Resultater 1 til 12 af 12

Tråd: Nye gummibøsninger...

  1. #1
    keddex1982
    Guest

    Nye gummibøsninger...

    Jeg vil gerne skifte de 4 gummibøsninger der er markeret med en rød cirkel, og tænker at det er noget nemmere nu hvor motoren ikke er i...

    Men hvad er det præcis for nogle bøsninger? Jeg har været inde og kigge hos firstmile, men der er jo et hav af forskellige bøsninger...

    Klik Billede for en større version

Navn:	04032011290.jpg
Vist:	43
Str:	624.1 KB
ID:	1421

  2. #2
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Det er dem her:



    http://www.ecklers.com/corvette-lowe...1963-1982.html

    et andet godt sted at handler er

    http://www.duntovmotors.com/frontsuspension.php

    og her i en god kvalitet på ebay:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/63-82...#ht_1153wt_939

    når det drejer sig om bøsninger er det min erfaring at dyrest er bedst mht. pasform, gummitype mv.

  3. #3
    keddex1982
    Guest
    Perfekt! -tak for den fine info!

  4. #4
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Perfekt! -tak for den fine info!
    Ja det er en meget fed shop de har og så er der free shipping hvis man f.eks. bruger shopusa:

    http://stores.ebay.com/Corvette-Stai...id=p4340.l2563

    Klik Billede for en større version

Navn:	Madie_in_USA_Animated.gif
Vist:	70
Str:	23.7 KB
ID:	1423
    MADE IN THE USA
    by American


    Vedhæftede miniaturebilleder Vedhæftede miniaturebilleder NCRSJudgeable.jpg  

  5. #5
    keddex1982
    Guest
    Hjælp!!!!

    Hvordan i helve.. får man de gamle bøsninger ud??? Nu har jeg brugt det meste af dagen på at tæve på dem med hammer og mejsel, men uden at få en eneste af dem af.. De har fået masser af rustløsner, men lige lidt hjælper det...

    Håber nogen af jer har en god ide, uden at jeg skal til at afmontere hele hjulophænget..?

    Kan man evt. varme på dem så gummiet brænder væk, eller hvad skal jeg finde på?

  6. #6
    Medlem david's avatar
    Tilmeldt Dato
    May 2010
    Lokation
    Roskilde, Denmark, Denmark
    Indlæg
    MCDVIII
    Blog Entries
    3
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Hjælp!!!!

    Hvordan i helve.. får man de gamle bøsninger ud??? Nu har jeg brugt det meste af dagen på at tæve på dem med hammer og mejsel, men uden at få en eneste af dem af.. De har fået masser af rustløsner, men lige lidt hjælper det...

    Håber nogen af jer har en god ide, uden at jeg skal til at afmontere hele hjulophænget..?

    Kan man evt. varme på dem så gummiet brænder væk, eller hvad skal jeg finde på?
    Ja det nemmeste er at brænde dem ud, de indereste bøsninger skal også bankes ud, det kan gøres med et vandrør som skæres skråt i vinkelen eller i en hydralisk presse hvis man har adgang til en

  7. #7
    Allan
    Guest
    Christian jeg bliver en smule nervøs ,nu jeg ser dit billed ..Har du afmonteret fjederen ? Eller har du spændt den sammen med fjeder spændere ?

  8. #8
    Hej Christian

    Jeg fandt idag ud af at jeg også skal igang med at skifte bøsninger i den røde, dog er det de øverste der skal skiftes.

    Det fremgår ikke helt af din posting om du allerede har afmonteret A-armene (svingarmene)? For at gøre det skal fjedrene afmonteres.
    Du skal være ekstremt forsigtig når du skal have fjedrene af, det er livsfarligt arbejde!
    Vi har lige afmonteret fjedrene på den røde idag, det kunne vi gøre med en donkraft og en stump sikkerhedskæde, men det er når motoren er monteret. Hvis du stadig har motoren ude er forenden så vidt jeg ved ikke tung nok til at presse fjedrene sammen og så skal man bruge en fjeder kompressor, det skal være typen der kan monteres inden i fjederen.

    Sidst jeg skiftede bøsningerne slog jeg krydsakslen ud sammen med gummiet og brugte herefter en bajonetsav til at slidse den yderste del af bøsningerne op hvorefter de nemt kan slås ud.
    De nye bøsninger skal presses i. Vi har en presse, så du kan bare komme herud og få dem monteret (ring for adressen, det er 7km fra hvor din bil står).
    Du må gerne ringe til mig på 3050 4992 hvis du har spørgsmål
    Karsten
    1969 convertible, Red/Red, BB
    CCCD #12

  9. #9
    keddex1982
    Guest
    Hej Shark og Allan

    Jeg har ikke afmonteret A-armene endnu... Jeg havde egentligt satset på at jeg kunne skifte bøsningerne uden at skulle have det hele skildt ad..
    Kan det virkeligt ikke lade sig gøre?

  10. #10
    Allan
    Guest
    afmonterede støddæmperen , og isatte herefter en kraftig gevindstang med 2 stk. fladjern med 4 møtrikker på hver sin side af A-armene . Bøsningerne fik jeg ud ved at bore gummiet ud langs kanten med et mindre bor , såfremt du bruger en værksteds presse skal du have fat i et stykke vinkel jern du kan sætte imellem A-armen ,så denne ikke trykkes sammen . Når nu du så har A-armene afmonterede kan du jo evt. vælge at få dem pulverlakeret til små penge og med et super retsultat , husk dog at dække af i hullerne til bøsninger inden . Idet pulverlak fylder en del my mere end almendelig lak

    mv8
    Allan

  11. #11
    Allan
    Guest
    Citer Skrevet af keddex1982 Vis Indlæg
    Hej Shark og Allan

    Jeg har ikke afmonteret A-armene endnu... Jeg havde egentligt satset på at jeg kunne skifte bøsningerne uden at skulle have det hele skildt ad..
    Kan det virkeligt ikke lade sig gøre?
    Du skal i så fald have sikret dine fjedre inden.... De er ikke til at spøge med hvis først de slippes løs

  12. #12

Regler for indlæg

  • Du må ikke oprette nye tråde
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke poste attachments
  • Du må ikke rette dine indlæg
  •