vist:	13
Str:	41.8 KB
ID:	1457Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_0117.JPG
Vist:	8
Str:	32.1 KB
ID:	1456Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_0121.JPG
Vist:	14
Str:	36.9 KB
ID:	1455Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_0071.JPG
Vist:	16
Str:	45.1 KB
ID:	1454Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_0111.JPG
Vist:	13
Str:	35.7 KB
ID:	1453Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_0112.JPG
Vist:	9
Str:	34.3 KB
ID:	1452mKlik Billede for en større version

Navn:	IMG_0119.JPG
Vist:	18
Str:	35.1 KB
ID:	1451

    Ligner lidt jeg har været igennem

  6. #6
    Den tråd kalder nogle minder frem

    Klik Billede for en større version

Navn:	blandet1 888.jpg
Vist:	18
Str:	605.3 KB
ID:	1459 Klik Billede for en større version

Navn:	blandet1 886.jpg
Vist:	13
Str:	648.6 KB
ID:	1460 Klik Billede for en større version

Navn:	blandet1 487.jpg
Vist:	13
Str:	676.2 KB
ID:	1461 Klik Billede for en større version

Navn:	blandet1 649.jpg
Vist:	16
Str:	655.4 KB
ID:	1462 Klik Billede for en større version

Navn:	blandet1 753.jpg
Vist:	9
Str:	624.4 KB
ID:	1463 Klik Billede for en større version

Navn:	Image00696.jpg
Vist:	15
Str:	161.3 KB
ID:	1464

  7. #7
    Fed billedeserie, Niels!

    Det er sørme en ordentlig tur du har været igennem! Spændende at se. Jeg tør næsten ikke kigge min efter i sømmene.. Jeg tror nu alligevel at jeg vil kigge inde bag kickpanels'ne i morgen. Det er lidt skræmmene. Min bil er jo fra Florida, hvor bilerne jo også ruster...

    Har man egentlig nogensinde hørt om døre, der er faldet af af rust - eller vinduesrammer, der simpelthen er klasket sammen/ruder der er faldet igennem? Jeg ved, at det sikkert er farligt med rust i fugleburene pga. de er svagere - men helt ærligt - tror i fugleburet holder til noget som helst selv i topform hvis bilen f.eks ruller rundt? F.eks i en Convertible - mon ikke ligemeget hvad hovedet bliver kappet?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  8. #8
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Fed billedeserie, Niels!

    Det er sørme en ordentlig tur du har været igennem! Spændende at se. Jeg tør næsten ikke kigge min efter i sømmene.. Jeg tror nu alligevel at jeg vil kigge inde bag kickpanels'ne i morgen. Det er lidt skræmmene. Min bil er jo fra Florida, hvor bilerne jo også ruster...

    Har man egentlig nogensinde hørt om døre, der er faldet af af rust - eller vinduesrammer, der simpelthen er klasket sammen/ruder der er faldet igennem? Jeg ved, at det sikkert er farligt med rust i fugleburene pga. de er svagere - men helt ærligt - tror i fugleburet holder til noget som helst selv i topform hvis bilen f.eks ruller rundt? F.eks i en Convertible - mon ikke ligemeget hvad hovedet bliver kappet?
    Claes der er så mange skrækhistorier, omkring birdcagen. Der var en der engang kom til en jeg kender, da han ikke kunne rette dørene ind.
    Det viste sig at bilen var ved at knække sammen bag døren, og det var grunden til at dørene ikke passede.
    Jeg tror jeg har 100 pics fra renoveringen af min bil

    Niels

  9. #9
    Frygteligt.. Hvordan opdagede du, at din ruderamme var så medtaget, Niels? Min ser sikkert ligesådan ud inde under ruden. Jeg tror faktisk, at de fleste urenoverede Corvetter på den alder - ihvertfald danske - vil se sådan ud, hvis man kigger efter?
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  10. #10
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Frygteligt.. Hvordan opdagede du, at din ruderamme var så medtaget, Niels? Min ser sikkert ligesådan ud inde under ruden. Jeg tror faktisk, at de fleste urenoverede Corvetter på den alder - ihvertfald danske - vil se sådan ud, hvis man kigger efter?
    Afhænger meget af opbevaringen. Min vette havde jo stået stille i garage i ca 25 år i dk da jeg købte den og den har ikke andet end grøn grunder på birdcage, det hjælper også lidt at den indtil '85 kørte i CA :-)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  11. #11
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Fed billedeserie, Niels!

    Det er sørme en ordentlig tur du har været igennem! Spændende at se. Jeg tør næsten ikke kigge min efter i sømmene.. Jeg tror nu alligevel at jeg vil kigge inde bag kickpanels'ne i morgen. Det er lidt skræmmene. Min bil er jo fra Florida, hvor bilerne jo også ruster...

    Har man egentlig nogensinde hørt om døre, der er faldet af af rust - eller vinduesrammer, der simpelthen er klasket sammen/ruder der er faldet igennem? Jeg ved, at det sikkert er farligt med rust i fugleburene pga. de er svagere - men helt ærligt - tror i fugleburet holder til noget som helst selv i topform hvis bilen f.eks ruller rundt? F.eks i en Convertible - mon ikke ligemeget hvad hovedet bliver kappet?
    Sådan ser en Arizona bil ud derinde:
    Klik Billede for en større version

Navn:	PICT1743.JPG
Vist:	31
Str:	1.31 MB
ID:	1465
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  12. #12
    Hej Roald.

    Min har også stået temmelig stille i garage siden 1987 - 23 år i Danmark. Jeg vil bevæge mig ud og skrue lidt paneler af nu. Frygter det værste..
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  13. #13
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Hej Roald.

    Min har også stået temmelig stille i garage siden 1987 - 23 år i Danmark. Jeg vil bevæge mig ud og skrue lidt paneler af nu. Frygter det værste..
    Det behøver ikke være alt for slemt.

    Jeg brugte en SeeSnake for at være helt sikker da jeg undersøgte min.
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  14. #14
    Så fik jeg kigget så godt jeg kunne. Den værste side så sådan ud:
    Klik Billede for en større version

Navn:	IMG_8139.JPG
Vist:	35
Str:	132.2 KB
ID:	1466

    Jeg støvsugede det fri for flager nederst efter jeg tog billedet, og fandt et rimelig solidt lag metal i bunden. Så - helt godt er det ikke - men jeg har nu set meget værre eksempler på nettet. Jeg tror jeg henter lidt rustbeskyttelsesmiddel og fylder ind i hullerne.

    Da jeg havde skruet panelerne på igen kørte jeg en lille tur, og fandt kameraret på passagersædet. Det kom der denne lille film ud af:

    Musikken stammer fra det eneste kassettebånd jeg er i besiddelse af. Jeg fixede radioen og kassetteafspilleren i forgårs - skønt med lidt baggrundsmusik til V8'eren. Især når den snart skal på langtur til Jylland.


    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  15. #15
    Blev lidt nysgerrig så kiggede min efter også og det ser rimeligt ud synes jeg - bilen er solgt fra ny i Illinois tæt på Chigago og har også tilbragt de sidste 10 år der inden den kom til Danmark.
    Billederne er taget efter jeg lige havde en støvsuger på til at fjerne diverse snavs.

    Klik Billede for en større version

Navn:	efter-støvsugning-for.jpg
Vist:	24
Str:	1.83 MB
ID:	1480 Klik Billede for en større version

Navn:	efter-støvsugning-bag.jpg
Vist:	22
Str:	1.26 MB
ID:	1481
    Don't worry about life; you're not going to survive it anyway.

  16. #16
    Ja, den er rigtig, rigtig flot!
    Chevrolet Corvette 1975 T-Top

  17. #17
    Citer Skrevet af Claes Vis Indlæg
    Frygteligt.. Hvordan opdagede du, at din ruderamme var så medtaget, Niels? Min ser sikkert ligesådan ud inde under ruden. Jeg tror faktisk, at de fleste urenoverede Corvetter på den alder - ihvertfald danske - vil se sådan ud, hvis man kigger efter?
    Claes.

    Det blev opdaget da forruden skulle skiftes. Ruden var revnet lige over punket.
    Det er meget svært at se standen på ruderammen, uden at tage ruden ud.
    Den rep. i hjørnet er lavet i hånden.
    Ecklers havde de rep. Stykker i deres sortiment, men jeg fik at vide af en fra vetteforun i USA at de ikke passede, så derfor blev de lavet i hånden.

    Niels

  18. #18
    Citer Skrevet af Elektrikeren Vis Indlæg
    Blev lidt nysgerrig så kiggede min efter også og det ser rimeligt ud synes jeg - bilen er solgt fra ny i Illinois tæt på Chigago og har også tilbragt de sidste 10 år der inden den kom til Danmark.
    Billederne er taget efter jeg lige havde en støvsuger på til at fjerne diverse snavs.
    Ja det ser sgu godt ud :-)

    Jeg var også positivt overrasket efter at have 'pakket' min ud...



    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  19. #19
    Jeg var negativ overrasket efter at have pakket min ud, lige modsat Roald

    Klik Billede for en større version

Navn:	c.jpg
Vist:	20
Str:	669.4 KB
ID:	1482

  20. #20
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Jeg var negativ overrasket efter at have pakket min ud, lige modsat Roald

    Klik Billede for en større version

Navn:	c.jpg
Vist:	20
Str:	669.4 KB
ID:	1482
    ja var den ikke beskrevet som værende i "excellent condition"

  21. #21
    Citer Skrevet af 555corvette Vis Indlæg
    Jeg var negativ overrasket efter at have pakket min ud, lige modsat Roald

    Klik Billede for en større version

Navn:	c.jpg
Vist:	20
Str:	669.4 KB
ID:	1482
    Ja du var godt nok uheldig. Jeg tror de færreste var kommet igennem den omgang du har været igennem med den vette :-)
    1968 Corvette Cab
    CCCD #00006
    NCRS #50103

  22. #22
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af Roald Vis Indlæg
    Ja du var godt nok uheldig. Jeg tror de færreste var kommet igennem den omgang du har været igennem med den vette :-)
    Ja imponerede viljestyrke der skal til for at køre en sådant projekt igennem!

  23. #23
    ja var den ikke beskrevet som værende i "excellent condition"
    Jo den blev købt i excellent condition, ud af det sure har jeg lært rigtig meget, men en ting er sikker køb aldrig uden det er set igennem.

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •